Vad blir ditt stora Sommarprojekt™ 2025?

Permalänk
Medlem

Olja lite trädäck...städa lite på tomten.

Inga stora grejjer.

Kanske fixa en gaming hörna till grabben, får se

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Eftersom jag bor i (hyres) lägenhet så blir projekten med själva boendet inte så stora. Men jag ska förbereda och städa på balkongen (som jag inte använt på många år), sen ska jag montera upp insektsnät för balkongdörren så att jag kan vädra och få korsdrag utan att få in en massa oinbjudna små gäster. Förhoppningsvis så blir det bättre (lite svalare) utifall det blir en period med hög värme under sommaren. Min lägenhet blir väldigt varm under sommaren om det blir en period med varmt väder.

Annars har jag inget direkt som jag kan komma på just nu.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Dricka drinkar, ta en cigarr i solen, kanske en MC-resa och sedan blir det säkert några besök på stranden och lite målning och fix med huset

… i den ordningen.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ta tag i "trädgårdslandet". Förra ägarna hade gjort ett fint trädgårdsland men pallkragar och stenmark. Det är nästan överväxt och ser förjävligt ut.

Andra projektet är att snygga till virket runt poolen samt installera värmare.

Dom sakerna, -värme, var förra årets projekt med. Vi får se om jag lyckas i år.

Visa signatur

Dator:
Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB
ASUS Prime Z790-P
G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 7200MHz CL 35 Triden
EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honcol:

Ska fixa till en båt och bygga ett hus. Blir säkert fler projekt men det är vad som är på gång just nu.
<Uppladdad bildlänk>

Bilen på bilden ska jag renovera motorn på också. Den går bara på 4a men gick alldeles utmärkt att dra över 2 ton med den.

Bygger du huset från grunden själv ? Låter som ett ambitiöst projekt tänker att så många beställer hus som byggs av olika företag i deras fabriker i moduler och fraktas på plats.

Borde vara billigare att bygga själv med tanke på arbetskostnaderna såklart men mycket jobb.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Ända projekt jag har är att byta kopplingen på bilen, byta bälte bak och beställa från bildelsbasen, byta olja, filter, kupefilter och stift.

Har dom flesta delarna hemma redan bara inte blivit av att man gjort det ännu.

Sedan ska jag åka 1 dag på semestern och åka på Liseberg då jag gillar karuseller och aldrig varit där före.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Bygger du huset från grunden själv ? Låter som ett ambitiöst projekt tänker att så många beställer hus som byggs av olika företag i deras fabriker i moduler och fraktas på plats.

Borde vara billigare att bygga själv med tanke på arbetskostnaderna såklart men mycket jobb.

Är ett uthus som är lite dåligt så en del som måste bytas ut annars är det mest att slå upp väggar o golv. Kan få tag på virke riktigt billigt så blir inte så dyrt. Det dyraste blir badrum o kök.

Permalänk
Medlem

fortsätta måla huset, har 3 sidor kvar, förhoppningsvis räcker det att måla på resterade sidor, södersidan fick vi slipa rent samt byta all lockpanel på. funderar även på att gräva en brunn till bevattningen så man slipper använda dricksvatten.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Stilig gamling!
Och ingen risk att du sliter ut det maskinella iaf.
Ordspråket var ju att man kunde köra dom till månen och tillbaka så länge det inte var några uppförsbackar

Tack! Haha, verkligen! 80 hästkrafter och 6 ton totalvikt är en intressant kombination…

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Måla de två sista sidorna på poolhuset och såpa trallen.
( ca 215 kvadrat)

Isolera insidan av poolhuset och måla

Bada o njuta i solen med familj o vänner. 😊

Homwr_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Hitta ett jobb, samt få lite ordning hemma.
Eventuellt förbereda mig för internatstudier i höst, kanske flytta till något större.

Det har varit mycket osäkerhet ett tag nu och då blir det inte så mycket planer gjorda för sommaren.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

Fortsätta bygga vidare på mitt spel, skörda mina grönsaker och leka med mina hundar på stranden.

Permalänk
Medlem

Sommarens projekt är att kolla igenom alla Star Trek avsnitt, med en tjej. Win.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Är rätt less på projekt nu. Är arbetslös så det enda jag gör är hushållssysslor och nyttoprojekt. Frun står för slantarna så det känns inte som jag har särskilt mycket mandat. Bland annat innebär det att projekten i absolut minsta möjliga grad kan användas som förevändning för verktygsinköp (som kunde gjort projektet bättre/snabbare eller bara mindre enerverande för mig).

Permalänk
Medlem

Mitt projekt sommar 2025 är lokal dator på distans. Nytt server rack. & Ny primär dator.

Ett långtids problem som funnits hos mig sen år tillbaka är:
Hur ska jag lyckas placera min dator i ett annat rum och se till så den fungerar identiskt så som den skulle ha gjort vid mitt skrivbord utan märkbar fördröjning vid spel fast den är på distans?

Dvs, jag vill uppnå den lokala delens låga latens och höga prestanda fast datorn står på distans.
Så jag slipper höra när fläktar med mera går upp i högvarm, samt att datorns fläktar kan få ha vilket varvtal som helst utan att det stör mig. Samt att detta inte ska kosta en förmögenhet!

Detta är ett långtids problem som jag varit ute efter att lösa sen många år tillbaka...
Jag har nämligen (förhoppningsvis) nu hittat lösningen på mitt långtids problem 😋 det ska bli kul och få sätta igång när det jag köpt levererats till mig.

Mina servrar ska även få flytta från mitt nuvarande lilla server rack till ett nytt 32U server rack.
Jag håller även på att bygga en ny primär dator som ska bo i själva racket,
(detta som blir den lokala distans datorn)
Racket kommer stå i ett annat rum ca 10-20m bort från mitt skrivbord.

Värt och nämna är att jag inte är en sån som bygger datorer med en massa RGB och låter datorn stå på skrivbordet och ta upp plats och glänsa, Nej! utan datorn ska vara på golvet och slåss mot dammet 😊

Däremot så lägger jag ofta ner överdrivet med tid på kabel hantering både fram och bak i datorn, detta är lite bakvänt då jag i stort sätt aldrig öppnar upp datorn, så mitt kabelarbete är egentligen onödigt 😄

Jag är även väldigt noga med att inga kablar ligger och skräpar under skrivbordet!
Det ska vara rent och fint, därav så bjuder jag på en bild eller två

Visa signatur

[ Custom Thermaltake Case ] [ ASUS Rog Strix Z790-E Gaming Wifi ] [ Intel Core i9 14900KS ]
[ G.Skill Trident Z5 7200Mhz 32GB DDR5 ] [ Lian Li Galahad II 360 Performance ]
[ Samsung 870 QVO MZ-77Q1T0BW 1TB ] [ Samsung 870 QVO 8TB MZ-77Q8T0BW ]
[ WD Black SN850X NVMe SSD 1TB ] [ ASUS TUF GeForce RTX 5090 32GB ] [ Dedikerad PhysX GPU Msi 3050 LP 6G OC ]
[ Seasonic Prime TX-1600 Nocua Edition 80 Plus Titanium ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]