Permalänk

Hjälp mig hitta rätt produkt

Jag behöver hjälp med att hitta nåt sånt här liknande, men är osäker på just denna modell eftersom den bara har fått 1 stjärna av 3 stycken, kanske finns det bättre alternativ? eller det kanske bara finns den här?

https://www.elgiganten.se/product/personvard-halsa-skonhet/sk...

Vet inte riktigt vad det heter, men jag ska inte använda den till naglar utan till stenar, polera och slipa små stenar. Som det stod att även den här apparaten kunde användas för.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Hedersmedlem

Slip-/gravyrmaskin. Dremel är ett ganska populärt val. Hur mycket vill du spendera och ska den vara med eller utan kabel?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Slip-/gravyrmaskin. Dremel är ett ganska populärt val. Hur mycket vill du spendera och ska den vara med eller utan kabel?

Kanske 100-1500(2000 kr max). Beror på kvaliten och vad den kan göra.
Kan du länka någon ? finns det med olika spetsar? vad är spetsarna gjorda av?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Använder en Dremel 3200 själv med tillhörande gravyrhandtag. Kör allt möjligt och har haft stor glädje av gravyrhandtaget till att slipa in text på "Fina stenar". Kan varmt rekommenderas. Det finns en uppsjö av tillbehör passande till i stort sett vilken uppgift som helst.

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegruppchef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlingsmaskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Skrivet av KjellO:

Använder en Dremel 3200 själv med tillhörande gravyrhandtag. Kör allt möjligt och har haft stor glädje av gravyrhandtaget till att slipa in text på "Fina stenar". Kan varmt rekommenderas. Det finns en uppsjö av tillbehör passande till i stort sett vilken uppgift som helst.

Har kikat och den verkar väldigt bra, kanske just den här jag letat efter.

Den är kanske nästan lika bra som tandläkarens borr/slipmaskin?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Har kikat och den verkar väldigt bra, kanske just den här jag letat efter.

Den är kanske nästan lika bra som tandläkarens borr/slipmaskin?

Tandläkaren lär köra tryckluft, typ verkstad i miniatyr, men man kan ha "snabel" till Dremel så att man får ett lite smidigare handtag även om man har en något biffigare nätdriven. Jag har en, men jag minns inte vad den heter utan att gräva fram den.

Permalänk
Medlem

Stora byggvaruhus kan ha.

Se samtidigt till att köpa ett par smidiga skyddsglasögon, och det kan vara skönt med hörselskydd. Föredrar själv den här typen, hittar bara inte exakt den modell jag gillar men gillar den typen om man kör långa pass.
https://www.ahlsell.se/products/personligt-skydd/horselskydd/...

ögat har man bara ett exemplar av.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k