Saknar vissa saker som gjorde swec speciellt.

Permalänk
Medlem

Saknar vissa saker som gjorde swec speciellt.

Har lite svårt att förklara vad jag menar, men saknar tiden med Fredagspanelen, Bilder och videos på de som testar saker, Julvideos osv osv.

Förr kunde man sätta ansikten på Swec. Man förknippade siten med personligheter och personer. Nu känns det lite mer som bara ett forum. Den där gamla känslan saknas.

Återigen, kan inte riktigt sätta fingrarna på det. Men tror folk vet vad jag menar.

Dålig feedback, men det är min känsla.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk

Har precis samma känsla. Har hängt på swec sedan tidigt 2000-tal och sidan känns helt annorlunda nu jämfört med tidigare.

Fredagspanelen var veckans höjdpunkt, jul/nyårsvideorna som summerade året var helt underbara, etc.

För mig personligen så dog detta en hel del efter att Emil slutade. Jonas och Emil var verkligen en dunderduo. De nya profilerna därefter har åtminstone för mig varit totalt anonyma med personligheter och symbios som gjort att man inte kommer ihåg dem. "meh". Jag kollar aldrig på swecs youtube nuförtiden mer än någon enstaka Jonas-video, men eftersom Jonas även han har slutat nu så finns det INGEN färgstark profil kvar IMHO.

Permalänk
Medlem

Har ni funderat på om det är ni som har förändrats?

Skrivet av user02151:

Har precis samma känsla. Har hängt på swec sedan tidigt 2000-tal och sidan känns helt annorlunda nu jämfört med tidigare.

Det här antyder att du är åtminstone i 40års åldern, det vore oerhört märkligt, och nästan lite sorgligt, om ett forum var samma sak för dig idag som för 20 år sedan.

Permalänk
Medlem

För mig gjorde Swecs videos sidan mer levande och jag tyckte det försvann ganska snabbt efter Anton lämnade som chefredaktör för snart 3 år sedan. Kan tänka mig att det var en kostnadsbesparing men det tog bort mycket av det som gjorde att Swec gav något extra.

Sen har det tyvärr varit ett stort tapp på personal också. Nu är redaktionen ganska liten där vi bara ser Calle och Fredrik, som förvisso gör det väldigt bra men det blir ju svårt för dem att dra hela lasset.

Därtill har hårdvaran inte varit lika kul längre. Stagnation med höga priser dödar ju tyvärr mycket hype och intresse. 2021-2022 när allt var svindyrt och i brist var det riktigt trist och då slutade i stort sett halva gardet inom en halvårsperiod.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av user02151:

Fredagspanelen var veckans höjdpunkt, jul/nyårsvideorna som summerade året var helt underbara, etc.

För mig personligen så dog detta en hel del efter att Emil slutade. Jonas och Emil var verkligen en dunderduo. De nya profilerna därefter har åtminstone för mig varit totalt anonyma med personligheter och symbios som gjort att man inte kommer ihåg dem. "meh".

Nu har jag "bara" varit här sedan 2011, men jag håller helt med dig gällande personligheter. Jag kollar lite på SweC YouTube, men det är inte ofta, och mest "hemma hos" och liknande, dvs på resor. Jag håller också med om att det blev mycket mindre när Emil slutade och efter att Jonas slutade så känns det också för mig som om att videorna inte alls är så intressanta för mig.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Helt klart saknar man fredagspanelen, det var en speciell stund med den och man fick en fin summering om allt som varit.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc