Permalänk
Medlem

Bios ändras med en liten switch på ovansidan av grafikkortet men gör det inte förrän när strömmen är avstängd.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av warzeta:

Hej

Jag skulle behöva lite support omgående min rtx 5090
gigabyte gaming oc

Kortet startar men fläktarna går på max samt dator visar ingen bild alls, har provat andra från pci 5 till 4 och 3.

Noterat att dator funkar med integrerat kortet

Mina specs
i7 13700k
z690 gigabyte
evga g2 1300w

Dubbel, eller trippel kolla så 12-pin kabeln sitter i ordentligt i nätdel och grafikkort. Dra ut i bägge ändar och sätt i igen, tills du känner att det verkligen verkligen sitter i ordentligt.
Hade detta problem med mitt Astral 5090 och NZXT nätagg med 12pin-kabeln. Hade ett strix 4090 tidigare i min gamla dator, så trodde jag hade full koll på hur anslutningen fungerade, men i på detta kort, med denna kabel var det väldigt väldigt mycket svårare att sätta i korrekt. Kändes 100% som kabeln satt i hela vägen, men kortet fick ändå inte tillräckligt bra anslutning/strömmatning. Kortet "startade" med fläktar och RGB, datorn startar, men som sagt ingen bild. Kortet upptäcktes heller inte i BIOS.
Efter att jag tagit ut och satt i kortet (jag förutsatte att det var något knas med Pci-e porten) men det krävde ju också att jag drog ut 12-pin kabeln varje gång. Vid ett av tillfällena bootade datorn och visade sonika bild(!). Fungerade kanon, tills jag några timmar senare råkade snudda 12-pin kabeln och vips så "dog" grafikkortet igen, med svart bild och fläktar på 100%.
Lång historia kort, så är nu systemet 100% stabilt, när jag väl förstod att det var kabeln. Behövdes sättas i ett gäng gånger för att plasten skulle "nötas" till den grad att det gick i hela vägen.
Kan förstås något helt annat i ditt system. Men värt att tänka på.

Permalänk
Skrivet av Sephirot:

Jag har samma grafikkort och läst om olika bios, men hur når man det på grafikkortet? Jag vet bara hur man kommer in i BIOS på moderkortet.

På gigabytes hemsida ser jag bara hur man hämtar hem en mjukvara för att ändra fläktar och hastigheten på vram.

GPU har inget bios som moderkort har där man kan gå in på det på samma sätt.

Det enda användarvänliga sättet att använda det på är att switcha mellan Performance profilen och Silent profilen. Det är 2 olika bios profiler som är separat från varandra, där om ena bioset har problem i koden kan man pröva switcha över till det andra som backup.
Det gör man via hårdvaru switchen vid ström kontakten på den:

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Slog äntligen till på ett 5090, fick ett för 34k från Sharkgaming vilket inte är lika blodigt som 40k.
Verkade klokt då jag köper via mitt företag, vilket blev 27k utan moms, vilket hade motsvarat runt 10k i fickan efter arbetsgivaravgifter och skatt, vilket i rätt nära vad jag får för mitt 7900 XTX.

Finns det några som kör ett 5090 med ett 850W nätagg?
Misstänker att jag behöver köpa ett nytt agg, men tänkte jag skulle fråga först.

Byt nätdel när du har köpt ett grafikkort för 34 000 kr, allt annat vore dumsnålt (om du har ett 850W)

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

GPU har inget bios som moderkort har där man kan gå in på det på samma sätt.

Det enda användarvänliga sättet att använda det på är att switcha mellan Performance profilen och Silent profilen. Det är 2 olika bios profiler som är separat från varandra, där om ena bioset har problem i koden kan man pröva switcha över till det andra som backup.
Det gör man via hårdvaru switchen vid ström kontakten på den:

<Uppladdad bildlänk>

Tack! Hur hittade du den här informationen?
Jag såg ingen instruktionsbok i kartongen (som var världens största kartong för grafikkort btw)

Använder du gigabytes mjukvara för att styra fläktarna också?

