Permalänk
Medlem

Ps5 Slim eller Ps5 Pro?

Funderar på att skaffa ett ps5a efter sommaren. För att spela Ghost of Yōtei samt GTA6 när dem spelen släpps, men blir osäker på vilken modell.

Tv;n jag har är en lg oled c4, så bra grafik är rätt viktigt för mig. Prestandan likaså men osäker hur skillnaden är mellan dom två. Men samtidigt är en disc-modell ett måste.

6890kr för slim eller 10 490kr + 1149kr.

Är 4749kr värt den skillnaden? Är ingen "hardcore" gamer längre och sålde till o med monsterdatorn man hade för att man inte spelar så mycket längre.

Permalänk
Medlem

Finns ett bra flöd på Blocket och Tradera där du kan få ett PS5 Disc för sisodär 4.000kr. Du kommer med största sannolikhet inte sakna något jämfört med en Pro.

Permalänk
Medlem

Pro är inte värt det för det priset. Bättre att gå på en Slim eller begagnad Fat-modell.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwadw:

Funderar på att skaffa ett ps5a efter sommaren. För att spela Ghost of Yōtei samt GTA6 när dem spelen släpps, men blir osäker på vilken modell.

Tv;n jag har är en lg oled c4, så bra grafik är rätt viktigt för mig. Prestandan likaså men osäker hur skillnaden är mellan dom två. Men samtidigt är en disc-modell ett måste.

6890kr för slim eller 10 490kr + 1149kr.

Är 4749kr värt den skillnaden? Är ingen "hardcore" gamer längre och sålde till o med monsterdatorn man hade för att man inte spelar så mycket längre.

PS5 Pro kostar 11038 kr med Disc Drive hos Inet ifall man köper båda samtidigt som ett paket.
PS5 Slim kostar 6890 kr hos en större pålitligt återförsäljare

Så Pro är drygt 4148 kr dyrare PS5 Pro har också en större SSD 2TB istället för 1TB ifall man ska matcha 2TB så kostar det ca 650 kr för en M.2 SSD samt 150 kr för en M.2 Heatsink.

Upp till dig ifall du tycker att prisskillanden är vettig Digitalfoundry har några bra videos om PS5 Pro prestanda

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Pro känns rätt överflödig då gta6 lär inte nog köras i 60fps ändå.

Permalänk
Medlem

Jag lånar denna tråden också. Nu har de ju bra rabatt på ps5 pro och slim.

Jag spelar inte så mycket, men jag gillar att spela F1 spelen, GoW och lite annat också när jag väl har tid....
Är heller inte en hardcore gamer. Men kollar man på youtube på tex F1 24 på PS5 PRO ser grafiken helt sjukt bra ut.
Jag uppskattar ju alltid bra grafik så jag vet inte om det är vårt extra 4500 kr för en Pro. Kollar man på den tekniska specen ser det ju sjukt bra ut. Helt enkelt överlägsen. Har hört att Doom dark ages kräver mycket av hårdvaran, samt GTA6. Så är det kanske värt att spendera extra pengar på en PRO?