Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av korvor:

Jag är fantastiskt nöjd. Vilken skärpa, vilken inlevelse. HDR:en är amazing. Jag märker inte av cpc. Men folk kanske är olika med det dock. Men för min del märker jag inget.

Ska bli spännande att testa denne skärmen!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvor:

Jag är fantastiskt nöjd. Vilken skärpa, vilken inlevelse. HDR:en är amazing. Jag märker inte av cpc. Men folk kanske är olika med det dock. Men för min del märker jag inget.

Har du uppdaterat till senaste mjukvaran? Den ska tydligen förbättra färger och minska CPC-biten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werner:

Har du uppdaterat till senaste mjukvaran? Den ska tydligen förbättra färger och minska CPC-biten.

Jajemen jag uppdaterade till den så fort jag fick skärmen, så jag har egentligen inte någon direkt erfarenhet av den gamla mjukvaran.

/Anders

Permalänk
Medlem

Nu plingade det till i Bring appen så till veckan dyker skärmen äntligen upp.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Idag dök den upp

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Idag dök den upp

<Uppladdad bildlänk>

... Aaaaand?

Permalänk
Medlem

Jag är också supernöjd med skärmen. Ingen CPC alls. Mkt fina färger. Trodde jag skulle störa mig på kurvaturen men icke. Funkar förvånansvärt bra. Kommer från QD-OLED (MSI MPG 321URX) men känner det inte som ett nerköp.

Kör ett 5090-kort till så framesen är bra. MSFS2024 är fantastiskt på denna skärmen. Kör lite ETS2 oxo och det är guld att få med mer på sidorna. Cyberpunk2077 är helt underbart på denna skärm.

Hade en KVM-switch på min förra skärm det saknar jag här.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 9800x3d, Asus Rog Strix X870E-E, DDR5 6200 2x48GB , Asus RTX 5090 Tuf 32GB GDDR7, Noctua NH-D15S chromax.black, LG 45GX950A-B, Meganex 8k

Permalänk
Medlem

Skulle komma in hos Inet i juni, sedan blev det juli, nu är det september. Varför är det ALLTID såhär med leveransdatum på sistone?

Permalänk

Inet skickar skärmen till mig nu. Det ska bli spännande att testa den!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Skärmen kom idag, den blev försenad av postnord för den var "så ofantligt tung" med sina 20kg. Så det tog tydligen en vecka att skicka hit den.

Men! Vilken skärm, den är helt fantastisk. 5120 x 2160 @ 165hz är grym i spel, och i textform så ser man inte längre de där grön/gula sträcken som fanns på tex min gamla skärm LG 39GS95QE 39" oled, runt bokstäverna. Jag har inte märkt något jag inte tycker om med den ännu.

Bra nöjd med den här skärmen!

Visa signatur

In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Vad kör ni som fått den med för grafikkort? Jag har ett 3080 just nu (i burken i signaturen) och inser att nytt grafikkort troligen blir en lika stor investering som skärmen. Jag kör dock mest RPG:er, så kanske man klarar sig med ett 9070XT t.ex., eller måste man upp till 5080/5090 vilket då också innebär att man måste uppgrade moderkort, cpu och ram också och helt plötsligt blev en skärm för 20 en 55k-grej.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte skärmen (ännu; inte bestämt mig om jag ska vänta på den böjbara 990n då jag är tämligen säker på att jag vill ha den på längre avstånd än 80 cm) men jag har ett 5080. Det pallar inte 165 hz i 4K i grafikintensiva spel kan jag säga. Så eftersom 45GX950A har ca 25% fler pixlar misstänker jag att man får räkna med samma sänkning av fps. Då bör mitt 5080 palla runt 100-120 ungefär.

Permalänk
Medlem

Mindre viktigt, men John från Digital Foundry har köpt en 950A

Han verkar trivas!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det största frågetecknet för mig är hur det kommer vara att gå till en 21:9-ultrawide efter att ha använt två 16:9-skärmar i säkert 20 års tid.

Det jag ogillar med två skärmar nu är att jag för det första knappt får plats med dem på skrivbordet, ena skärmen behöver vara framför datorn så då ser jag inte all superviktig RGB. Och för det andra så får jag ganska ofta nackproblem och spänningshuvudvärk efter att ha fokuserat på den sekundära skärmen för länge (rekommenderat är att ha en skärm framför sig och en snett framför sig, inte båda snett framför sig så man alltid behöver vrida lite på huvudet).

Jag nyttjar väldigt sällan 50% av sekundärskärmen, så att gå ner till 21:9 är i sig inga problem. Men fönsterhantering med två skärmar är bättre, och jag tänker också vid spelande - jag är väldigt van att kunna ha någon guide eller film eller något på skärm 2 medan jag spelar. Det kommer ju inte gå i fortsättningen såvida man inte kör windowed mode. Ofta kör jag windowed fullscreen och då antar jag att det ändå blir svarta borders kring de flesta spel som inte stödjer ultrawide.

För skärmen har väl ingen inbyggd virtuell uppdelning av skärmar misstänker jag; sånt finns väl endast för 32:9-skärmar (och det vill jag inte ha, då blir det samma dödyta men med sämre fönsterhantering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werner:

Det största frågetecknet för mig är hur det kommer vara att gå till en 21:9-ultrawide efter att ha använt två 16:9-skärmar i säkert 20 års tid.

Det jag ogillar med två skärmar nu är att jag för det första knappt får plats med dem på skrivbordet, ena skärmen behöver vara framför datorn så då ser jag inte all superviktig RGB. Och för det andra så får jag ganska ofta nackproblem och spänningshuvudvärk efter att ha fokuserat på den sekundära skärmen för länge (rekommenderat är att ha en skärm framför sig och en snett framför sig, inte båda snett framför sig så man alltid behöver vrida lite på huvudet).

Jag nyttjar väldigt sällan 50% av sekundärskärmen, så att gå ner till 21:9 är i sig inga problem. Men fönsterhantering med två skärmar är bättre, och jag tänker också vid spelande - jag är väldigt van att kunna ha någon guide eller film eller något på skärm 2 medan jag spelar. Det kommer ju inte gå i fortsättningen såvida man inte kör windowed mode. Ofta kör jag windowed fullscreen och då antar jag att det ändå blir svarta borders kring de flesta spel som inte stödjer ultrawide.

För skärmen har väl ingen inbyggd virtuell uppdelning av skärmar misstänker jag; sånt finns väl endast för 32:9-skärmar (och det vill jag inte ha, då blir det samma dödyta men med sämre fönsterhantering.

LG säger att du kan dela upp skärmen med deras app:
"Customize Your Screen View with the Switch App

The Switch app transforms your screen into a multitasking hub for work, gaming, and streaming. Effortlessly split the screen into up to 6 sections, customize display layouts, or launch video calls with a single hotkey."

Men även om så blir det ju inte riktigt samma sak för om du använder en standard 16:9 4k "skärm" i mitten så blir det ju rätt smala "skärmar" på sidorna. Konsoliderar du det till en sida så kommer du behöva titta snett igen eller placera den väldigt stora skärmen rejält snett på skrivbordet. Så det gäller att dina extra use case får plats på 640 pixlar på bredden om du inte sätter skärmen på snedden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

LG säger att du kan dela upp skärmen med deras app:
"Customize Your Screen View with the Switch App

The Switch app transforms your screen into a multitasking hub for work, gaming, and streaming. Effortlessly split the screen into up to 6 sections, customize display layouts, or launch video calls with a single hotkey."

Men även om så blir det ju inte riktigt samma sak för om du använder en standard 16:9 4k "skärm" i mitten så blir det ju rätt smala "skärmar" på sidorna. Konsoliderar du det till en sida så kommer du behöva titta snett igen eller placera den väldigt stora skärmen rejält snett på skrivbordet. Så det gäller att dina extra use case får plats på 640 pixlar på bredden om du inte sätter skärmen på snedden.

Hmmm, osäker om jag litar på att en LG-app kommer att vara kompatibelt överallt, men jag blir gärna motbevisad.

Någon som äger skärmen och kan testa detta?

Jag hade gärna delat upp skärmen i ca 1/3 på vänster sida och sedan en normal 16:9 på höger sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werner:

Hmmm, osäker om jag litar på att en LG-app kommer att vara kompatibelt överallt, men jag blir gärna motbevisad.

Någon som äger skärmen och kan testa detta?

Jag hade gärna delat upp skärmen i ca 1/3 på vänster sida och sedan en normal 16:9 på höger sida.

Powertoys fancyzones som alternativ.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Powertoys fancyzones som alternativ.

Yes, det kör jag redan, men det kräver att jag kör spelen i windowed om det ska fungera. Vore najs att kunna virtualisera flera skärmar på "riktigt".

Permalänk
Medlem

Jag hoppade på tåget nu också när det var beställningsbar på Amazon igen och fick 100 kr rabatt med koden prime100. Facila 19,495 kr. Har beställt ett 5080 också som kommer på måndag.

Sommarpresent till pappa modell större. Because I'm worth it.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)