MSI GeForce RTX 4070 Super Gaming X Slim

Permalänk
Medlem

MSI GeForce RTX 4070 Super Gaming X Slim

Grafikkort från MSI, modell GeForce RTX 4070 Super Gaming X Slim.

Säljer detta fina kort då jag hittat annat som passar mig bättre. Köptes på tradera och från inet av orginalsäljare i november 2024 - 3 års garanti till 2027. Kommer i orginalkartong, i antistatisk påse tillsammans med supportbracket och 12VHPWR adapter ( +lite plast att peela på baksidan för den som gillar).

Kortet är i väldigt gott skick. Kvitto finns och kan skickas digitalt i samband med köp/betalning.

Pris går rimligen att diskuteras. Skambud undanbes.
Betalning sker via swish och förskottsbetalas vid frakt. Upphämtning i Linköping.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej,
Ett nytt rtx 5070 kostar 6700kr.
https://www.amazon.se/dp/B0F3ZW3MKW/

Mvh,

Permalänk
Skrivet av Ohasselgren:

Nu är ju det han säljer ett Super så den kan du inte jämföra med. Men jag köpte häromdagen ett helt oanvänt 4070 super med kvitto, kartong och nästan 3 års garanti för 5500 + frakt här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roboitinho:

Nu är ju det han säljer ett Super så den kan du inte jämföra med. Men jag köpte häromdagen ett helt oanvänt 4070 super med kvitto, kartong och nästan 3 års garanti för 5500 + frakt här på Sweclockers.

Varför inte? Ett nytt 5070 är väl hack i häl med ett 4070S (Skiljer som max 2-3% i vissa enskilda spel) och presterar i vissa scenario bättre också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roboitinho:

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/33977?key=75c0c7d...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohasselgren:

Jämför man lite och gör infosök hittar du att korten är i princip likvärdiga (4070 super även några % bättre i de flesta fallen). Raw performance verkar vara något 4070S som vinner på medan 5070 har fördelarna åt framegen hållet. Frågan blir snarare vad man prioriterar. Stabilt kort som är rätt väl optimerat vs AI + framegen marknadsföring. Sjukt att Nvidia ens släppte en 5070 som inte är bättre än 4070S. Men alla får ha sin åsikt.

Mvh

Permalänk
Medlem

Beror väl självklart vilka spel man tar data från. Poängen är att det inte är tillräckligt med progress för att rättfärdiga priserna och det nvidia gör på marknaden. I många real world tester är 4070S fortfarande bättre. Vill man vara nvidia glazer som hasselgren så får man

Kortet är numera sålt. Lycka till med 5070 den som älskar det. Spännande att se hur marknaden kommer se ut om 2-3 år nu när AMD verkar komma allt närmare att ta över gpu fronten likt cpu fronten!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alif:

Jämför man lite och gör infosök hittar du att korten är i princip likvärdiga (4070 super även några % bättre i de flesta fallen). Raw performance verkar vara något 4070S som vinner på medan 5070 har fördelarna åt framegen hållet. Frågan blir snarare vad man prioriterar. Stabilt kort som är rätt väl optimerat vs AI + framegen marknadsföring. Sjukt att Nvidia ens släppte en 5070 som inte är bättre än 4070S. Men alla får ha sin åsikt.

Mvh

Nu var väl iofs bildlänken till just SweCs prestandaindex där dom testar flertalet titlar och ger ett samlat betyg för en viss upplösning. Mig veterligen så används inte framegen i deras prestandaindex. Så det är inte en fråga om tycke och åsikt. Visst, du kan säkert hitta corner cases, dock tror jag dom flesta som hänger här har förtroende för SweCs testning.
Framöver rekommenderar jag att utgå från: https://www.sweclockers.com/artikel/18402-sweclockers-prestan...

(jag fattar att du ville sälja ditt grafikkort, men du fintar inte bort folk här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Nu var väl iofs bildlänken till just SweCs prestandaindex där dom testar flertalet titlar och ger ett samlat betyg för en viss upplösning. Mig veterligen så används inte framegen i deras prestandaindex. Så det är inte en fråga om tycke och åsikt. Visst, du kan säkert hitta corner cases, dock tror jag dom flesta som hänger här har förtroende för SweCs testning.
Framöver rekommenderar jag att utgå från: https://www.sweclockers.com/artikel/18402-sweclockers-prestan...

(jag fattar att du ville sälja ditt grafikkort, men du fintar inte bort folk här)

Säger inte att deras index är dåligt, men finns mer än de 12 spel de utgår från. Kortet är redan sålt så snackar främst om egna åsikter och den info jag själv hittat utöver SweClockers. Finns absolut alltid flertalet faktorer som spelar roll och komponenter att ta hänsyn till. Ha en fin dag!

Permalänk
Medlem

Folk är giriga

Skrivet av Ohasselgren:

Hej,
Ett nytt rtx 5070 kostar 6700kr.
https://www.amazon.se/dp/B0F3ZW3MKW/

Mvh,

Sålde mitt 4070 i veckan för 3000 kr tyckte att det inte var värt mer då det var använt. Förstår inte att folk ska ta nästan nypriser för sina gamla kort.