Söker tips på spel för 4åring PS5/Switch

Permalänk
Medlem

Söker tips på spel för 4åring PS5/Switch

Hej Sweclockers!

Jag spelar en del spel och har en 4årig son som gärna också skulle vilja spela något kul.
Tänkte därför att jag ska försöka hitta något lämpligt och någorlunda lätt spel som han kan få spela. Söker därför tips!

Vet ni eller har ni några förslag på lämpliga spel för en 4åring?

Mvh
Tobias

Permalänk
Medlem

Hur duktig är han skulle du säga?
Tänker minecraft, Littel big planet där ni kan spela tillsammans tillexempel. Men det kanske är för avancerat?

Har tyvärr dålig koll på barnspel som inte är från när jag skälv var barn för runt 30år sedan 😅

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

animal crossing kanske?

Permalänk
Medlem

Kirby's Dream Buffet

Kirby's Dream Buffet (Switch) är rätt bra, går att spela tillsammans och har "träningsbana" där man bara kan knalla runt och göra saker, tränar upp hur man styr med handkontroll.

Kirbyspelen är generellt rätt bra, och det går ofta att spela flera samtidigt så man kan "hjälpa till".

Sedan vill jag lyfta fram Castle of Illusion på PC, en modern version (nåja, 10+ år nu) som är lagom svår för barn som lärt sig styra med handkontroll. Här spelar man 1 person åt gången, men det går ju bra att sitta med bredvid i soffan och hjälpa till vid behov.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Astro Bot