Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Man kan hoppas på 40 fps på PS5 Pro.

Jo jag hoppas det för er skull men den var alldeles för dyr tycker jag så det hjälper inte i mitt fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Jag tror på performance/fidelity i spelets options på PS5 Pro.

Vad tänker du att performance ska lyckas med isåfall? Och hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Vad tänker du att performance ska lyckas med isåfall? Och hur?

60 fps såklart. Sony har siffror på att tre fjärdedelar föredrar performance mode och det känner Rockstar till. Givetvis får de då dra ner på grafiken för att lyckas med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

60 fps såklart. Sony har siffror på att tre fjärdedelar fördrar performance mode och det känner Rockstar till. Givetvis får de då dra ner på grafiken för att lyckas med det.

Ja vi får väl se, tveksam. Men då finns det isåfall hopp för det på Ps5 med (eftersom det är samma CPU).

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Jag tror på performance/fidelity i spelets options på PS5 Pro.

Jag tror att vi kan glömma 60 fps på PS5 Pro. Allt handlar ju inte på gpu. GTA 6 i 60 fps lär kräva en snabbare CPU än den som är i PS5 Pro. Se på det som har presenterats. I vissa scener är det mer som händer på skärmen än jag har sett i något annat spel. Jag tror inte att PS5 Pro räcker till för 60 fps. Jag hoppas på 40 fps. Men även det är tveksamt enligt DF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Ja vi får väl se, tveksam. Men då finns det isåfall hopp för det på Ps5 med (eftersom det är samma CPU).

Tänk på att PS5 Pro har 6,4 teraflops mer än PS5 + PSSR och 4x fler teraflops än Series S.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut. Är nöjd om dom får ihop en stadig 30fps på ps5 med den grafiken. Storyn av det lilla man ser i Trailern verkar väldigt intressant. Hypen är enorm och jag är inte ens väldigt inbiten på GTA. Hoppas man hittat en bra lösning för styrning och kontrollen, enda negativa med Rockstar jag har.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att trailern är från PS5 Pro snarare än PS5 med tanke på hur skarpt det är och ganska mycket RT.
Att de skriver PS5 innebär inget. Precis som att logon inte inkluderar "Pro"...

Permalänk
Medlem

Hade trailern varit från PS5 Pro hade det stått det på trailern. Det är jag säker på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Hade trailern varit från PS5 Pro hade det stått det på trailern. Det är jag säker på.

Tror det med. Någon laddade ner uncompressed version av trailern och pixel counta, tydligen var den i 1440p runt 65% av trailern, resten under. Känns som Pro bör klara bättre i 30 fps. Får se om Digital Foundry får samma resultat.

För övrigt finns den att ladda ner här, dock 1,2 gb stor

https://www.rockstargames.com/VI/downloads/videos

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Egentligen är enda anledningen att skriva något om plattform, om de får betalt från Sony.
Men jag tror de kör en fuling här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Egentligen är enda anledningen att skriva något om plattform, om de får betalt från Sony.
Men jag tror de kör en fuling här...

Tror inte de får fula sig för Sony. De är hårda på sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Tror inte de får fula sig för Sony. De är hårda på sånt.

Detta är inte en del av Sonys showcase.
Det står som sagt "PS5(R)" vilket inte är synonymt med varken ena eller andra.

Sony använder inte (R) i sina i alla fall.
https://www.youtube.com/watch?v=VLGy63pt9vA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Detta är inte en del av Sonys showcase.
Det står som sagt "PS5(R)" vilket inte är synonymt med varken ena eller andra.

Sony använder inte (R) i sina i alla fall.
https://www.youtube.com/watch?v=VLGy63pt9vA

På videon på Sony's youtube-sida står det "Captured on PS5" i slutet av videon. Det hade inte fått stå så om det i själva verket var en trailer på PS5 pro. Sony är noga med sånt. Du är ute på djupt vatten här.

https://youtu.be/l6RRdTFuepk

Permalänk

Helt klart kommer GTA 6 kommer med ett 30+ fps läge. Om Spider-Man 2 kan köras 60fps på ps5, varför skulle inte rockstar lyckas med det också?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Helt klart kommer GTA 6 kommer med ett 30+ fps läge. Om Spider-Man 2 kan köras 60fps på ps5, varför skulle inte rockstar lyckas med det också?

Tror CPUn kommer ställa till det lite. Densiteten av bilar, högkvalitativa NPCer och så vidare. Tycker att när man landar på marken är Spider-Man 2 känns det rätt livlöst imo (Iallafall jämfört med hur GTA 6 ser ut att vara).

Om pixel counten jag sett stämmer, att de kör 1440p 65% av tiden på bas PS5 måste de ju under 1080p om man vill upp i 60fps. Tror man kan räkna bort det helt på bas PS5. Pro kör ju nästan samma CPU men möjligen att de skulle kunna sträcka den till 60 fps. Dock tror jag de väntar med de till PS6/PC för att ge folk en anledning att köpa igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Jag skulle tro att trailern är från PS5 Pro snarare än PS5 med tanke på hur skarpt det är och ganska mycket RT.
Att de skriver PS5 innebär inget. Precis som att logon inte inkluderar "Pro"...

Skriver de PS5 är det såklart det som gäller. Inte Pro.

Permalänk
Medlem

Är det inte Pro som visas i klippet blir jag djupt imponerad av RS. Med den Grafiken och RT i så hög upplösning så skulle jag bli väldigt förvånad om dom når 30fps på base ps5. Men har dom lyckats med nån magi i deras grafikmotor så säger jag inte nej. Jag tror med detta är ps5 pro med pssr och har inget emot det. Tror det kommer bli väldigt snyggt på base Ps5 också med mindre RT, sämre skuggor osv men ändå väldigt snyggt och förhoppningsvis stadiga 30fps. Glöm inte att ps5 base har samma ”prestanda” som ett 2060 med en 7 år gammal cpu. Detta är riktig next gen.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Är det inte Pro som visas i klippet blir jag djupt imponerad av RS. Med den Grafiken och RT i så hög upplösning så skulle jag bli väldigt förvånad om dom når 30fps på base ps5. Men har dom lyckats med nån magi i deras grafikmotor så säger jag inte nej. Jag tror med detta är ps5 pro med pssr och har inget emot det. Tror det kommer bli väldigt snyggt på base Ps5 också med mindre RT, sämre skuggor osv men ändå väldigt snyggt och förhoppningsvis stadiga 30fps. Glöm inte att ps5 base har samma ”prestanda” som ett 2060 med en 7 år gammal cpu. Detta är riktig next gen.

Det är med 100,00% säkerhet PS5. Inte PS5 Pro. Inte en chans att Sony hade gått med på att vilseleda om en sådan sak. Det här med en viss nivå av grafik handlar inte bara om hårdvara utan delvis om resurser. Rockstar har en nära nog oändlig skattkista att ösa ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Bas PS4 har samma rå kraft som typ ett Radeon HD 7870 och en rejält gammal CPU. Denna körde RDR2 i 1080p. Rockstar har genomfört mirakel förut Optimering går långa vägar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det är med 100,00% säkerhet PS5. Inte PS5 Pro. Inte en chans att Sony hade gått med på att vilseleda om en sådan sak. Det här med en viss nivå av grafik handlar inte bara om hårdvara utan delvis om resurser. Rockstar har en nära nog oändlig skattkista att ösa ur.

Dom ljuger inte om dom säger Captured on Ps5

Skrivet av Entash:

Bas PS4 har samma rå kraft som typ ett Radeon HD 7870 och körde RDR2 i 1080p. Rockstar har genomfört mirakel förut Optimering går långa vägar.

Sant men RT är galet krävande för gammal hårdvara. Hur många spel på konsol som ser betydligt sämre ut har den RT vi ser på Trailern på konsoler? Ingen. Närmaste är väl Spiderman och det är inte ens nära. Kolla in 2060-2070 korts prestanda med RT så ser ni vad man kan förvänta sig. Lägg på en hel stad med betydligt mer liv och rörelse än CB2077.

Jag blir väldigt glatt överraskad om jag har fel. Dom kanske kör nån luring här iom Trailern och det är långt kvar till releasen. Ska bli intressant att höra DFs åsikter.
Oavsett så kommer detta spelet se bra ut på base ps5. Men ganska skönt o ha lägre förväntningar så blir man inte besviken.

