Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Fått i 5090 i kundvagnen utan problem så har det aldrig vart tidigare, men är inte värt det då jag redan har ett 5080. Skulle nog inte betala så här sjuka priser ändå. <Uppladdad bildlänk>

Hade ett i korgen jag med. Nästan komiskt hur botarna reserverade och släppte.

Kommer nu AIB kort (som TUF) ner till samma pris finns det ju bara SFF som anledning att välja FE.

Permalänk

De finns gott om 5090/5080 i lager ..NOG NU!))

Visa signatur

Question everything!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightsource:

De finns gott om 5090/5080 i lager ..NOG NU!))

vart?

Visa signatur

❀ Det som inte för något ont med sig, är inte heller gott nog ❀

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacieed:

https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-RTX-5080-Gami...

Typ här? 13k inkluderar till och med ett spel.

Visa signatur

Fractal Define 7 C ~ ASUS Z790-F ~ Intel 13700K ~ Noctua NH-D15 ~ NVIDIA 5080 FE ~ ASUS PG32UCDP
Fractal Meshify 2 C ~ Gigabyte B550 G X V2 ~ AMD 5700X3D ~ Thermalright PA 120 SE ~ MSI RX 6800 ~ Dell AW3425DWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av chandler:

Går ej o beställa dock; endast "meddela mig". Lite konstigt iom att den är "i lager"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malde:

Går ej o beställa dock; endast "meddela mig". Lite konstigt iom att den är "i lager"

ah såg jag inte. Men på Inet finns det två stycken varianter av original MSRP

https://www.inet.se/produkt/5414608/gigabyte-geforce-rtx-5080...

https://www.inet.se/produkt/5415125/inno3d-geforce-rtx-5080-1...

Visa signatur

Fractal Define 7 C ~ ASUS Z790-F ~ Intel 13700K ~ Noctua NH-D15 ~ NVIDIA 5080 FE ~ ASUS PG32UCDP
Fractal Meshify 2 C ~ Gigabyte B550 G X V2 ~ AMD 5700X3D ~ Thermalright PA 120 SE ~ MSI RX 6800 ~ Dell AW3425DWM

Permalänk
Medlem

+30 000 kr för ett grafikkort som är 20 % snabbare än det förra. Nvidia har helt klart optimerat – inte prestandan, utan marginalerna.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Väntar på asus prime oc 5080 ska komma i stabil lagerstatus för lanseringspriset fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Väntar på asus prime oc 5080 ska komma i stabil lagerstatus för lanseringspriset fortfarande.

Kommer en begagnad på marknaden så snart jag fått hem min FE imorgon

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Kommer en begagnad på marknaden så snart jag fått hem min FE imorgon

Så du lyckades beställa igår också! Har du redan fått spårningslänk osv för jag har inte fått min ännu konstigt nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

Så du lyckades beställa igår också! Har du redan fått spårningslänk osv för jag har inte fått min ännu konstigt nog.

Japp fick spårningslänk och licensnyckel för spelet igår ~19:30. Stod som behandlas och i lager innan dess.
Beställningsbekräftelse 06:34, vet inte vilken tid du fick in din order ifall det påverkar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Japp fick spårningslänk och licensnyckel för spelet igår ~19:30. Stod som behandlas och i lager innan dess.
Beställningsbekräftelse 06:34, vet inte vilken tid du fick in din order ifall det påverkar?

Jag la min order 08.34, missade tyvärr första dropet då jag var tvungen att genomföra köpet via remote desktop samt så hade reserveringstiden för kundkorgen sänkts från 10 till 5 minuter. 😅

Lyckligt nog startade jag mitt script 1 minut innan första dropet så det var ren flax att jag ens hann med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

Jag la min order 08.34, missade tyvärr första dropet då jag var tvungen att genomföra köpet via remote desktop samt så hade reserveringstiden för kundkorgen sänkts från 10 till 5 minuter. 😅

Lyckligt nog startade jag mitt script 1 minut innan första dropet så det var ren flax att jag ens hann med.

Alright, lär säkert komma under dagen då.
Jag körde inga script alls jag, bara notis från bot när det släpptes. Gick in och köpte manuellt.

