Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

@johanronn
Ett väldigt bra initiativ!

Bergsala har alltid varit i monopolsituation och alltid dragit fördel av den situationen..

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Valde att förbeställa Switch 2 + Mario Kart bundle från Spanska Amazon igår. Tacksam för att ni hintade om att den fanns tillgänglig där för bokning! Levereras 12e Juni stod det. För min del är det egentligen strunt samma om den kommer 5e eller 15e.

533Eur inklusive 8Eur frakt, alltså ca 5800kr. Inte det billigaste priset importerat men enda som fanns inne sent på kvällen. Hann inte med Franska Amazon som sålde slut tidigare på kvällen. Men jag klagar inte på det priset.

Bisarrt att man får den 1700kr billigare från övriga Europa jämfört med svenska butiker. Priset inkluderar svensk moms som Amazon automatiskt räknar om till, från Spansk moms i detta fall. Därför blir priset något högre än det man ser innan man kommit till kassan.

Tack åter igen!

Vad kör du för betalmetod? Jag kör klarnakortet (digitala).

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Vad kör du för betalmetod? Jag kör klarnakortet (digitala).

Jepp, samma här, digitala Klarna kortet för säkerhets skull. Drogs ingenting, fick bara köra Bank ID vid köpet. Pengarna dras väl när ordern skickas.

Insåg dock tidigare idag att jag skulle tagit express-frakt för att garanterat få det den 12e juni. Ser nu ut som att den ankommer 16e istället. Vågar inte avbryta ordern nu (för att skapa en ny med extressfrakt) och det går inte köpa mer än en Switch 2 per konto.
Aja några dagar hit eller dit hehe...

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Någon som vet om GTA 6 kommer att släppas för Switch 2 förresten? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Inte omöjligt men den kommer isf inte va särskilt rolig att spela på och lär komma senare isf.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Star Wars Outlaws ser inte speciellt bra ut på Switch 2. Är dockat läge som körs men man fejkar handhållet läge. Men allt inom denna industri är ju fejk i dag så man blir inte förvånad.

Skrivet av Tozzeman:

Med tanke på att Switch 2 har prestanda i klass med ett kraftigt nedklockat 3050 M så kommer det garanterat inte till konsolen.

Permalänk
Medlem

Hej, någon som förbeställt Switch 2 på franska Amazon och skulle kunna gå in skulle kunna gå in på sitt konto och kolla om era ordrar står där. För l
mig är det helt tomt där trots att jag fick bekräftelse via e-mail samt ordernumret i onsdags.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, någon som förbeställt Switch 2 på franska Amazon och skulle kunna gå in skulle kunna gå in på sitt konto och kolla om era ordrar står där. För l
mig är det helt tomt där trots att jag fick bekräftelse via e-mail samt ordernumret i onsdags.

Inga problem för min del, beställde 5 april.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Har något minne av att Rockstar fick frågan en gång om GTA skulle komma till Nintendo, de bara skrattade…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Inga problem för min del, beställde 5 april.

Pratade precis med Amazon. Dom sa att min order ”annullerats” för att det inte fanns tillräckligt med pengar på kontot i fråga. Jag trodde att pengarna först drogs efter att de skickat varan? Använder alltid ett av mina ”köpkonton” för detta och trodde att jag först behövde sätta in pengar när paketet skickats. Vad har jag missat här egentligen?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Pratade precis med Amazon. Dom sa att min order ”annullerats” för att det inte fanns tillräckligt med pengar på kontot i fråga. Jag trodde att pengarna först drogs efter att de skickat varan? Använder alltid ett av mina ”köpkonton” för detta och trodde att jag först behövde sätta in pengar när paketet skickats. Vad har jag missat här egentligen?

Det var skumt. Jag hade inte 6000 på kontot när jag la ordern, inte nu heller. Vet inte om de gör olika koller baserat på vilken typ av konto man har eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Antar att man gjort någon form av skuggdragning för att se om kortet idag kan genomföra betalningen utan att det faktiskt dras något. De har inte dragit från mitt konto men allt ser rätt ut på ordersidan (Amazon Frankrike).

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Det var skumt. Jag hade inte 6000 på kontot när jag la ordern, inte nu heller. Vet inte om de gör olika koller baserat på vilken typ av konto man har eller så.

Mycket möjligt. Får hålla ögonen öppna efter om det släpps fler konsoler på franska Amazon och föra över pengar till ”slaskkontot” så att det finns isåfall.

Skrivet av cruZZade:

Antar att man gjort någon form av skuggdragning för att se om kortet idag kan genomföra betalningen utan att det faktiskt dras något. De har inte dragit från mitt konto men allt ser rätt ut på ordersidan (Amazon Frankrike).
<Uppladdad bildlänk>

Så kan det ju va. Jag får hoppas att möjligheten finns igen och sedan skall jag se till att ha rätt många pengar på kontot i fråga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En kontroll att summan kan betalas görs alltid av Amazon. Men reservation släpps snabbt igen.

Ibland ser jag på mitt kort att Amazon reserverat beloppet på ca 10kr som släpps ca 3-4 dagar senare.
Speciellt när det är något som har release långt senare.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Mycket möjligt. Får hålla ögonen öppna efter om det släpps fler konsoler på franska Amazon och föra över pengar till ”slaskkontot” så att det finns isåfall.

Så kan det ju va. Jag får hoppas att möjligheten finns igen och sedan skall jag se till att ha rätt många pengar på kontot i fråga.

Finns eventuellt på Amazon ES:

https://www.amazon.es/Nintendo-Switch-Mario-Kart-World/dp/B0F...

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

En kontroll att summan kan betalas görs alltid av Amazon. Men reservation släpps snabbt igen.

Ibland ser jag på mitt kort att Amazon reserverat beloppet på ca 10kr som släpps ca 3-4 dagar senare.
Speciellt när det är något som har release långt senare.

Ok, dumt av mig att inte ha rätt mängd pengar på kontot i fråga. Skall tänka på det nästa gång. Skulle använt mitt utgiftskonto istället för ”slaskkontot” också. Men som sagt hoppas på att möjligheten uppkommer igen och skall inte göra samma misstag då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Har något minne av att Rockstar fick frågan en gång om GTA skulle komma till Nintendo, de bara skrattade…

GTA 5 finns väl till Switch idag dock, eller? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

GTA 5 finns väl till Switch idag dock, eller? 😅

Nej. Trilogyn 3, VC och san Andreas finns. Och Red Dead 1. Alltid tänkt att en IV eller V port skulle komma men återstår att se. Jag tror Rockstar dock inte tänker att nya titlar kommer samtidigt på Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nej. Trilogyn 3, VC och san Andreas finns. Och Red Dead 1. Alltid tänkt att en IV eller V port skulle komma men återstår att se. Jag tror Rockstar dock inte tänker att nya titlar kommer samtidigt på Switch.

Ah okej. Är inget jättefan av de spelen men synd att inte möjligheten finns till switch 2. Tänkte ju sälja mitt Xbox series X 😅

Permalänk
Medlem

VGC har släppt en artikel där de besvarar över 90 frågor från läsare om deras upplevelse med Switch 2:

https://www.videogameschronicle.com/features/the-ultimate-nin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

VGC har släppt en artikel där de besvarar över 90 frågor från läsare om deras upplevelse med Switch 2:

https://www.videogameschronicle.com/features/the-ultimate-nin...

Enda frågan jag vill ha svar på är om skärmen är laminerad med glas eller om det är som OG switch med en plastfilm en bit framför som på gamla gameboy.

Permalänk
Avstängd

GTA 6 kommer vara PS5 Exklusivt iaf till en början.

Permalänk
Medlem

rockstar har väl aldrig sagt något om att det är exklusivt till ps5?

Skrivet av esafesa:

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Jepp, samma här, digitala Klarna kortet för säkerhets skull. Drogs ingenting, fick bara köra Bank ID vid köpet. Pengarna dras väl när ordern skickas.

Insåg dock tidigare idag att jag skulle tagit express-frakt för att garanterat få det den 12e juni. Ser nu ut som att den ankommer 16e istället. Vågar inte avbryta ordern nu (för att skapa en ny med extressfrakt) och det går inte köpa mer än en Switch 2 per konto.
Aja några dagar hit eller dit hehe...

Har inte hört talas alls om Klarna-kortet, men kollade hemsidan - verkar ju perfekt vid sådana här tillfällen.
Finns det några nackdelar man bör vara medveten om, om man skaffar Klarna-kortet?
T ex. om det belastar ens kreditvärdighet?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

... för 5 minuter sen fanns de inte när jag sökte. Gick in igen nu (lördag 8:43) och nu finns den inne! Ska lägga en beställning på den + en Pro Controller 2 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

... för 5 minuter sen fanns de inte när jag sökte. Gick in igen nu (lördag 8:43) och nu finns den inne! Ska lägga en beställning på den + en Pro Controller 2 🙂

... och nu är den borta(!). Gick in och ansökte för Klarna-kortet och på den tiden han den försvinna (2-3 minuter) 😂

Better luck next time!

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Skrivet av Snotling:

rockstar har väl aldrig sagt något om att det är exklusivt till ps5?

De har bara sagt att det kommer både till Xbox X/S och PS5. Står på hemsidan. Däremot talas det om att Sony har närmare samarbete med Rockstar så kanske blir lite bundles och sådant.

https://www.rockstargames.com/VI

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Valde att förbeställa Switch 2 + Mario Kart bundle från Spanska Amazon igår. Tacksam för att ni hintade om att den fanns tillgänglig där för bokning! Levereras 12e Juni stod det. För min del är det egentligen strunt samma om den kommer 5e eller 15e.

533Eur inklusive 8Eur frakt, alltså ca 5800kr. Inte det billigaste priset importerat men enda som fanns inne sent på kvällen. Hann inte med Franska Amazon som sålde slut tidigare på kvällen. Men jag klagar inte på det priset.

Bisarrt att man får den 1700kr billigare från övriga Europa jämfört med svenska butiker. Priset inkluderar svensk moms som Amazon automatiskt räknar om till, från Spansk moms i detta fall. Därför blir priset något högre än det man ser innan man kommit till kassan.

Tack åter igen!

Vart fick du att 533euro blev 5800kr?
Eftersom jag betalat 5euro mer än dig och betalar 6100?

Iofs kanske euron låg högre när jag beställde..

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vart fick du att 533euro blev 5800kr?
Eftersom jag betalat 5euro mer än dig och betalar 6100?

Iofs kanske euron låg högre när jag beställde..

<Uppladdad bildlänk>

Han valde nog att betala i Euro, då blir det förmodligen billigare men om jag förstår det rätt kommer det tillkomma en växlingsavgift på ca 1,5% (beror kanske på betalsätt?) när det dras. Om euron är dyr när pengarna dras kommer det förmodligen bli dyrare än 6100 men om den är låg som nu kommer det bli billigare.

Permalänk
Medlem

Då är det ju inte exklusivt till ps5?

Skrivet av Entash:

De har bara sagt att det kommer både till Xbox X/S och PS5. Står på hemsidan. Däremot talas det om att Sony har närmare samarbete med Rockstar så kanske blir lite bundles och sådant.

https://www.rockstargames.com/VI

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl