För ca 2 år sedan bytte jag från Tele2 till Telenor, efter ha varit kund hos tele2 sedan tidigt 2000-tal. Aldrig tidigare har jag haft detta problem som började för ca 1 år sedan. Jag blir alltså uppringd av olika nummer ett par gånger i veckan och svarar man så är antingen ingen där eller så läggs det på. Jag har både spärrat samtal till och från utomlands och även spärrat hos nix sedan många år tillbaka. I höstas gjorde jag även så att jag plockade bort mitt nummer från flera av de större nummerupplysningarna, vilket tycktes fungera fram tills för någon vecka sedan när detta började igen.
Något jag noterade redan i höstas är att majoriteten av dessa nummer som ringer är registrerade hos ett företag som heter Applion Nordic. Läser man om vad folk skrivit om detta företag så är det inte direkt positiva recensioner.
Oavsett så står det på deras hemsida att man ska kunna spärra uppringare ifrån deras nummer gratis via sms. Har dock inte vågat på detta eftersom de uppenbarligen tillåter massa "fishy" verksamheter att använda deras nummer. Tänkte därför höra mig för om någon annan råkat ut för detta och även om någon provat spärra?