När detta släpps på PC blir det nog dags att uppgradera GPU igen.. 2027 kanske?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Dom ljuger inte om dom säger Captured on Ps5

Sant men RT är galet krävande för gammal hårdvara. Hur många spel på konsol som ser betydligt sämre ut har den RT vi ser på Trailern på konsoler? Ingen. Närmaste är väl Spiderman och det är inte ens nära. Kolla in 2060-2070 korts prestanda med RT så ser ni vad man kan förvänta sig. Lägg på en hel stad med betydligt mer liv och rörelse än CB2077.

Jag blir väldigt glatt överraskad om jag har fel. Dom kanske kör nån luring här iom Trailern och det är långt kvar till releasen. Ska bli intressant att höra DFs åsikter.
Oavsett så kommer detta spelet se bra ut på base ps5. Men ganska skönt o ha lägre förväntningar så blir man inte besviken.

När detta släpps på PC blir det nog dags att uppgradera GPU igen.. 2027 kanske?

Jag tror att du har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag tror att du har fel.

Tycker det kan vara slutdiskuterat till det sägs något officiellt eller iallafall att Digital Foundry kanske har någon åsikt

Jobbigt om tråden ska bråka ett år innan vi vet xD

Skrivet av megaman01:

Du har en poäng. Skulle dock även kunna vara så att de lyckas få ut bättre RT i cutscenes sen kanske det blir lägre kvalite när man väl spelar. Jag har alltid sett Rockstar rätt tydliga och "best in class" när det gäller trailers, alltid in-game och inget pre-rendered till exempel. Så tänker lite i de banorna att de hade varit tydliga om det var från Pro. Men det är ju svårt att veta. Vi får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag tror att du har fel.

Vore inte första gången! 🙂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Vore inte första gången! 🙂

Xbox-trailern saknar "not captured on xbox console"... Sony-polisen var framme där.
Förresten är allt captured på devkit ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tycker det kan vara slutdiskuterat till det sägs något officiellt eller iallafall att Digital Foundry kanske har någon åsikt

Jobbigt om tråden ska bråka ett år innan vi vet xD

Du har en poäng. Skulle dock även kunna vara så att de lyckas få ut bättre RT i cutscenes sen kanske det blir lägre kvalite när man väl spelar. Jag har alltid sett Rockstar rätt tydliga och "best in class" när det gäller trailers, alltid in-game och inget pre-rendered till exempel. Så tänker lite i de banorna att de hade varit tydliga om det var från Pro. Men det är ju svårt att veta. Vi får se.

Bråka är väl att ta i. Jag uppfattar det inte så. Men det vore extremt märkligt om det är något annat än PS5 när det står just så. I så fall är det ju helt i linje med vad man vill uppnå med en trailer, nämligen att imponera så mycket som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Xbox-trailern saknar "not captured on xbox console"... Sony-polisen var framme där.
Förresten är allt captured på devkit ändå

Haha. Ja vi får se. Som sagt. Finns massa olika scenarier. Man kan ha nått läge i cutscenes mm likt GT7 eller att det faktiskt är pro.
Det man kan va säker på är att Gameplayet inte kommer se ut sådär på Base-ps5 med den RT-nivån. Tittar man på Spiderman, CB 2077mm med RT så är det inte ens nära detta.

Som sagt, RS gör bra grejer. Kommer se bra ut på alla konsoler. Viktigaste är stabila 30fps. Förhoppningsvis 30fps avskalat på base ps5/xbox och ps5pro fidelity 30fps RT+ 1080-1440p och sen 40-60 fps avskalat performance mode 1080p.

Inget tjafs från min sida, eller nån annan heller. Detta är ett forum där man diskuterar bland annat grafik. Tycker det är intressant att höra folks åsikter. Respekterar allas åsikter och har egna. Långt ifrån alltid rätt från dom flesta hållen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelet finns att wishlista nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Är det inte Pro som visas i klippet blir jag djupt imponerad av RS.

Rockstar är magiker. Glöm inte att de fick GTA V att rulla på en PS3 med 256 MB minne. De är sanslöst duktiga på att kräma ur hårdvaran de jobbar med.