Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Jag såg Kådisbellan på SF-kanalen. Bra film tycker jag.

7/10

Permalänk
Medlem

Kollade Gladiator 2 igår, fantastiskt usel film. Orkade inte ens se klart eländet...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Rogue one - Ännu bättre nu när man sett Andor. 9/10

Akira - Magnifik klassisk manga med en väldigt speciell story. Helt otroligt tecknad. 9/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

For Your Eyes Only (blu-ray).

Tolfte Bond-filmen. Tillbaka på jorden i dubbel bemärkelse (efter Moonraker). Den här är ju lite mer med fötterna på jorden, så att säga. En klassisk Bond-rulle med en del klassiska scener. Mycket underhållande.

Är typ 7.5-8 av 10 film för mig.

Permalänk
Medlem

Jag såg också om Rogue One (2016) nu efter den fantastiska Andor tyvärr är slut.
8/10.
Att se serien före filmen är nu ett måste. Serien är 9/10!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter alla spinoffs hade jag slutat bry mig om nya Star Wars serier som produceras men nu i helgen gav jag ändå Andor en chans och har streck sett båda säsongerna. Avslutar nu med Rogue One, filmen som jag knappt minns mer än att jag tyckte det var den bättre av dom nya filmerna.

Nä Andor var otippat bra - kan knappt tro att det kom från Disney och är lätt det bästa dom gjort med franchisen.

edit: Nu har jag sett klart, ger också Rogue One 8/10.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Freaky Tales [2025]
6/10

"In 1987 Oakland, a mysterious force guides The Town's underdogs in four interconnected tales: teen punks defend their turf against Nazi skinheads, a rap duo battles for hip-hop immortality, a weary henchman gets a shot at redemption, and an NBA All-Star settles the score."

Fyra kortare historier i en film där namn som Pedro Pascal kanske väger tyngst då han faktiskt gör mer än en Cameo. Men även Tom Hanks finns med i en cameo. Den är välgjord och VÄLDIGT välskriven där alla stories/karaktärer även vävs ihop med varandra på ett naturligt sätt. En ren hommage till 80-talet och man ser tydligt flera olika filmer/genrer de hyllar och de har varit väldigt noga med alla detaljer. Kan tänka mig att om man är intresserad av "hur man gör film" kommer gilla denna enbart för aspekten.

Det enda som som gör att jag enbart ger den godkänt är för att jag inte direkt fastnade för historierna, den sista hade jag kanske mest behållning av då den gav hommage till 80-talets kung-fu filmer... men även en scen från Scanners ^^ Men en måndagskväll levererade den över förväntan, speciellt hur bra den faktiskt vävde ihop historieberättandet.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Moderator
Moderator

En maskingenererad recension och lite diskussion därefter har raderats. SweClockers är ett forum av människor för människor, och maskingenererad text tillför i det sammanhanget ingenting.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Knights of the Zodiac,

Sean Bean, lite snygga effekter, annars lite plastigt och stolpigt. Men det var lite att slökolla på. 5/10

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Knights of the Zodiac,

Sean Bean, lite snygga effekter, annars lite plastigt och stolpigt. Men det var lite att slökolla på. 5/10

Dör han??😀

Permalänk
Medlem

Companion (bluray) film från 2025

Helt okej film, intressant tema, ger den 8 av10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Dör han??😀

Det kan vara så ja XD

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Fountain of Youth Tänk lite Lara Croft. Ta en engelsk överklassfamilj, exotiska platser, biljakter (2), några hyfsat koreograferade fighter, en del omotiverat användande av skjutvapen, ansträngt vitsig dialog, en mystisk kvinna och krydda med lite Dan Brown. Receptet låter som om det skulle kunna bli bra, men detta är långt ifrån Guy Ritchies bästa film. Icke-huvudrollskaraktärerna var så klichéartade att jag undrar om det är en actionfilmparodi. 6/10.

Permalänk
Medlem

Såg trailer för Fountain of youth.
Tänkte att den verkade lite intressant då både frugan och jag gillar National treassure, Indiana Jones och Da Vinci koden.

Men vilket krystat sömnpiller detta var och jag ger den ”knappt godkänt” som betyg.
Frugan lämnade rummet innan halva gått.

Permalänk
Visa signatur

//

Permalänk

Nosferatu 2024.
En vampyrfilm i klassisk anda, tänk er en film inspelad på 50 talet med dagens filmutrustning.
Filmen har fått toppbetyg överallt och jag tänkte jag får chansa..

Problemet var att jag inte vill se en 50tals vampyrfilm i klassisk trög drama. Det finns flera olika vampyrfilmer, action, komedi osv. Jag gjorde ett felval, jag har mig själv att skylla.

*edit*
Jag tolkar filmen som en remake av 1922 år version. Ja, inte dålig filstory för att vara över 100år gammal.. Jag skulle dock ha vetat om detta innan.

Permalänk
Medlem

After.Life (2009): 4/10. Osympatiska karaktärer lämnar en med en vagt deprimerad känsla.

Death of a Unicorn: 7/10. Efter ovan så var känslan efter betydligt trevligare. Vissa sekvenser var rätt så roliga.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Fountain of youth(Apple Tv) film från 2025 med Natalie Portman

Kändes som en mix av Davinci Code, Indiana Jönsson och Uncharted. Tyckte den va jäkligt bra, sett mycket filmer på sistånde som vart tråkiga och man vart missnöjd med men det här va väl värt tiden man spenderade.

Ger den 8 av 10😀

Permalänk
Medlem

Octopussy (blu-ray).

Trettonde Bond-filmen. Skulle nog säga att det här är en av favoriterna med Moore. Bra action, en hel del humor och bra karaktärer m.m. Mycket underhållande.

Är värd runt en 8:a av 10 för mig.

Permalänk
Medlem

FEAR STREET: PROMQUEEN

Netflix (skräck, Dolby Vision/Atmos).

Vem blir 1988 års baldrottning på Shadyside High?
För outsidern Lori är konkurrensen knivskarp redan innan någon börjar mörda kandidaterna.

Lite kopierat från "Jag vet vad du gjorde förra sommaren" bl.a.
Går att se på.

7/10

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Fountain of Youth (2025)
3/10
Ger så pass högt betyg för alla pengar de kastat på filmen. Produktionen är hög med effekter och miljöer.
Resultatet är tyvärr bland det sämsta skräp som producerats. Hade rätt höga förhoppningar på denna så blev väldigt negativt överaskad.
Bra skådisar och bevisligen en stor budget.
Vet inte riktigt hur James Vanderbilt fick göra klart denna soppa.
Verkar vara nominerad för årets sämsta film läste jag nu efter jag sett klart den. Kanske inte årets sämsta men den är down there.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Final Destination: Bloodlines

8/10
Såg den igår på en nästan tom biosalong. Detta var en riktigt höjdare! Tycker den var riktigt bra! Gillar ni de första 2 filmerna så är denna verkligen något extra!

Permalänk
Medlem

Såg Thunderbolts i en näst intill tom biograf, oväntat bra! Mindre skala än tidigare Marvel filmer, storyn täcker liksom mer personliga problem hos karaktärerna och det uppskattades. Oväntat djup hade den också.
Men det avslutades i vanlig Marvel tappning, med lov om att större event är på gång, frågan är ifall de faktiskt kommer leverera eller begrava detta som de gjort med alla filmer som kommit före denna, som t.ex slutet i Eternals..

Men helt klart sevärd, en stark 7/10 får den.

Visa signatur

Gaming: | R7 5700X | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Musik: Macbook Air M2 | FR Scarlet 18i8 | Logic Pro 11 |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

<Uppladdad bildlänk>
Fountain of Youth (2025)
3/10
Ger så pass högt betyg för alla pengar de kastat på filmen. Produktionen är hög med effekter och miljöer.
Resultatet är tyvärr bland det sämsta skräp som producerats. Hade rätt höga förhoppningar på denna så blev väldigt negativt överaskad.
Bra skådisar och bevisligen en stor budget.
Vet inte riktigt hur James Vanderbilt fick göra klart denna soppa.
Verkar vara nominerad för årets sämsta film läste jag nu efter jag sett klart den. Kanske inte årets sämsta men den är down there.

Så olika man tycker, för är nog sämsta film jag sett i år Nosferatu med Bill Skarsgård, vilket skräp inte nog att filmen va dålig, produktionen va dålig oxå (sedd på bluray) med bland annat svarta kanter på vänster o höger sida, över och under har man ju sett men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Så olika man tycker, för är nog sämsta film jag sett i år Nosferatu med Bill Skarsgård, vilket skräp inte nog att filmen va dålig, produktionen va dålig oxå (sedd på bluray) med bland annat svarta kanter på vänster o höger sida, över och under har man ju sett men...

Ja det är minst sagt intressant. Nosferatu har jag inte sett ännu, men den ligger på todo-listan.
Nosferatu är generellt hyllad film så ska bli intressant att se den.
Fountain of youth är generellt bedömd som usel och bland det sämsta som gjorts.
Att ge den 8/10 är för mig fullständigt obegripligt.
Men sen så sågade jag Oppenheimer som av någon anledning är hyllad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ja det är minst sagt intressant. Nosferatu har jag inte sett ännu, men den ligger på todo-listan.
Nosferatu är generellt hyllad film så ska bli intressant att se den.
Fountain of youth är generellt bedömd som usel och bland det sämsta som gjorts.
Att ge den 8/10 är för mig fullständigt obegripligt.
Men sen så sågade jag Oppenheimer som av någon anledning är hyllad.

Fountain of youth ligger runt 5.8 på IMDB, och är den är mer min stil så får ju på bonuspoäng där av mig.

Kan rekommendera att se Bram Stoker's Dracula istället för Nosferatu, den är iaf bättre om du inte sett den.

Ja Oppenheimer gillade inte jag heller...:D

Permalänk
Medlem

Ute och Cyklar (Netflix) svensk komedi från 2025

Man får följa ett par som anmäler sig till vättenrundan för att lösa sin relationskris. Rätt okej film ändå för att vara svensk, gick o se på

Ger den 6 av 10

Permalänk
Medlem

A View to a Kill (blu-ray).

Fjortonde Bond-filmen och Roger Moores sista. Han lämnar över stafettpinnen med flaggan i topp, tycker jag. Christopher Walken dyker upp som bad guy (Max Zorin) och den har en bra titellåt (framförd av Duran Duran). Annars är det lite mindre fokus på humor än t.ex. Octopussy, men även denna har bra action och bra karaktärer. Mycket underhållande och är en av mina favoriter med Moore.

8 av 10 luftskepp kan den vara värd tycker jag.

Permalänk
Medlem

Fountain of Youth

Wooooooow, det här var så fantastiskt dåligt att jag bara vart tvungen att se färdigt den, om inte annat så bara för att få ett avslut (även om karaktärerna gjorde det jobbigt upöenbart att de fiskar för att få göra en uppföljare - låt oss hoppas att vi slipper det.

Filmen vill SÅ gärna vara en ny Indy men alla inblandade har missat vad som gjorde Indiana Jones-filmerna så väldigt bra.

Harrison Ford, världens mest enastående leading man som är så effortless lättsam och charmig. Här får vi John Krasinski, som visserligen inte SAKNAR karisma, men här är det som att jämföra Nobelmiddan med donken. Det bara funkar inte.

Indyfilmerna berättade en story genom att VISA publiken det de behövde veta. Här har vi istället Natalie Portman vars enda uppdrag verkar vara att berätta för publiken vad som händer och ibland varför.

Vi har även ett barn med i bilden - låt oss bara konstatera att det inte är nån Short Round.

Indy hade fantastiska och minnesvärda set pieces och scener - naziutgrävningen, rullande stenklotet, bergodalbanejakten osv osv. Finns inget sådant här. Eller, de försöker men nej. Bara nej.

All logik åker ut genom fönstret med en gång. Ingen reagerar som en person rimligen borde reagera, inkluderat hur de försöker framställa rollkaraktärerna. Natalie Portmans karaktär är konsekvent negativ till allt som sker och är nära att faktiskt dra ett par gånger men en oneliner och en axelryckning senare är hon åter med i sadeln.

Det är liksom så korkat och fånigt att det blir lagom sevärt. En snubbe spenderar hela filmen med att jaga john och natalie men tycker av nån outgrundlig anledning att "äh, nu släpper vi det här" efter filmens klimax och man bara tar sig för pannan.

Fan hände Guy Ritchie? Du brukade ju göra bra grejer. Och john&natalie - här ville man verkligen gilla er men det var fullkomligt omöjligt.

2/10 och det känns generöst.

5.5/10 om du går in med inställningen att se en kalkon.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk

Frugan hade aldrig sett Alien (1979) så jag drog på den igår. Själv har man nog sett den 10 gånger!

Den håller fortfarande otroligt bra. Speciellt miljöerna och såklart xenomorphen är mycket välgjorda. En klassiker.