Permalänk

Funderar på att lämna tillbaka kortet om det är detta problem. Köpte i samma batch. Någon framgång eller samma lika kring problemet?

Permalänk
Skrivet av Bakwetu:

Jo, det är samma ljud som jag också har. Jag felanmälde det häromdagen, men jag har ingen större lust att skicka in kortet av förklarliga skäl.

Skrivet av Bakwetu:

Jag kollade runt lite och det finns många som har problemet, men det verkar inte säkert att det är ett fel egentligen dvs inget hårdvarufel. Om man stänger av datorn medan grafikkortet har fläktarna körandes ska det inte höras något. Det verkar vara en aktiv inbromsningsfunktion som ger ljudet, men det är märkligt att de skulle ha valt att göra det när det ger ifrån sig ljud.

https://www.reddit.com/r/gigabyte/comments/1ihg6s7/aorus_mast...
https://www.reddit.com/r/gigabyte/comments/1joqxfk/if_you_own...

Gigabyte har svarat en av dem som felanmält:
“After consulting with the relevant departments, I can confirm that the noise is caused by the fan stop function. Has no effect on the functionality or lifespan of the graphics card. However, if you are very concerned, you can send the graphics card for repair. Please contact your supplier to arrange further service.”

Även de som har Gigabytes AMD grafikkort har det på t ex 9070xt

Skrivet av Mocka:

Skönt med ett officiellt svar, dock hade det vart trevligt om de sagt något om en framtida lösning.

Skrivet av Jackie_moon:

Funderar på att lämna tillbaka kortet om det är detta problem. Köpte i samma batch. Någon framgång eller samma lika kring problemet?

Någon framgång eller samma sak än? Jag har ett Geforce Windforce OC av samma batch så funderar på att lämna tillbaks detta. Har dock inte testat kortet men är det ett generellt ”problem” så vet jag inte om det är värt att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackie_moon:

Någon framgång eller samma sak än? Jag har ett Geforce Windforce OC av samma batch så funderar på att lämna tillbaks detta. Har dock inte testat kortet men är det ett generellt ”problem” så vet jag inte om det är värt att testa.

Jag la nyss en beställning på ett Gigabyte AORUS GeForce RTX 5090 MASTER från Amazon. Frågan är ifall jag ska avboka nu när jag läst denna tråd. Hörs fläktarna/fläktmotorn mycket med ett stängt chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av letin:

Jag la nyss en beställning på ett Gigabyte AORUS GeForce RTX 5090 MASTER från Amazon. Frågan är ifall jag ska avboka nu när jag läst denna tråd. Hörs fläktarna/fläktmotorn mycket med ett stängt chassi?

Aorus Master är väl en av de tystaste 5090-modellerna (enligt YouTubers)?!

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Slog äntligen till på ett 5090, fick ett för 34k från Sharkgaming vilket inte är lika blodigt som 40k.
Verkade klokt då jag köper via mitt företag, vilket blev 27k utan moms, vilket hade motsvarat runt 10k i fickan efter arbetsgivaravgifter och skatt, vilket i rätt nära vad jag får för mitt 7900 XTX.

Finns det några som kör ett 5090 med ett 850W nätagg?
Misstänker att jag behöver köpa ett nytt agg, men tänkte jag skulle fråga först.

Jag har kört ett 5090 i två veckor nu med ett 850W agg från 2021. Brasklappen är att jag kör kortet undervoltat (0,885mV@2737MHz) vilket gör att det inte dragit mer än 500W när jag körde 3DMark SpeedWay. Under daglig körning är med V-sync på i max 180fps så det drar inte mer än 250-400W (dvs samma eller lite mer än mitt gamla 4090). Tror inte jag hade vågat köra det i stock utan V-sync eller G-sync då det sägs dra mer än 600W. Jag har ett RM1000x liggandes som bara väntar på att bli uppackat men är som sagt verkar det inte finnas något behov för det...men antar dock att det vore förnuftigt att installera det trots allt :/

Skrivet av Jackie_moon:

Skulle lämnat in mitt i helgen (fick OK på det) men hann aldrig. Det som gör mig lite rädd är att få ett ersättningskort med coilwhine (typ ASUS) plus att jag inte är sugen på att betala mellanskillnad (om det skulle bli så). Kortet är verkligen tyst och trevligt annars.

