Någon som köpt Samsung S25 Ultra från andra återförsäljare än Samsung? (Mycket billigare)

Permalänk

Någon som köpt Samsung S25 Ultra från andra återförsäljare än Samsung? (Mycket billigare)

Jag funderar på att köpa en Samsung Galaxy S25 Ultra 512GB (Titanium Black), men har märkt att det är en extrem prisskillnad mellan återförsäljare:

Samsung.se: 19 500 kr

https://www.samsung.com/se/business/smartphones/galaxy-s/gala...

CDON : 13 850 kr

https://cdon.se/produkt/samsung-galaxy-s25-ultra-512gb-titani...
Jag kontaktade säljaren på cdon och de säger att:

Det är en EU-spec

Garantin gäller i Sverige (2 år via Samsung)

Svenska finns som språk

Den är fullt kompatibel med svenska nät

Den kommer med EU-laddare

Allt låter bra, men man blir ju ändå lite fundersam med så stor prisskillnad. Så jag undrar:

Har någon här köpt S25 Ultra från CDON (eller liknande tredjepartssäljare)?

Fungerar garanti och support som de säger?

Något jag bör tänka på eller se upp med?

Tacksam för input – särskilt om du själv gjort ett liknande köp! 🙏

La in länk för pris på mobil samt mail konversation med återförsäljare
Permalänk
Medlem

200kr billigare (ca 13600) hos samsung själva med rabattkoden GALAXY30. Men ska sluta gälla idag.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem

Hade absolut undvikit cdon när du köper något så pass dyrt!

Permalänk

Köper du via Samsung kan du dessutom slänga in ett abonnemang för att få ytterligare 2000 kr rabatt. S25 Ultra 512 GB landar då på ca 11600 kr. Flera av abonnemangen är utan bindningstid dessutom så du kan avsluta dom direkt. 30% rabatten är gilitg i 7 dagar till via mecenat(alumni) om du har tillgång till det

Har inget konkret att säga om att handla via CDON men hade personligen undvikit att handla så dyra produkter därifrån. Slår jag lite snabbt på "mobilhörnan" på google så är det ingen munter läsning. Flera som klagar på att EU-spec orsakar att ex. samsung pay inte fungerar.

Permalänk
Skrivet av Typavsten:

Köper du via Samsung kan du dessutom slänga in ett abonnemang för att få ytterligare 2000 kr rabatt. S25 Ultra 512 GB landar då på ca 11600 kr. Flera av abonnemangen är utan bindningstid dessutom så du kan avsluta dom direkt. 30% rabatten är gilitg i 7 dagar till via mecenat(alumni) om du har tillgång till det

Har inget konkret att säga om att handla via CDON men hade personligen undvikit att handla så dyra produkter därifrån. Slår jag lite snabbt på "mobilhörnan" på google så är det ingen munter läsning. Flera som klagar på att EU-spec orsakar att ex. samsung pay inte fungerar.

om samsung pay inte fungerar beror det på att mobilen är gråimport i alla fall enligt samsung support

Permalänk
Skrivet av Typavsten:

Låter som en bra rabatt är dock inte student.

Att Samsung pay inte fungerar känns oviktigt då jag inte använder den tjänsten men det är endå märkligt att det är sån stor pris skillnad. Låter för bra för att vara sant och då är det oftast en dålig affär

Permalänk
Medlem

Koden GALAXY30 får jag fortfarande att fungera. På vanliga samsungsidan, kräver inte student.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttegeek:

Låter som en bra rabatt är dock inte student.

Att Samsung pay inte fungerar känns oviktigt då jag inte använder den tjänsten men det är endå märkligt att det är sån stor pris skillnad. Låter för bra för att vara sant och då är det oftast en dålig affär

Värt att tänka på är att priserna på Samsung alltid är samma ifrån att produkten lanseras tills att den blir end of life.
De kan ha rabatter/rabattkoder men priset i sig är från när produkten lanseras till skillnad ifrån alla andra butiker som sänker priserna lite då och då

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Jag hade själv aldrig köpt något så dyrt/viktigt från CDON. Det är som att be om problem!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Verkar vara Mobilhörnan som säljer denna via CDON:

https://se.trustpilot.com/review/mobilhornan.se

En av kommentarerna ”Pajasföretag. Säljer EU-modeller istället för nordenspecifika, vilket gör att funktioner som Samsung Pay och andra viktiga nyckelfunktioner inte går att aktivera. "Supporten" är bara dryg och far med osanningar. Skäms hela bunten. Gör något vettigt istället för att luras.”

En annan gällande reparation:

”Skickade mobil på lagning den 22/11. Den 14/12 påstod de att den var på väg tillbaka från verkstaden. Den 16/12 slutade de svara på mail och inget telefonnummer finns att nå dem på.”

