Identifiera 2009 high-end gaming datordelar
Hej jag har en riktigt gammal gaming dator från 2009 som svarade frågan but can it run Crysis? med ett ja! Införskaffade delarna för länge sedan och har inte koll på utvecklingen av dator komponenter. Jag vet inte vad det är för dator delar som jag har i hemmet och jag vill jättegärna få hjälp av er veteraner för att kunna uppnå följande,
1. En lista med datordelarna namn / datum
2. Specs
3. Är det möjligt att lägga i delarna i nytt chassi och fortsätta använda?
4. Kompatibilitet med datordelar som säljs idag alternativt plats att köpa så här gamla grejer
Saker jag vet:
Jag vet redan att chassit jag har är massivt och det heter Antec P193. Jag avser inte att använda det längre, utan ska byta till ett Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Svart. Den har glas och ger insyn (då jag vill ha som ett litet "retro museum" där man ser de gamla delarna genom glaspanelerna). Sedan så behöver jag byta fläkt till processorn.
- Men, jag vet inte hur jag ska ta bort nuvarande fläkten. Och, vet inte vilken processor det är, eller vad jag behöver för socket form till den nya cpu fläkten.
Är väldigt nyfiken över vad det är för mobo jag har i hemmet, och vilken ATX version som nätaggregatet är. Kan den med säkerhet användas fortsatt? Och om jag byter ut PSU, passar sladdarna in i de gamla delarna? Sådana funderingar. Vill jättegärna förstå kompatibilitet och möjligheter till användande av dessa komponenter.
Bilderna är här nedan. Mvh Pumf