Skrivet av letin:

Att fläktarna snurrar eller börjar snurra är inte problemet här, utan det låter lite i två sekunder när fläktarna varvar ner (hörs inte genom lurar). En workaround är att sätta en fläktprofil där fläktarna snurrar hela tiden, för tydligen så uppstår inte problemet när man stänger av datorn (dvs strömmen till fläktarna bryts). Fläktarna får mer tid på sig att sluta snurra vilket gör att missljudet inte hörs. En teori från folk på Reddit är att Gigabyte implementerat nåt system som bromsar fläktarna för fort (vid 0dB mode) vilket gör att missljudet uppstår. Kanske att en ny version av vBIOS hade fixat saken? Vem vet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Sephirot:

Jag såg ingen instruktionsbok i kartongen (som var världens största kartong för grafikkort btw)

Den info har jag bara lärt mig genom tiden, det är inget jag kan säga exakt vart jag lärt mig det haha.
Jag har aldrig haft ett gigabyte kort så vet inte hur deras mjukvara är, kör bara Asus kort

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephirot:

Gigabyte Control Center sägs fungera rätt så bra (har inte testat det själv), annars kan du använda MSI Afterburner (är mitt go-to program).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Haft mitt en ett tag nu, väldigt nöjd med MSI RTX 5090 VANGUARD SOC LAUNCH EDITION. Ser fram emot att pressa det i DOOM The Dark Ages nästa månad

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WiFi * I9-14900K
DDR5 64GB 6933 CL32 * MSI RTX 5090 VANGUARD SOC
Samsung NVMe M.2 990 PRO 2 TB & Samsung SATA 960 EVO 2 TB
Win 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Jadu, det lär jag märka när kortet kommer hem.
Tur man handlar hos inet, så där brukar det inte vara några problem att reklamera.

En del kanske tycker fläkt ljudet är ok på gigabyte korten.
Men ett kort för den prislappen, som uppenbarligen har en defekt. Är inte ok. Mitt gigabyte 4090 låter inte sådär.

Fick du installerat ditt ASUS TUF? Låter det något?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fick du installerat ditt ASUS TUF? Låter det något?

Jodå, jag fick hem kortet igår. Och installerade det.
Minimalt med coilwine. Måste sätta örat emot chassit för att ens höra det.
Och inget konstigt ljud från kortet, som windforce hade.

Dessutom presterar kortet 5-10fps mer beroende på benchmark.
Båda korten stock. Ska bli spännande att börja undervolta detta.

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Jodå, jag fick hem kortet igår. Och installerade det.
Minimalt med coilwine. Måste sätta örat emot chassit för att ens höra det.
Och inget konstigt ljud från kortet, som windforce hade.

Dessutom presterar kortet 5-10fps mer beroende på benchmark.
Båda korten stock. Ska bli spännande att börja undervolta detta.
<Uppladdad bildlänk>

Tack för svar, ska nog lämna in mitt också då.
En sak jag gillar med Windforce är att fläktarna är så tysta. Hur känns TUFs fläktar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tack för svar, ska nog lämna in mitt också då.
En sak jag gillar med Windforce är att fläktarna är så tysta. Hur känns TUFs fläktar?

Dom låter lite mer än windforce måste jag dock säga. Men inget jag hör genom lurarna. Inte som ljudet jag visade i videon på windforce, det ljudet hörde jag genom lurarna varje gång.

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Dom låter lite mer än windforce måste jag dock säga. Men inget jag hör genom lurarna. Inte som ljudet jag visade i videon på windforce, det ljudet hörde jag genom lurarna varje gång.

