Permalänk

HGST 10TB

La ut en annons för 2st 10TB hårddiskar för en vecka sedan. En medlem köpte båda och hävdade att det ena var trasig. Disken skickades tillbaka till mig och det visade sig att den är hel. Disken startar upp och fungerar som den ska, inga konstigheter. Crystalinfo bilden är ifrån ikväll kl 19.00.

Budgivning sker i tråden och inte i PM.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Budar 500kr Hämtar

Permalänk
Medlem

Eller, är det en vanlig sata HDD?
Känner inte till HGST

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 700 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Kan det vara en sådan HDD som man i vissa system måste manipulera molex-kabeln för att det ska fungera? Spelar ingen roll för mig, mitt bud ovan ligger

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Kan det vara en sådan HDD som man i vissa system måste manipulera molex-kabeln för att det ska fungera? Spelar ingen roll för mig, mitt bud ovan ligger

Tror jag har just två av dessa modeller, finns ju olika sätt att lösa "problemet" med 3.3v som ibland gör att disken inte hittas av systemet, tejpa kontaktytan på disken eller knipsa av den kabeln på satapower-kabeln. Eller en adapter utan 3.3v fungerar också. Jag har provat alla tre, tejpning fungerar SÄMST.

Permalänk
Medlem

Så inte sata alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Tror jag har just två av dessa modeller, finns ju olika sätt att lösa "problemet" med 3.3v som ibland gör att disken inte hittas av systemet, tejpa kontaktytan på disken eller knipsa av den kabeln på satapower-kabeln. Eller en adapter utan 3.3v fungerar också. Jag har provat alla tre, tejpning fungerar SÄMST.

Har bara haft med en sådan disk att göra 1 gång så här långt men datorn den skulle in i hade ett gammalt PSU där det fanns sladd redan för molex (IDE) så köpte bara en adapter till Sata-molex för någon tia på Amazon så var saken löst.

Skrivet av Neo1:

Så inte sata alltså?

Kika in här för mer info

Permalänk

Jag har enbart kört denna i QNAP + HDD enclosures, har aldrig varit några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Har bara haft med en sådan disk att göra 1 gång så här långt men datorn den skulle in i hade ett gammalt PSU där det fanns sladd redan för molex (IDE) så köpte bara en adapter till Sata-molex för någon tia på Amazon så var saken löst.

Kika in här för mer info

Så du menar en Molex-Sata adapter?

Det är en dum idé.

"Molex to SATA, lose all your data"

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Har shuckat ext dIskar. Och där krävs samma lösning med adapter eller tejp på en av "pinnarna" för få hdd att fungera i en dator.

Har man däremot en nas/micro server som en hp som jag har.
Så kan använda disken dirket.

Jag har ext kabineter som jag har ingen användning för, skänkes.
Som kan använda till TS hd.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Annonsen är avslutad