Forumet tipsar: Köp Switch 2 utomlands för bättre pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Tveksamt enligt mig med tanke på annan laddare (som kräver adapter) samt mer strul vid eventuella garantiärenden. Är väl på sin höjd 500 SEK billigare än EU om du kan få den tax-free.

Vad är sales tax där din kompis är?

Vet att det var strul med icke Nintendo laddare med gamla switchen, men tänkte att det kanske funkade med nån PD-laddare nu bara? Annars kan jag ju köpa en officiell.

Verkar som att jag får den av honom isf (han tycker om att köpa presenter till folk). Men det ska ju inte vara några problem att använda den här i varje fall?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Ska ner till Tyskland om 2 veckor så köper min där då, 537eur för mario kart versionen, blir cirka 5800 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Verkar som att jag får den av honom isf (han tycker om att köpa presenter till folk). Men det ska ju inte vara några problem att använda den här i varje fall?

Du kan köra med en vanlig liten EU-plugg till adaptern.

Köpte min Switch OG i Japan (samma adapter som i USA) och det är främst dockan som vill ha originalladdaren.

Switch 2 i sig är regionsfri! (undantag för japanska utgåvan som är låst till just japanska)

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Du kan köra med en vanlig liten EU-plugg till adaptern.

Köpte min Switch OG i Japan (samma adapter som i USA) och det är främst dockan som vill ha originalladdaren.

Switch 2 i sig är regionsfri! (undantag för japanska utgåvan som är låst till just japanska)

Tack! Låter ju bra

Nu messade han precis. Han hade köpt en bundle med Mario Kart, vet inte riktigt hur det funkar, om man måste ha någon slag USA konto för det bundlade spelet då?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata