Jag har en gammal tv i ett extrarum som är helt ok men det börjar kännas av att själva smart tv funktionerna kanske inte är i toppklass. Jag vet inte exakt vad som saknas men de flesta tjänster som netflix fungerar men det är några (?) typ appel tv (?) som tydligen inte fungerar.
Periodvis så använder jag ändå rummet och egentligen så är det kanske främst att man spelar lite xbox och jag har testat xbox cloud funktionen pch även om det inte är sä jag vill uppleva mina storspel så fungerar det förvånansvärt bra.
Nu vill jag inte lägga ner en massa pengar på extra tv så kag funderade på att köpa en billig android tv box. Gärna så billig som möjligt. Men det är svårt att läsa sig till om exempelvis xbox cloud fungerar. Tjänsten fungerar exempelvis inte på vår Android tv. Helst ska det vara rätt Bluetooth version för att kontrollerna ska fungera ?
Nåhon som har erfarenhet eller bara kan allmänt tipsa om bra Android boxar i budgetklass.
Någon som har erfarenhet eller bara kan allmänt tipsa om bra Android boxar i budgetklass.
Mitt tips är att titta bortom Android-boxar.
Satsa istället på något som kan köra Better xCloud via webbläsaren:
https://better-xcloud.github.io/
En gammal Intel NUC eller Intel Stick bör fungera utmärkt.
Själv kör jag Better xCloud på iPad i Safari samt på en gammal Windows-platta här med Chrome.
Kör TV:n med Android 8 eller senare, så borde Android-appen för Better xCloud gå att installera.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.