Visa signatur
Permalänk

ASUS TUF 5090 Icke OC versionen, alltså ett MSRP-kort som Proshop listar för 25 790:- finns på Webhallen för 38 900:-. Med andra ord ett ockerpris som likt förbannat lär sjunka i lager xD

https://www.webhallen.com/se/product/378337-ASUS-TUF-Gaming-GeForce-RTX-5090-32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonisbabonis16:

ASUS TUF 5090 Icke OC versionen, alltså ett MSRP-kort som Proshop listar för 25 790:- finns på Webhallen för 38 900:-. Med andra ord ett ockerpris som likt förbannat lär sjunka i lager xD

https://www.webhallen.com/se/product/378337-ASUS-TUF-Gaming-GeForce-RTX-5090-32GB

Jag tror inte det, komplett har sedan några dagar några st 5090 av olika märke > 33000.
Första vågen av ivriga otåliga entusiaster som betade massor över msrp är nu avklarad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Hade ett i korgen jag med. Nästan komiskt hur botarna reserverade och släppte.

Kommer nu AIB kort (som TUF) ner till samma pris finns det ju bara SFF som anledning att välja FE.

Det är väldigt välbyggt och sjukt imponerande hur bra kylare är, så litet och så tyst men kan ändå hantera 600w ! AIB kort ser dumt stora i jämförelse.
Snyggaste kortet enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ntrl:

Jag tror inte det, komplett har sedan några dagar några st 5090 av olika märke > 33000.
Första vågen av ivriga otåliga entusiaster som betade massor över msrp är nu avklarad.

samtidigt som det tydligt står 5090 OC version kanske kommer finnas för flera tusen mindre...
Verkar inte ha sålts ett enda än så länge.. bra där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasabi:

samtidigt som det tydligt står 5090 OC version kanske kommer finnas för flera tusen mindre...
Verkar inte ha sålts ett enda än så länge.. bra där..

Jag hoppas att man kommer att kunna köpa inte bara entré utan mellanklass kort till väldigt nära msrp, det var lite samma med Rtx 4090, gigabyte gaming oc gick att köpa för 22k några månader efter realse.

Permalänk
Skrivet av Ntrl:

-1 i lager. Så det går neråt xD

Permalänk
Medlem

-1 i lager. Så det går neråt xD

Helt sjukt att folk köper detta! Finns ju i lager på netonnet för 34990-. Sjukt pris det med men ändå billigare...

*netonnet

Permalänk
Skrivet av Yoopapa:

Helt sjukt att folk köper detta! Finns ju i lagar påmwebbhallen för 34990-. Sjukt pris det med men ändå billigare...

Troligtvis för att det är TUF non OC, vilket i min vetskap varit nästintill omöjlig att få tag på. Någon är med andra ord av oklar anledning villig att betala 13 200:- i överpris för just en begränsad modell...

Permalänk
Medlem

Troligtvis för att det är TUF non OC, vilket i min vetskap varit nästintill omöjlig att få tag på. Någon är med andra ord av oklar anledning villig att betala 13 200:- i överpris för just en begränsad modell...

Det är dok samma på netonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chandler:

Ah ursäktar mitt snurrande, syftar såklart på 5090's då det är vad som är intressant

Visa signatur

❀ Det som inte för något ont med sig, är inte heller gott nog ❀

Permalänk
Medlem

Det droppar nu 5080 och 5090 på nvidia hemsida

Dropp i två dagar i rad, it’s Christmas 😁

Permalänk
Medlem

Mer än 1 av varje dessutom

Permalänk

Slut redan?

Permalänk

Något har verkligen hänt med 5090 fe tillgången. Lyckades köpa 2 ex för 25.8k med mobilen?!? Har aldrig gått förut. Är tillgången nu så god att botarna ej kan hugga allt?

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Medlem

Så dålig press överallt så de kanske köper sig lite goodwill genom att kasta 50 kort på pöbeln i europa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silkystreet:

Något har verkligen hänt med 5090 fe tillgången. Lyckades köpa 2 ex för 25.8k med mobilen?!? Har aldrig gått förut. Är tillgången nu så god att botarna ej kan hugga allt?

Beställde du bägge under samma namn/adress? Isf kommer Proshop troligtvis avbeställa din order iom det är max 1 grafikkort per hushåll.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Skrivet av Toss3:

Beställde du bägge under samma namn/adress? Isf kommer Proshop troligtvis avbeställa din order iom det är max 1 grafikkort per hushåll.

mm två ex på samma konto. Känns som avbeställning eller en radering av ena ordern är ett rimligt utfall. Men positivt för er som jagar efter 5090s för 26k att de faktiskt går att köpa nu från proshop bara man är lite snabb med mobilen. Med mobilen kan man ju refresha köprutan utan att refresha hela sidan vilket kanske öppnar upp för en reel chans mot botarna nu när tillgången verkar vara mket bättre. Jag har försökt många många gånger utan att lyckas de senaste månaderna.

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz