Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

någon som kan komma med tips. Jag köpte från sidan, indisk.
Aktiverade VPN sedan och gick in på redeem sidan. när jag försöker redeema får jag fram: "Koden kan inte lösas in. Den har inte köpts i samma region som ditt konto finns i. "
Har testat skifta från land till indien i MS kontot.

Testa att välja inkognitoläge i din webbläsare.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

Kan jag köpa turkisk gamepass och spela här? Kan jag köpa med mitt svenska konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Kan jag köpa turkisk gamepass och spela här? Kan jag köpa med mitt svenska konto?

Så länge du inte bor i Turkland finns det ingen anledning att köpa. De har en limit på 13 mån för konvertering.
https://support.xbox.com/en-US/help/subscriptions-billing/man...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Nobby:

Testa att välja inkognitoläge i din webbläsare.

Kunde lösa in när jag tog bort min adress osv från mitt MS konto.

Men min fråga nu, jag har game pass core till 2027 december, jag förstår inte hur de ska bli Ultimate?
Räcker det med att jag köper 1 månad ultimate så görs de om?
För om jag försöker köpa 1 månad ultimate direkt från MS så får jag fel meddelandet som en annan hade.. att jag har en prenumeration i ett annat land.

Fungerade för mig efter ett tag att köpa ultimate indisk och aktivera via VPN på telefonen..

Permalänk
Livsnjutare 😎

Detta fungerar ju fortfarande, men man konverterar ju 12m Core till 6m Ultimate i princip.

Så kortfattat;

Man köper 3x 12m Core samt 1x 1m Ultimate och får 1,5år Ultimate.
Totalsumman blir runt 1050kr vilket kokas ner i att det blir ~55kr/mån för Ultimate istället för 189kr som MS tar Officiellt i Sverige.

Summering: Det går att trixa till, inte så svårt när man väl vet stegen. Man betalar en tredjedel utav ord.pris

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det när man skriver in serienumret för sitt Game Pass, får man se hur länge koden gäller innan man aktiverar?

Har aldrig haft ett Game Pass innan men har nu vunnit ett på Dubbelklick, har dock ingen aning hur länge det gäller.
Vill gärna veta om jag har ett år på mig eller om det bara är en månad så att jag ska planera in aktivering till när jag verkligen har tid att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Hur fungerar det när man skriver in serienumret för sitt Game Pass, får man se hur länge koden gäller innan man aktiverar?

Har aldrig haft ett Game Pass innan men har nu vunnit ett på Dubbelklick, har dock ingen aning hur länge det gäller.
Vill gärna veta om jag har ett år på mig eller om det bara är en månad så att jag ska planera in aktivering till när jag verkligen har tid att spela.

Brukar stå när man löser in på microsoft.com/redeem

Permalänk

Jag köpte 12 månader core idag och det blev 4 månader ultimate har dem ändrat konverterings ration?
Min nuvarande ultimate prenumeration hade inte löpt ut det var 3 dagar kvar skulle jag ha väntat tills den löpt ut och sen lagt till core? För nu fick jag bara 4 månader ultimate, förra gången fick jag 8 månader ultimate när jag köpte 12 månader core.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

Kunde lösa in när jag tog bort min adress osv från mitt MS konto.

Men min fråga nu, jag har game pass core till 2027 december, jag förstår inte hur de ska bli Ultimate?
Räcker det med att jag köper 1 månad ultimate så görs de om?
För om jag försöker köpa 1 månad ultimate direkt från MS så får jag fel meddelandet som en annan hade.. att jag har en prenumeration i ett annat land.

Fungerade för mig efter ett tag att köpa ultimate indisk och aktivera via VPN på telefonen..

Händer precis samma för mig så jag testar att köpa ett indiskt Ultimate och redeema via VPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Händer precis samma för mig så jag testar att köpa ett indiskt Ultimate och redeema via VPN.

Det brukar funka fint. Jag körde gamepass i flera år och köpte alltid koder mycket billigare ofta 75% billigare än i Sverige via sidor där de behövde aktiveras med VPN. Hade aldrig problem med detta.

Det var dock innan de började med core och ultimate, när gamepass endast var gamepass.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

Det brukar funka fint. Jag körde gamepass i flera år och köpte alltid koder mycket billigare ofta 75% billigare än i Sverige via sidor där de behövde aktiveras med VPN. Hade aldrig problem med detta.

Det var dock innan de började med core och ultimate, när gamepass endast var gamepass.