Så när det gäller dyrare prylar kanske inte chansa?

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att koden GALAXY30 fortfarande gäller. Beställde nyss en Samsung Galaxy S25 Ultra 512 GB och passade på att byta abonnemang från Tele2 (10 GB för 299:-/mån) till Hallon (5 GB 29:-/mån i fyra månader därefter 99:-/mån.
https://www.samsung.com/se/smartphones/galaxy-s25-ultra/

La till länk
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av sp1k3n:

Kan bekräfta att koden GALAXY30 fortfarande gäller. Beställde nyss en Samsung Galaxy S25 Ultra 512 GB och passade på att byta abonnemang från Tele2 (10 GB för 299:-/mån) till Hallon (5 GB 29:-/mån i fyra månader därefter 99:-/mån.
https://www.samsung.com/se/smartphones/galaxy-s25-ultra/

<Uppladdad bildlänk>

Riktigt bra deal,synd att jag inte kan välja Telias obegränsade 5g . Har inget wifi hemma därav jag behöver obegränsat . Typiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttegeek:

Riktigt bra deal,synd att jag inte kan välja Telias obegränsade 5g . Har inget wifi hemma därav jag behöver obegränsat . Typiskt

Osäker på om Hallon-abonnemanget påverkade rabatten, men om det gör det så är det väl bara att avsluta det efter köp, eftersom det är utan bindningstid, så går det kanske att teckna Telias istället då.

Det här alternativet finns annars om du behöver obegränsat:
Scrolla ner till "Välj enhet" klicka på rutan "Mobiler" välj "Galaxy S25 Ultra" så får du upp flera alternativ med abonnemang (Telia finns inte med där)
https://www.samsung.com/se/plans/

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av sp1k3n:

Osäker på om Hallon-abonnemanget påverkade rabatten, men om det gör det så är det väl bara att avsluta det efter köp, eftersom det är utan bindningstid, så går det kanske att teckna Telias istället då.

Scrolla ner till "Välj enhet" klicka på rutan "Mobiler" välj "Galaxy S25 Ultra" så får du upp flera alternativ med abonnemang (Telia finns inte med där)

<Uppladdad bildlänk>

Ajuste man kan juh säga upp abonnemanget,bra tips tack. Får se hur det blir,kanske blir två mobil köp inom familjen så kanske Telias "lägg till familjemedlem" deal blir gynnsammare i längden

Permalänk
Skrivet av sp1k3n:

<Uppladdad bildlänk>

Har chili idagsläget och tyvärr är täckningen inte det bästa för det område jag bor (märks när man vaknar på luren ) annars funkar den ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttegeek:

Har chili idagsläget och tyvärr är täckningen inte det bästa för det område jag bor (märks när man vaknar på luren ) annars funkar den ok

@Puttegeek

Testade att gå till kassan utan mobilabonnemang med koden GALAXY30 och det blev samma pris som jag fick med abonnemang. Borde lösa problemet för din del då du kan avsluta ditt nuvarande abonnemang och välja Telia istället efter köpet. Passa på innan rabatten försvinner (tyckte jag såg att det stod 15 juni nånstans).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sp1k3n:

@Puttegeek

Testade att gå till kassan utan mobilabonnemang med koden GALAXY30 och det blev samma pris som jag fick med abonnemang. Borde lösa problemet för din del då du kan avsluta ditt nuvarande abonnemang och välja Telia istället efter köpet. Passa på innan rabatten försvinner (tyckte jag såg att det stod 15 juni nånstans).

<Uppladdad bildlänk>

Försökte kombinera dom två rabatterna men gick inte. Har även kontaktat support och dom skrev att det endast går att använda en värdekupong per köp. Får se hur det blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttegeek:

Försökte kombinera dom två rabatterna men gick inte. Har även kontaktat support och dom skrev att det endast går att använda en värdekupong per köp. Får se hur det blir

Misstänkte att det var så, hursomhelst fin rabatt iallafall 👍
Min är redan på väg, fick besked i postnord appen om frakt bokad🙂

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sp1k3n:

Misstänkte att det var så, hursomhelst fin rabatt iallafall 👍
Min är redan på väg, fick besked i postnord appen om frakt bokad🙂

Hoppas du blir nöjd med den vilket jag tror

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte lita på CDON, de har gått från att sälja egna varor till att bli ombud för andra som en marknadsplats. Med mina tidigare erfarenheter av dem finns det inga garantier att du får det du beställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttegeek:

Hoppas du blir nöjd med den vilket jag tror

Här gick det undan, beställde i tisdags den här veckan och hämtade ut den idag 👍🙂
Vilket lyft, min gamla Note 9 från 2017 är på upphällningen, displayen blir grönaktig till o från och seg som sirap 😕

Visa signatur