Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

New PS5 System Software update features audio focus and the return of the classic console UI customizations
https://blog.playstation.com/2025/04/23/new-ps5-system-softwa...

Permalänk
Medlem

Är definitivt taggad inför det här spelet. Gillade verkligen första spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Den är väl inte värd att ha nu skulle jag säga men jag tror o andra sidan att priset är det lägsta som kommer va. Sony har sagt att den ska höjas och sett konsoler för 8500kr nu så bara passa på om du har pengarna och kommer köpa en oavsett

Du har sällan något positivt att säga om PS…

Permalänk
Medlem

Nämndes inget om dualsense i Forza. Intresserad om det är bättre feedback...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Samma här! Hoppas Webhallen skickar det så jag har det imorgon eller senast fredag.
92 på Metacritic än så länge. https://www.metacritic.com/game/clair-obscur-expedition-33/

Det är inget combat så utan varje duell är en taktik combat eller? Lite förvirrad vad det är för typ av spel

Permalänk
Medlem

Någon mer som ställt in att ens PS5 ska ladda hem uppdateringar automatiskt?

Får aldrig nedladdning att starta automatiskt utan måste manuellt ladda ner den.

Drabbade mig när jag skaffade PRO, hände aldrig på vanliga.

Någon mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Någon mer som ställt in att ens PS5 ska ladda hem uppdateringar automatiskt?

Får aldrig nedladdning att starta automatiskt utan måste manuellt ladda ner den.

Drabbade mig när jag skaffade PRO, hände aldrig på vanliga.

Någon mer?<Uppladdad bildlänk>

Testa att stänga av det, starta om PS5 och aktivera det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Det är inget combat så utan varje duell är en taktik combat eller? Lite förvirrad vad det är för typ av spel

Ett jrpg från Frankrike (frgp? ). Det är turbaserade strider men med aktiv timing i både attack och försvar. Man springer alltså inte runt med karaktärerna i strid som i t.ex. Final Fantasy VII Remake/Rebirth. Men ja lite duell kan man nog säga.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Den är väl inte värd att ha nu skulle jag säga men jag tror o andra sidan att priset är det lägsta som kommer va. Sony har sagt att den ska höjas och sett konsoler för 8500kr nu så bara passa på om du har pengarna och kommer köpa en oavsett

Var har du sett den för 8500kr?
Jag vill köpa PS5Pro, men har tyckt att allt över 9000 är för dyrt.

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

7990 på Webhallen i Solna centrum i morgon, men om du bor i Örkelljunga kanske det är lite väl långt bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Har för mig någon här i forumet tipsade om typ Amazon eller nått för däromkring för ett tag sen. Kan ha fel. Men det va något på 8000kr iaf.
Hårdvara för spelande är tyvärr dyrt nuförtiden. Kommer bli värre framöver.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

7990 på Webhallen i Solna centrum i morgon, men om du bor i Örkelljunga kanske det är lite väl långt bort

Va nog fan elgiganten som hade Pron för 8500 när dom lanserade deras nya koncept nu när jag läste va du skrev..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Va nog fan elgiganten som hade Pron för 8500 när dom lanserade deras nya koncept nu när jag läste va du skrev..

Jag minns att jag tipsade om en nyöppnad butik i Stockholm för ett tag sedan också ja, då hade Elgiganten ps5 pro nedsatt till ett liknande pris

Permalänk
Medlem

Kommer nästa vecka. Tack Webhallen...

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

<Uppladdad bildlänk>

Kommer nästa vecka. Tack Webhallen...

Tråkigt! Sånt där är skitdrygt.
Långskott men har du dator eller series X kan du smygstarta på Gamepass om man blir för sugen.
Läste det idag. Tänkte köpt på Steam i helgen och provat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Tråkigt! Sånt där är skitdrygt.
Långskott men har du dator eller series X kan du smygstarta på Gamepass om man blir för sugen.
Läste det idag. Tänkte köpt på Steam i helgen och provat.

Har en laptop och Xbox One X, utan Gamepass. PS5 Pro är min primära spelenhet, det var därför jag uppgraderade från vanliga PS5. Får vänta till måndag/tisdag, det är som det är. Det blir nog inte några förhandsbokningar på Webhallen framöver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Har en laptop och Xbox One X, utan Gamepass. PS5 Pro är min primära spelenhet, det var därför jag uppgraderade från vanliga PS5. Får vänta till måndag/tisdag, det är som det är. Det blir nog inte några förhandsbokningar på Webhallen framöver.

Förstår! Dom brukar va väldigt pålitliga annars. Jag har faktiskt använt Amazon mer o mer och deras Prime. Dom ringer fan på en Lördag 22:30 helt plötsligt. Väldigt säkert oavsett dag. Påskhelgen fick jag dagen efter på Påskaftonkvällen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Amazon har dock börjat byta ut mer till tyska utgåvor och vissa titlar saknas helt.
Dessutom har de nu två gånger inte levererat specialutgåvor jag förhandsbokat.
Får se om jag förlänger Prime nästa år...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Amazon har dock börjat byta ut mer till tyska utgåvor och vissa titlar saknas helt.
Dessutom har de nu två gånger inte levererat specialutgåvor jag förhandsbokat.
Får se om jag förlänger Prime nästa år...

Nej dom har definitivt en hel del skumma grejer. Skulle aldrig lita på dom om jag behövde något viktigt. Men deras frakt får gärna andra kopiera. Det är framtiden. (Tyvärr tror jag likt Postnord att det går mot sämre leveranstider pga dålig lönsamhet men man kan ju hoppas..)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Clair Obscur är toppkandidat hos mig för årets spel. Har svårt att se något slå detta. Helt fantastiskt spel. Rekommenderas till alla som gillar denna genre. Så jäkla konstigt men ändå bra. Allt från grafiska stilen, karraktärerna, musiken och storyn är magiskt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Clair Obscur är toppkandidat hos mig för årets spel. Har svårt att se något slå detta. Helt fantastiskt spel. Rekommenderas till alla som gillar denna genre. Så jäkla konstigt men ändå bra. Allt från grafiska stilen, karraktärerna, musiken och storyn är magiskt!

Upptäckte de också lagt till det på xbox game pass for pc så installerade det därifrån. Tack för tipset

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Upptäckte de också lagt till det på xbox game pass for pc så installerade det därifrån. Tack för tipset

Samma här i fredags! Tänkte väntat och köpa detta för att bli klar med AC Shadows men gjorde misstaget att testa när det låg på GP. Såld.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Striderna är taktik? Inget open combat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Taktik och tajming. Du sitter inte och trycker på X non stop kan jag säga för då är du död direkt. Men samtidigt som det är sjukt oförlåtande och svårt stundtals så skulle jag säga att man bemästrar det snabbt och lär sig. Varje fiende har sin grej och man får lära sig vad som funkar. Bästa stridssystemet på bra länge och känns lika modern som oldschool på nått konstigt sätt. Prova.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Det är turbaserade strider, tänk dig Final Fantasy X och inte Baldur's Gate 3. Man ska använda dodge, parry och hoppa över fiendernas slag.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

När man anfaller väljer man attack från en meny och på vissa attacker ska man efter QTE-manér trycka på X. När fienderna anfaller ska man i realtid parera, väja eller hoppa undan attacken. Det hela är en blandning av klassiska turordningsbaserat gameplay och action gameplay.