Okej att sälja Flipper Zero på SweClockers Marknad?

Permalänk
Medlem

Okej att sälja Flipper Zero på SweClockers Marknad?

Hej,

Jag undrar om det är okej att sälja min Flipper Zero på SweClockers Marknad? Tradera tog just ner min auktion för en i praktiken ny Flipper Zero.

Deras "förklaring" till varför annonsen togs ner:

Nedan är hela min konversation med deras support (om man kan kalla den det...):

Som visat ovan så är de ganska vaga. Det löjliga är att enheten i fråga är laddad med denna officiella firmware som jag skrev till supporten, så att göra olagliga saker med den är mycket svårt.

Kan någon svara på frågan i rubriken?

EDIT: Ligger som annons på Blocket nu. De verkar tillåta Flipper Zero då flera personer säljer dem.

Permalänk

Säga att den inte är laddad med olaglig firmware är väl som att försöka sälja en pistol utan kulor
Inte dödlig i sig men kulor är väl det mindre av problemen i det fallet

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

De väljer själva vilken typ av produkter som får och inte får säljas, inte mycket att göra åt än att vända sig nån annanstans.

Det finns regler att läsa här, gör det: https://www.sweclockers.com/marknad/regler

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Vi har inget förbjud mot att sälja Flipper Zero, det har sålts 5 stycken tidigare. Vänligen återställ den till original firmware bara, så blir det lättare för nästa ägare att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Vi har inget förbjud mot att sälja Flipper Zero, det har sålts 5 stycken tidigare. Vänligen återställ den till original firmware bara, så blir det lättare för nästa ägare att använda.

Är redan på original firmware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Säga att den inte är laddad med olaglig firmware är väl som att försöka sälja en pistol utan kulor
Inte dödlig i sig men kulor är väl det mindre av problemen i det fallet

Kan inte hålla med alls!
Då skulle man ju kunna säga exakt samma sak om en dator/laptop/platta/mobil/raspberry pi,osv,osv,osv,osv!
För man kan ju väldigt enkelt (betydligt enklare än att uppgradera/byta FW) lägga in mjukvara som kan göra skadliga saker på alla dessa enheter.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!