Värderingshjälp, 9800X3D, 5080FE, 4tb NVME, 64gb 6000Mhz CL30

Permalänk
Medlem

Värderingshjälp, 9800X3D, 5080FE, 4tb NVME, 64gb 6000Mhz CL30

https://komponentkoll.se/bygg/lkSCz

Chassit stämmer ej överens med bilden utan det är ett Louqe Ghost R1 som ännu ej levererats och kortet är ett 5080FE från Nvidia. Har även ett gäng Noctua 120/140mm fläktar som skall installeras i chassit när det anländer. Det har varit en massa förseningar och bör komma under den här månaden.

Allt är köpt i November 2024 och kvitton finns med undantag för 5080FE som är köpt för någon månad sedan samt PSUn som är köpt 2023 men kvittot har jag tyvärr slarvat bort.

Vad bör jag kunna begära på Blocket och marknaden för denna PC?

Permalänk
Medlem

Cpu & Gpu bör ha högt andrahandsvärde men kan inte säga detsamma om resten av delarna. Kanske 25k, även 30k är rimligt att begära men chansen är liten då det inte är många som är ute efter begagnad dator för så höga priser såvida de inte är ute för ett "kap". Möjligen mer värt att sälja delarna enskilt speciellt ifall du har deras förpackningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Cpu & Gpu bör ha högt andrahandsvärde men kan inte säga detsamma om resten av delarna. Kanske 25k, även 30k är rimligt att begära men chansen är liten då det inte är många som är ute efter begagnad dator för så höga priser såvida de inte är ute för ett "kap". Möjligen mer värt att sälja delarna enskilt speciellt ifall du har deras förpackningar.

Nej det är lite knepigt.

Ja jag får helt tänka lite. Jo jag har alla förpackningar kvar förutom till PSUn så det är ju inte omöjligt.

Men mellan 25-30 känns väl rimligt om än att jag tänkte att 30 var en högre siffra än vad jag förväntar mig.
Men jag tycker mig också ha sett att andrahandsmarknaden generellt har blivit dyrare de senaste åren så det kanske inte är långt från sanningen.