Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inte alls imponerad av priserna på spel från vad jag sett hittills. Spider-Man 2 kostade 299 kr under BF till exempel, nu nästan det dubbla. Också skrattretande med 699 för Destruction All-Stars på Power, inte för att jag ville köpa det men.

Edit: såg att Elgiganten kör spiderman 2 för 399 kr iallafall, lite rimligare. Och destruction all-stars 119 kr (ska fortfarande inte köpa men ändå kul med Powers pris). 219 TLOU2. Dualsense 639 på Kjell, 649 på MaxGaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Inte alls imponerad av priserna på spel från vad jag sett hittills. Spider-Man 2 kostade 299 kr under BF till exempel, nu nästan det dubbla. Också skrattretande med 699 för Destruction All-Stars på Power, inte för att jag ville köpa det men.

Ja, Rise of Ronin för 590 kr är ju ett skämt.

Permalänk
Medlem

Hade velat se Astro Bot eller FF7 Rebirth för 299kr/349kr men ser inte ut att det blir så iaf, allt annat ser ganska meh ut och har varit billigare förut.

Permalänk
Medlem

Kul att man köpte Forza Horizon 5 för ca två 13 dagar sen, nu är det sänkt med 20%.
Nåväl, har haft kul med spelet.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag hade 25% på att förlänga min PS Plus Extra, men den går ut om 10 dagar så det kanske var ett riktat erbjudande?

Verkar som att 33% rabatten bara är på upgrades för befintliga kunder?

Sjukt trist att dom verkar slutat med erbjudanden på förlängning, men det blir väl för dyrt antar jag. En stor del hoppar väl på och stackar upp tid med ett sånt deal, så det skulle ju leda till 25% inkomsttapp över hela subscriberbase. Förmodligen är det en stor andel som förlänger ändå.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

tror 100% att deras "kompensation" va för att få alla prenumerationer ur spel. Sony skulle aldrig kompensera för att vara snälla.

Tyvärr verkar det som att det finns ingen gräns för Sonys girighet. Innan kunde man få rabatt om man uppgraderade sin prisplan i 12 månader. Nu erbjuder Sony rabatt på en uppgradering för dom dagar jag har kvar. Sedan vill dom ta betalt för fullt pris 🤣t

Stavning
Permalänk
Medlem

Vill passa på att tacka Sony för deras girighet. Jag har sparat pengar på att inte ha Ps+ och saknar det inte alls.

Är dom lika giriga med Ps6 som dom var med Ps5 Pro så kommer jag spara pengar nästa gen också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Vill passa på att tacka Sony för deras girighet. Jag har sparat pengar på att inte ha Ps+ och saknar det inte alls.

Är dom lika giriga med Ps6 som dom var med Ps5 Pro så kommer jag spara pengar nästa gen också!

Sade upp Playstation plus direkt när jag insåg att det inte behövdes för att spela Cod Warzone eftersom att det är ett gratisspel

Permalänk
Medlem

Jag behöver en till konsol och är sugen på en Pro. Svenska priserna med Days of Play rabatten är nu på samma nivå som innan prishöjningen.

De utländska priserna är desto mer attraktiva men inte hittat något ställe som skickar till Sverige ännu. Playstation.com/de/fr/es etc skickar bara till sina länder och samma med utländska Mediamarkt.

399 euro för en slim digital eller 750 euro för en Pro är riktigt bra jämfört med det nuvarande svenska priset under rean.

Kanske dyker upp på utländska Amazon inom någon dag. Om någon hittar någon utländsk sida som skeppar till Sverige så tipsa gärna.

Switch 2 var inga problem att köpa från utlandet till ett betydligt lägre pris men Playstation verkar ha fattat grejen med att inte konkurrera med sig själva på den svenska marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GameB0y:

Jag behöver en till konsol och är sugen på en Pro. Svenska priserna med Days of Play rabatten är nu på samma nivå som innan prishöjningen.

De utländska priserna är desto mer attraktiva men inte hittat något ställe som skickar till Sverige ännu. Playstation.com/de/fr/es etc skickar bara till sina länder och samma med utländska Mediamarkt.

399 euro för en slim digital eller 750 euro för en Pro är riktigt bra jämfört med det nuvarande svenska priset under rean.

Kanske dyker upp på utländska Amazon inom någon dag. Om någon hittar någon utländsk sida som skeppar till Sverige så tipsa gärna.

Switch 2 var inga problem att köpa från utlandet till ett betydligt lägre pris men Playstation verkar ha fattat grejen med att inte konkurrera med sig själva på den svenska marknaden.

Du har inte läst igenom de senaste inläggen varken här eller i dagens fynd-tråden antar jag? 😛

Permalänk
Medlem

Sony PlayStation®5: Uncharted: Legacy of Thieves Collection
139 kr
https://www.amazon.se/Sony-PlayStation%C2%AE5-Uncharted-Thiev...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Du har inte läst igenom de senaste inläggen varken här eller i dagens fynd-tråden antar jag? 😛

Jag hittar inget? Vad syftar du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag hittar inget? Vad syftar du på?

https://www.amazon.se/Sony-CFI-7021-Playstation%C2%AE5-Pro/dp...

8 417,82 kr, blir inte värst billigare i Sverige.

Matcha mot Elgiganten bör funka också om man är snabb, innan priset ändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.amazon.se/Sony-CFI-7021-Playstation%C2%AE5-Pro/dp...

8 417,82 kr, blir inte värst billigare i Sverige.

Matcha mot Elgiganten bör funka också om man är snabb, innan priset ändras.

Nej, men han efterfrågade att matcha dom runt 740 eur som det kostar i EU, vilket 8417:- inte gör. Sen är det väl nära nog kanske om man åker på frakt, men 740 eur på tyska amazon motsvarar runt 8040:-

Men det är riktigt fattigt från övriga, trodde alla la signpå 8400:- men det var ju bara amazon. Klickade på första länken och Power vill ha 9500.

Nu får jag väl bege mig till gubbgnälltråden, men 10k eller 9,5k känns some same shit för en inköp.

8500 var ju iaf en rabatt att tala om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Nej, men han efterfrågade att matcha dom runt 740 eur som det kostar i EU, vilket 8417:- inte gör. Sen är det väl nära nog kanske om man åker på frakt, men 740 eur på tyska amazon motsvarar runt 8040:-

Ja men det är svensk moms och frakt på det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ja men det är svensk moms och frakt på det...

Just fan, det räknar den inte om i visningen? My bad sorry.

Ah ok, 793 euro i korgen.

Spännande bra pris från svenska amazon då! Bara slå till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GameB0y:

750 euro är ju nästan samma pris som svenska Amazon. 750 euro = 8160 kr. Sen på med 6% högre moms och kemikalieskatt så är det ett väldigt rimligt pris. Slim digital är det lite mindre än en tusenlapp skillnad så inte överdrivet imo.

Digital Slim finns på tyska amazon för 4800 efter moms + frakt annars. Pro blir 8800 så inte värt.

Permalänk
Medlem

Exakt, priset 750 euro är inte så värst mycket billigare än de 8200-8500 som den finns för på svenska Amazon. Sen tillkommer ju allt annat så som moms, leverans (?) och krångel med reklamation osv till utlandet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Edit: såg att Elgiganten kör spiderman 2 för 399 kr iallafall, lite rimligare. Och destruction all-stars 119 kr (ska fortfarande inte köpa men ändå kul med Powers pris). 219 TLOU2. Dualsense 639 på Kjell, 649 på MaxGaming.

Nej, jag inte impad av nåt jag sett hittills, varken i playstation store eller andra butiker. Väldigt dåliga sänkningar över lag. Bättre kan ni Sony.

Skrivet av BasseBaba:

Jag hade 25% på att förlänga min PS Plus Extra, men den går ut om 10 dagar så det kanske var ett riktat erbjudande?

Verkar som att 33% rabatten bara är på upgrades för befintliga kunder?

Sjukt trist att dom verkar slutat med erbjudanden på förlängning, men det blir väl för dyrt antar jag. En stor del hoppar väl på och stackar upp tid med ett sånt deal, så det skulle ju leda till 25% inkomsttapp över hela subscriberbase. Förmodligen är det en stor andel som förlänger ändå.

Jag var in och kollade eftersom jag inte har PS+ just nu. För mig stod det 33% för premium, 25% för extra och 20% för essential. Kan tycka att det är lite snålt på essential, har för mig att dom haft 33% längre tillbaka.

Velar lite om jag ska slå till på ett år essential för 608:-, då ett spel som jag har på min önskelista ingår ibland juni spelen. Men det blir jäkla dyrt för det spelet om det är det enda av intresse som dyker upp under ett år.

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/Sony-Playstation-VR2-Svart-Storlek/dp/B...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Du kan nog ta vilken gen4 som helst, men är den inte dyr för bara 1tb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Kolla i kommentarerna eller frågor. Brukar oftast vara flera stycken om PS5-passform osv.

Även enheter som egentligen är lite för stora funkar dock. Man kan alltid bara klistra över med aluminiumfolie istället för luckan.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Den funkar kanon.