Inleed VPN och Sweclockers - hänger sig.

Permalänk
Medlem

Inleed VPN och Sweclockers - hänger sig.

Jag håller på och testar inleed VPN nu under en månad. Riktigt bra pris och snabb. Men jag har märkt ett märkligt problem med den här på Sweklockers.
Helt plötsligt verkar den tappa kontakten med Sweclockers forum. Oftast verkar det vara när jag skriver ett inlägg och ska ska skicka iväg den.
Vet nu inte om det är webläsaren, Sweclockers eller Inleed, men det händer bara här vad jag noterat. Händer aldrig när jag använder OVPN eller Surfshark, bara med inleed. Såpass att jag måste starta om Firefox.
Vad kan det bero på?

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Fungerar sajten direkt efter omstart av webbläsaren?
Fungerar sajten direkt i en annan webbläsare?

I sådant fall har vi inte automatiskt bannat den IP-adressen. Vi känner till att sajten kan hänga sig från Norge och Storbritannien på det viset du beskriver. Det är inget vi själva kan åtgärda dock.

Permalänk
Medlem

Ja den fungerar direkt efter omstarten. Jag har inte kört med annan webbläsare såpass länge att jag upplevt det, eftersom det verkar ske helt slumpmässigt men får testa det.

Det är väl inte helt omöjligt att det kan ha med IP från Norge eller Storbritannien att göra. Som jag förstått det så kan VPN-nummer roteras hos leverantören och använts i nån av de två länderna och sen i Stockholm (som jag använder) men förändringen inte har registrerats ännu? Så det låter som det kan vara en möjlighet. Tack för info.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound