Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Sen är faktiskt 1:a Forza Horison spelet bakåtkompatibelt från 350 till One.

Även Xbox 360 versionen av Forza horizon är kompatibel att köra på One och series konsolerna. Ne men vill bara nämna att man får det dessutom i 4k om man spelar på en One X eller Series X.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit smartare att utannonsera prishöjningarna en månad innan de faktiskt höjer priserna?
Så folk kan tänka att de måste skynda fynda och kanske handlar mer innan priserna går upp än vad de kanske hade gjort annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Även Xbox 360 versionen av Forza horizon är kompatibel att köra på One och series konsolerna.

Det var väl det jag precis skrev i inlägget du citerade? Att den är kompatibel på One? Jag har för mig att om ett 360 spel är bakåtkompatibelt med One, så går den också att köras på series versionerna

Skrivet av jOnÄTÄn:

Ne men vill bara nämna att man får det dessutom i 4k om man spelar på en One X eller Series X.

Ok

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Så länge folk betalar så... ni vet det gamla ordspråket.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det var väl det jag precis skrev i inlägget du citerade? Att den är kompatibel på One? Jag har för mig att om ett 360 spel är bakåtkompatibelt med One, så går den också att köras på series versionerna

Ok

Okej du missade att jag skämtade lite med dig. Du skrev 350 inte 360 och horison inte horizon. Och passade på att nämna att man även fick högre upplösning om man spelade på X versionen av Series och one.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej du missade att jag skämtade lite med dig. Du skrev 350 inte 360 och horison inte horizon.

Oj, my bad, trodde jag hade rättade 350 som jag skrev först, men verkade inte som det Att jag skrev Horison såg jag inte ens förrns du citerade mitt inlägg

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvorak96:

håller mig till min iPhone. kan spela massor med AAA spel på den ändå. så varför skaffa en xbox/ps

Kan använda en skurhink för en tia som toalett också, men fortsätt du använda din skurhink..

Permalänk
Medlem

Hur mycket har detta med tullarna att göra, egentligen? Genuint intresserad. Jag förstår inte. Kan någon som är insatt förklara för mig som om jag vore fem år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Hur mycket har detta med tullarna att göra, egentligen? Genuint intresserad. Jag förstår inte. Kan någon som är insatt förklara för mig som om jag vore fem år?

Tror att det snarare är sjunkande försäljningssiffror i USA som ligger bakom.

Genom att höja priserna på andra succémarknader (som inte ens finns i detta fallet), så försöker Microsoft ta igen lite av vad de förlorat på hemmaplan.

Dock verkar man blunda totalt för både kommande GTA 6 (troligtvis bäst på PS5 Pro och PC) samt Nintendo Switch 2.

Som jag nämnt tidigare ("Jag är Döden!"...), så marknadsförs inte ens Xbox längre i Europa.

https://metro.co.uk/2024/07/11/microsoft-will-stop-marketing-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Maze Thing:

Fortsätter det så här lär nog nästa generation Xbox och PS 6 kosta en bra bit över 10 000. Kanske närmare 15 000

Ja det är stor risk för det.
Sony hade väll själv uttalat sig att Playstation ska vara en lyxprodukt.
Så räkna då också med en massa crossgen i framtiden.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Kan man säja sin 1st day edition med vinst nu då måntro ? 😅

Kan du säkert, senast jag kollade va Amazon.se enda som sålde Xbox i sverige alla andra hade inge på lager, Inet skulle få in i juni.

Ska de höja GamePass också tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Så länge folk betalar så... ni vet det gamla ordspråket.

Fast det gör de ju inte. Inte ens till nuvarande priser.

Permalänk
Medlem

Suck, konsoller må vara billigare än top of the line datorer men spelen kostar ju skjortan.

Permalänk
Medlem

Hahaha de kan inte mena allvar? De har väl drivor med osålda konsoler? Så då tycker de att det är en bra idé att höja priset ännu mer? Lansering var väl 5690kr typ?

Inte en chans.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Suck, konsoller må vara billigare än top of the line datorer men spelen kostar ju skjortan.

Om man köper till fullpris ja, jag brukar köpa på reor

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är väl lite för att motivera en höjning av game pass också. Som jag förstått det har det stannat av ganska markant. Playstation hänger säkert också på isf. Samtidigt som dom indirekt pushar folk mot pc-marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om man köper till fullpris ja, jag brukar köpa på reor

Men reorna mäter ju sig sällan med riktiga steam sales, speciellt inte om vi snackar konsoller som te.x. Nintendo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Så hela världen ska betala för att USA inför tullar.

De säljer ju knappt som det är. Vem vill betala 8k för en Xbox. Mer än scalpers tog när den släpptes och var brist.

Tidigare generationerna gick de alltid ner i pris med tiden.

Tullarna är bara de moderna namnet att skylla på alla makalösa prishöjningar.
Först skyllde ni på pandemin, sen var det Putins fel att allt blev dyrt och nu är det tullarna.
Ingen som tror att företag utnyttjar läget och girigheten tar över, eller är det alltid andras fel och aldrig chefer och aktieägare som spär på?
Eller blir allt billigt om tullarna ändras och kriget i Ukraina slutar? Skulle inte tro de, men naivitet är hoppfullt.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Fast det gör de ju inte. Inte ens till nuvarande priser.

Kanske inte i Sverige men de säljer nog "bra" på andra orter

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Men reorna mäter ju sig sällan med riktiga steam sales, speciellt inte om vi snackar konsoller som te.x. Nintendo...

Beror nog på spel. Jag har köpt flera spel för ca 60-80:-st, så som Mass Effect LE och Batman Arkham Asylum, Batman Arkham City och Batman Arkham Knight. Lätt värt 70:- för Mass Effect serien

Visa signatur

Permalänk
Medlem

XBOX är ju kört sedan länge. Får se om de tar ett omtag med nästa generation eller om de ger upp helt.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kanske inte i Sverige men de säljer nog "bra" på andra orter

Nej den säljer relativt dåligt överallt.

Permalänk
Medlem

Håller fast vid xbox fortfarande, den usla oergonomiska och alldeles för lilla kontrollen till PlayStation är fortfarande den främsta anledningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Beror nog på spel. Jag har köpt flera spel för ca 60-80:-st, så som Mass Effect LE och Batman Arkham Asylum, Batman Arkham City och Batman Arkham Knight. Lätt värt 70:- för Mass Effect serien

Här brukar jag hålla utkick efter fynd:
https://www.dekudeals.com/most-wanted?filter%5Bdiscount%5D=lo...

Sen blir det 6% rabatt på presentkort genom Benify Privat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Håller fast vid xbox fortfarande, den usla oergonomiska och alldeles för lilla kontrollen till PlayStation är fortfarande den främsta anledningen.

Ja, Xbox kontrollen gillar jag MYCKET mer än Playstation, iallafall upp till PS4, har inte hållit i en PS5 kontroll

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, Xbox kontrollen gillar jag MYCKET mer än Playstation, iallafall upp till PS4, har inte hållit i en PS5 kontroll

Haha, så du har ingen aning mao.
("PlayStation", såhär 2025, torde väl ändå syfta på PS5 iaf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Haha, så du har ingen aning mao.
("PlayStation", såhär 2025, torde väl ändå syfta på PS5 iaf)

Inte om man skriver, som jag gjorde vad jag syftar på. Kan ju inte kommentera en sak jag inte testat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Inte om man skriver, som jag gjorde vad jag syftar på. Kan ju inte kommentera en sak jag inte testat

Men kommentera en irrelevant sak går bra.

Ärligt talat så är det tämligen stor skillnad mellan PS5 kontroll och de tidigare. Tycker personligen den är superskön (och aldrig varit helt överens med xbox diton - men det säger inte så mkt, kan vara så att The Duke körde över min hund eller nått, va märkligt negg mot den iaf ) men om den får över anhängare till andra sidan låter jag vara osagt. Kanske nått för en poll.

Permalänk
Medlem

Beror det enbart på tullavgifter eller har Microsoft också slutat subventionera konsolen? Nu var det flera år sedan jag läste detta senast, men jag har för mig att man stod för upp emot $200 av kostnaden, eftersom man hoppades på att försäljningen av konsolen skulle öka vilket innebär fler sålda spel och tillbehör, vilket i sin tur genererar intäkter som inte bara nullifierar kostnaden man har utan även gör så att man går med vinst.

När jag var i Tyskland förra året så spontanköpte jag en Xbox Series X med skivläsare för €449 (~5,000 kr) för att kunna spela GTA 6 och liknande som brukar släppas först till konsolerna. Blir dock som alltid att man dubbeldippar och köper det till PC. Glad att jag köpte den då, för närmare 8,000 kr betalar jag då inte.

Permalänk

Hade väl varit bättre att sänka priset på Xboxen nu när Playstation har höjt sina priser, för att de ska få ut mer konsoler på marknaden, men de bryr sig väl inte längre om sina konsoler, mest Game Pass de tjatar om nuförtiden och deras spel kan man ju snart spela på kylskåpet eller mikrovågsugnen.