Jo, jag har lyckats tidigare utan problem men det var väl 1,5-2 år sedan.

Permalänk
Medlem

Så, till slut så lyckades jag slutföra konverteringen till Ultimate.

Köpte 3 x 12 månader Core (Indien) samt 1 månad Ultimate (Indien).
Redeemade allting via VPN och fick 19 månaders Ultimate för 1047 kr vilket blir ca 55 kr/månad. Testade precis på Xboxen och det verkar funka fin-fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunna:

Varför sitter du och gissar utan att veta?

Jag köpte nu precis 3x 12 månader Indisk kod och aktiverade utan problem med VPN.

1. https://www.cjs-cdkeys.com/products/Xbox-Game-Pass-Core-12-Mo...
2. https://www.urban-vpn.com/
3. https://account.microsoft.com/billing/redeem
4. https://account.microsoft.com/services Köpa Ultimate
5. https://account.microsoft.com/services Stäng av autoförlängning

Nu Ultimate till 2026-06-21 För 1073kr.

Funkar utmärkt fortsatt. Betalade precis nyss totalt 900 kr jämt för 19 månader Ultimate, d.v.s. 47 kr per månad.

Tusen tack för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Funkar utmärkt fortsatt. Betalade precis nyss totalt 900 kr jämt för 19 månader Ultimate, d.v.s. 47 kr per månad.

Tusen tack för tips!

Indiska koder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodak:

Indiska koder?

Jajamen!

Permalänk
Medlem

Köper ni Ultimate över VPN också eller bara aktiveringen av koderna?

Dum som jag var så köpte jag en kod i taget för att inte riskera att det inte fungerar så den tredje koden har nu fastnat i status "pending"

"We need you to complete a simple verification before we can send your order. Please check your email for instructions."

Givetvis har jag inte fått nåt mail så vet inte riktigt vad jag ska göra mer än att kontakta CJS support :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodak:

Köper ni Ultimate över VPN också eller bara aktiveringen av koderna?

Dum som jag var så köpte jag en kod i taget för att inte riskera att det inte fungerar så den tredje koden har nu fastnat i status "pending"

"We need you to complete a simple verification before we can send your order. Please check your email for instructions."

Givetvis har jag inte fått nåt mail så vet inte riktigt vad jag ska göra mer än att kontakta CJS support :/

Jag köpte indisk ultimate över vpn i samma veva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Jag köpte indisk ultimate över vpn i samma veva.

Indisk kod till Ultimate eller Indisk Ultimate direkt från MS sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodak:

Indisk kod till Ultimate eller Indisk Ultimate direkt från MS sida?

Kod till ultimate, sorry för otydligheten.

Permalänk
Medlem

Tack för svar

Jag får vänta o se om jag får min sista 12m Core kod från CJS....
Tänker nog inte köpa Ultimate koden där.

Några förslag på andra säkra sidor där man kan köpa 1 månad indisk ultimate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodak:

Tack för svar

Jag får vänta o se om jag får min sista 12m Core kod från CJS....
Tänker nog inte köpa Ultimate koden där.

Några förslag på andra säkra sidor där man kan köpa 1 månad indisk ultimate?

Kör oftast Eneba. Funkar klockrent.

Permalänk
Medlem

Så här några månader senare.. Någon som vet om det forsatt fungerar med indiska koder?

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

Skulle också gärna veta om någon gått igenom den här proceduren nyligen. Sånt här kan ju ändras över en natt tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasdaman:

Skulle också gärna veta om någon gått igenom den här proceduren nyligen. Sånt här kan ju ändras över en natt tyvärr.

Verkar inte som de ändrat något sista tiden:

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasdaman:

funka för 2 veckor sen för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman:

funka för 2 veckor sen för mig

Tack! Har nu Game Pass Ultimate till den 7 november 2026. Köpte via Eneba eftersom jag inte lyckades få några indiska priser på CJs CDkeys. Gick på totalt lite drygt 800 kronor inklusive Ultimate, under 50 spänn per månad.

Hade problem med UrbanVPN så körde en trial med NordVPN på luren, där gick det utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasdaman:

Tack! Har nu Game Pass Ultimate till den 7 november 2026. Köpte via Eneba eftersom jag inte lyckades få några indiska priser på CJs CDkeys. Gick på totalt lite drygt 800 kronor inklusive Ultimate, under 50 spänn per månad.

Hade problem med UrbanVPN så körde en trial med NordVPN på luren, där gick det utmärkt.

Ps spelare här som funderat att börja cloud spela xbox på tvn. Kan ma köpa indiskt game pass ultimate på eneba direkt o bara köra på?

Permalänk
Medlem

Arggh! Får det inte alls att fungera. Vad gör jag för fel?

1. Har köpt 3x12 månader GP Core (indiskt) samt 1 månad Ultimate (indiskt) via Eneba

2. Installerat NordVPN och valt India. Kollat via https://nordvpn.com/sv/what-is-my-ip/ att det verkligen är Indien.

3. Loggat in på MS och ändrat min faktureringsadress till en indisk.

4. Ändrat min region till Indien hos MS.

5. Testat i Edge & i Chrome. Inkognito och vanligt. "renewat" VPN-anslutningen så jag fått ny IP.

Får alltid felmeddelandet "Du försöker köpa från en felaktig region. Du måste uppdatera dina inställningar för att kunna köpa från rätt region. Mer information finns i.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Arggh! Får det inte alls att fungera. Vad gör jag för fel?

1. Har köpt 3x12 månader GP Core (indiskt) samt 1 månad Ultimate (indiskt) via Eneba

2. Installerat NordVPN och valt India. Kollat via https://nordvpn.com/sv/what-is-my-ip/ att det verkligen är Indien.

3. Loggat in på MS och ändrat min faktureringsadress till en indisk.

4. Ändrat min region till Indien hos MS.

5. Testat i Edge & i Chrome. Inkognito och vanligt. "renewat" VPN-anslutningen så jag fått ny IP.

Får alltid felmeddelandet "Du försöker köpa från en felaktig region. Du måste uppdatera dina inställningar för att kunna köpa från rätt region. Mer information finns i.."

Jag vill minnas att du ej behöver ändra din adress till Indien eller så. Utan Core månaderna från Indien löser du in via denna sida när du är inloggad på ditt Microsoft/Game Pass konto och har indisk VPN på, https://redeem.microsoft.com/ . Månaden Ultimate köper du i EU variant och inte indiskt och löser in efter indiska månaderna via samma länk som här ovan och utan VPN. Testa första steget med att lösa in core via länken. Du kanske kan använda månaden Ultimate från Indien med för att omvandla abonnemanget. Men jag körde på EU den månaden.

Edit: En sak till, när du ej har VPN på och är inloggad på svenska Microsoft kontot, så ha ett bankkort reggat som ditt vanliga svenska kort t.ex. Verkar ej fungera annars för Microsoft sätter automatiskt på förnyelse av Game Pass när man löser in koder som man själv får avaktivera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Jag vill minnas att du ej behöver ändra din adress till Indien eller så. Utan Core månaderna från Indien löser du in via denna sida när du är inloggad på ditt Microsoft/Game Pass konto och har indisk VPN på, https://redeem.microsoft.com/ . Månaden Ultimate köper du i EU variant och inte indiskt och löser in efter indiska månaderna via samma länk som här ovan och utan VPN. Testa första steget med att lösa in core via länken. Du kanske kan använda månaden Ultimate från Indien med för att omvandla abonnemanget. Men jag körde på EU den månaden.

Edit: En sak till, när du ej har VPN på och är inloggad på svenska Microsoft kontot, så ha ett bankkort reggat som ditt vanliga svenska kort t.ex. Verkar ej fungera annars för Microsoft sätter automatiskt på förnyelse av Game Pass när man löser in koder som man själv får avaktivera.

Tack för info och tipset om aktivt bankkort - det har jag.
Tyvärr fungerar det fortsatt inte. Anledningen till att jag angav indisk adress är för att jag såg det som tips hos CJS -
https://cjscdkeys.zendesk.com/hc/en-gb/articles/2544118221494...

Där står det också att man inte skall ha en aktiv prenumeration, vilket jag inte har på Gamepass, men.. Jag har en prenumeration på Microsoft 365 Family. Vet inte om det kan störa.
Funderar på att skapa ett helt nytt MS-konto via Indien-VPN och testa en av koderna. Bara för att se om det alls fungerar.

Edit: Testade att skapa ett nytt MS-konto när jag hade Indien-VPN på, då fungerade det att aktivera en kod.
Då vet jag att koden funkar iaf.
Om jag inte hittar någon annan lösning får jag väl köra på nya kontot på xboxen... Drygt, men svårt att klaga 🤣