Hm, det var tråkigt att höra. Ibland lirar jag med högtalare och det är inte kul att höra för högt fläktljud då.

Btw, testade att stänga av Fan Auto Stop i GCC (Gigabyte Control Center) och det är en workaround som funkar. När jag stänger av datorn så rasslar inte fläktarna. Fan att inte Gigabyte bara släpper en vBIOS uppdatering...det borde ju lösa problemet. Minuset är ju att fläktarna snurrar hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör med 5090 TUF-kortet och fläktljudet är inte störande. Går att få extra tyst om man jobbar lite med fläktkurvorna i MSI Afterburner. Inget coilwhine heller.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 9800x3d, Asus Rog Strix X870E-E, DDR5 6200 2x48GB , Asus RTX 5090 Tuf 32GB GDDR7, Noctua NH-D15S chromax.black, LG 45GX950A-B, Meganex 8k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hm, det var tråkigt att höra. Ibland lirar jag med högtalare och det är inte kul att höra för högt fläktljud då.

Btw, testade att stänga av Fan Auto Stop i GCC (Gigabyte Control Center) och det är en workaround som funkar. När jag stänger av datorn så rasslar inte fläktarna. Fan att inte Gigabyte bara släpper en vBIOS uppdatering...det borde ju lösa problemet. Minuset är ju att fläktarna snurrar hela tiden.

Ja det är alltså inte ett störande ljud.
Kortet är dessutom svalare stock mot windforce. Så med undervolta och sänka fläktkurva så lär det vara lika tyst.

Jag är iaf inte missnöjd att jag bytte. Skall bara få hem ny kabel från Corsair, så jag slipper ha adaptern.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Ja det är alltså inte ett störande ljud.
Kortet är dessutom svalare stock mot windforce. Så med undervolta och sänka fläktkurva så lär det vara lika tyst.

Jag är iaf inte missnöjd att jag bytte. Skall bara få hem ny kabel från Corsair, så jag slipper ha adaptern.<Uppladdad bildlänk>

Kör du med Performance eller Quiet bios? Tyckte personligen att det var väldigt trevlig ljudprofil i Quiet mode. Kortet går väl en 5°c varmare men är betydligt tystare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

Kör du med Performance eller Quiet bios? Tyckte personligen att det var väldigt trevlig ljudprofil i Quiet mode. Kortet går väl en 5°c varmare men är betydligt tystare.

Just nu kör jag performance. Men sitter och labbar med undervolt. Är inte riktigt dör jag vill vara ännu. Så får fortsätta imorgon helt enkelt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Byt nätdel när du har köpt ett grafikkort för 34 000 kr, allt annat vore dumsnålt (om du har ett 850W)

Mvh

Skrivet av Mocka:

Jag har kört ett 5090 i två veckor nu med ett 850W agg från 2021. Brasklappen är att jag kör kortet undervoltat (0,885mV@2737MHz) vilket gör att det inte dragit mer än 500W när jag körde 3DMark SpeedWay. Under daglig körning är med V-sync på i max 180fps så det drar inte mer än 250-400W (dvs samma eller lite mer än mitt gamla 4090). Tror inte jag hade vågat köra det i stock utan V-sync eller G-sync då det sägs dra mer än 600W. Jag har ett RM1000x liggandes som bara väntar på att bli uppackat men är som sagt verkar det inte finnas något behov för det...men antar dock att det vore förnuftigt att installera det trots allt :/

Skulle lämnat in mitt i helgen (fick OK på det) men hann aldrig. Det som gör mig lite rädd är att få ett ersättningskort med coilwhine (typ ASUS) plus att jag inte är sugen på att betala mellanskillnad (om det skulle bli så). Kortet är verkligen tyst och trevligt annars.

Att fläktarna snurrar eller börjar snurra är inte problemet här, utan det låter lite i två sekunder när fläktarna varvar ner (hörs inte genom lurar). En workaround är att sätta en fläktprofil där fläktarna snurrar hela tiden, för tydligen så uppstår inte problemet när man stänger av datorn (dvs strömmen till fläktarna bryts). Fläktarna får mer tid på sig att sluta snurra vilket gör att missljudet inte hörs. En teori från folk på Reddit är att Gigabyte implementerat nåt system som bromsar fläktarna för fort (vid 0dB mode) vilket gör att missljudet uppstår. Kanske att en ny version av vBIOS hade fixat saken? Vem vet.

Ja, det är klart att jag kommer byta. Jag tänkte mest om man kunde använda ett 850W ändå tills man får hem ett annat. Då jag löst att nätagget skall klara spikes upp till 1100W.
Beställde ett Corsair 1500W

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ja, det är klart att jag kommer byta. Jag tänkte mest om man kunde använda ett 850W ändå tills man får hem ett annat. Då jag löst att nätagget skall klara spikes upp till 1100W.
Beställde ett Corsair 1500W

Vet inte vad 9950X3D drar men som sagt, om du undervoltar GPUn så lär den hålla sig på mattan
Oj, 1500W låter överkant?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vet inte vad 9950X3D drar men som sagt, om du undervoltar GPUn så lär den hålla sig på mattan
Oj, 1500W låter överkant?

Det diffade bara en femhundring. Lägre last ger högre effektivitet och lägre ljudnivå.
Räknade att jag sparar ~70:- per år i elkostnad, så det kommer förmodligen inte betala sig själv men får ju extra kräm på köpet om jag bestämmer mig för att slänga in en till GPU senare.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det diffade bara en femhundring. Lägre last ger högre effektivitet och lägre ljudnivå.
Räknade att jag sparar ~70:- per år i elkostnad, så det kommer förmodligen inte betala sig själv men får ju extra kräm på köpet om jag bestämmer mig för att slänga in en till GPU senare.

Aja Det låter ju faktiskt bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Aja Det låter ju faktiskt bra.

Upps, menade att det diffade en femhundring mot för 1200W.
1200W kostade 3500:- och 1500W kostade 4k.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tvekar fortfarande över att lämna in mitt Windforce för RMA. Tänk om man får ett sämre ersättningskort :S

Skrivet av Lodisen:

Upps, menade att det diffade en femhundring mot för 1200W.
1200W kostade 3500:- och 1500W kostade 4k.

Hehe, det lät lite rimligare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som fortfarande har problem med screen flicker , ostabil OS, spel som kraschar osv med 5090 ?

Visa signatur

Moderkort:Rog Strix X870F-Gaming Wifi l CPU: Ryzen 7 9800X3D l GPU: MSI 5090 Vanguard Launch Edition SOC l CPUkylare: NZXT Kraken X73 360 mm l RAM: Trident Z5 NEO RGB 6400 2x24 GB l SSD: 2x WD BLACK SN850 NVMe 1TB, WD BLACK SN850x NVMe 2TB, Samsung 860 Evo 1TB SSD l PSU: Seasonic Prime PX 1300W l Chassi: Lian Li O11 Dynamic EVO l Fläktar: 13x Lian Li UNI FAN AL l Skärmar: TUF Gaming 1x ASUS VG27AQ, 1x Acer Predator XB323QK NV l Tangentbord: Logitech G915 Lightspeed l Mus : Logitech G502 Lightspeed Wireless l Hörlurar: Steelseries Nova 7 l Win 11 Pro lllllll Steam Deck 512GB lllllll
Testrigg: BC1 V2 I Moderkort: Asus Rog Strix Maximus Ranger VII LGA 1150I I 4790K I 1070 Hybrid (Kraken G12), I Evga 2060 SUPER SC I MSI 1080 Ti FE x2 I Rog Strix 1080 Ti OC x4 I Dubbla AiOs 240 NZXT, ASUS ROG STRIX LC2 240 AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krezuba:

Är det någon som fortfarande har problem med screen flicker , ostabil OS, spel som kraschar osv med 5090 ?

Inga problem alls för mig iaf