Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raet:

Hur fick du veta detta? SMS från DHL, eller fungerande spårningslänk?

Via Dhl express mobil app, efter att jag skapat konto med samma mailadress som på nintendo store

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Ny statusuppdatering från DHL "Due to a public holiday at the destination the shipment processing is on hold for this period."
Nu är det tveksamt om den kommer till måndag som det stod först. Blir väl tisdag eller onsdag istället

<Uppladdad bildlänk>

Hm, har inget sådant själv, min lämnade polen 11:58 igår, ich under further details står det att försändelen ärnpå bög mot destinationen, dock ingen uppdatering sedan den lämnade.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krihal:

Nu är man bra besviken. La min order på amazon i frankrike i april. Deras webbsida sa hela tiden att den kommer anlända 11 juni.
Idag fick jag informationen från amazons support att den kommer anlända mitten på augusti och att 11 Juni-datumet gällde enbart inom Frankrike. Vettefan vad man gör nu.

Jag snackade med supporten idag och dom sa att den kommer anlända den 11 juni. Jag valde dock den snabba frakten.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M4 Pro | 24GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Ny statusuppdatering från DHL "Due to a public holiday at the destination the shipment processing is on hold for this period."
Nu är det tveksamt om den kommer till måndag som det stod först. Blir väl tisdag eller onsdag istället

<Uppladdad bildlänk>

Samma här.. vi får se om expressförsändelser hanteras på lördagar också, isf kanske det blir leverans måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Hm, har inget sådant själv, min lämnade polen 11:58 igår, ich under further details står det att försändelen ärnpå bög mot destinationen, dock ingen uppdatering sedan den lämnade.

Min lämnade Polen igår kväll och kom nyss fram till Köpenhamn. Jag vet inte om det var planen hela tiden eller om de undviker Tyskland p.g.a. strejken som pågår. Det känns som att det är lite lotteri med frakten just nu.

Permalänk

Plingade nu till i DHL Express appen att beräknad leveranstid är 10 juni. Äntligen har man bekräftat att det är på gång iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Känns som jag kommer vara sist ut En efter en trillar ni bort.

Och där trillade även jag bort, fick precis mail av DHL

Leverans tisdag dock :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Min lämnade Polen igår kväll och kom nyss fram till Köpenhamn. Jag vet inte om det var planen hela tiden eller om de undviker Tyskland p.g.a. strejken som pågår. Det känns som att det är lite lotteri med frakten just nu.

Ja de känns som att vissa går med flyg från Lepzig, medan andra går med lastbil till Köpenhamn. Hoppas på någon mer uppdatering idag, är ju bara röd dag i sverige, så transporterna lär rulla nere på kontinenten, minus flyget i tyskland.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Nu fick jag äntligen också info från DHL Express! Leverans redan på måndag, trots att paketet fortfarande inte skickats från Polen. Bor i Stockholm.

Permalänk
Expertgissare

Fick SMS nu på morgonen från DHL om att leverans sker på måndag. Skönt, då kan man slappna av hela helgen

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Försöker beställa från fnac.com men får ej upp Sverige som leveransalternativ?? Någon annan med samma problem?

Permalänk

Suéde heter sverige på Fnac. Har man översatt sidan till svenska heter vi Mocka
Hade själv lite problem att hitta när jag skulle beställa därifrån.

Skrivet av machiavelli1337:

Försöker beställa från fnac.com men får ej upp Sverige som leveransalternativ?? Någon annan med samma problem?

Permalänk
Medlem

Tog bilden igår kväll innan som jag somnade helt slut i sängen, haha! Nu är det bara Mario Kart World kvar som levereras imorgon kl 07.00. Nu kör vi!

Visa signatur

Intel Core i7 4790K @ 4.4ghz | Asus Z97-A | Corsair Vengeance Low Profile 16GB 1600Mhz | EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC | Samsung SSD 850 Pro 256GB - Samsung SSD 840 Evo 500GB | Corsair HX 750W | X-STAR DP2710 Matte | Dell U2311H | Cavalli Audio Liquid Gold | Audiolab M-DAC | HiFiMAN HE-500 | Asus Xonar Essence STX | SAA, Mapleshade, Red Dawn LS och Nornekablar | PlayStation 5 | Panasonic UB820 | Sony XR83A90JAEP

Permalänk
Skrivet av Escaping Jupiter:

Suéde heter sverige på Fnac. Har man översatt sidan till svenska heter vi Mocka
Hade själv lite problem att hitta när jag skulle beställa därifrån.

Haha vafan.. tack!

Permalänk
Skrivet av Isoleran:

Nej, beställt ifrån Nintendo Ireland

Ah ok då är det nog skillnad från oss som beställde från tyskland.

Permalänk

6500 kr för bundle och pro kontroller från fnac, bra pris väl? Eller är pro kontrollern ovärd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

6500 kr för bundle och pro kontroller från fnac, bra pris väl? Eller är pro kontrollern ovärd?

Ja bra pris skippade Pro controllern. Tar vid ett senare tillfälle. Eller är den billigare i Frankrike också?

Permalänk
Medlem

Pluggade in switch 2:an igår och synkade över allt från ettan, mycket smidigt! Körde även tre kupper i mk, och imorgon kommer lite folk över så man får köra lite split screen!

Lite besviken dock på antal spel vid release.. är DK som lockar mest så lite synd att det inte var en release-titel :/

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Ah ok då är det nog skillnad från oss som beställde från tyskland.

Det är ingen skillnad vilket språk man beställer ifrån.
Det är bara ett bolag som hanterar alla beställningarna.

Nintendo of Europe SE,
Goldsteinstrasse 235
D-60528 Frankfurt am Main
Germany
Corporate seat: Frankfurt am Main
Email: support@nintendo.eu

tax ID number
DE 132095955

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Den är 200kr billigare i frankrike. Jag beställde 2 som är restnoterade för tillfället.

Skrivet av krihal:

Ja bra pris skippade Pro controllern. Tar vid ett senare tillfälle. Eller är den billigare i Frankrike också?

Permalänk
Medlem

Clas Ohlsson säljer pro kontroll 2 för 1000kr är väl bästa priset i Sverige och är väl typ samma som i Europa.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escaping Jupiter:

Den är 200kr billigare i frankrike. Jag beställde 2 som är restnoterade för tillfället.

Vet att det inte gäller alla men om man är studentkund (gissningsvis benify kund också) kostar kontrollen 952 kr på Komplett. Clas Ohlson 995 kr men den är ej i lager där.

Permalänk
Medlem

Ett tips för alternativ till Nintendos egna kontroll är onekligen 8bitdo ultimate 2C till switch eller kommande Ultimate 2 som snart släpps. Väldigt prisvärda och grymma dosor

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra 8bitdo kontroll och en switch 2 pro kontroll? Undrar hur väl pro kontrollen står sig (då den inte stod sig allts mot original pro kontrollen)

Permalänk
Medlem

Min bundle från tyska amazon har inte behandlats och skickats ännu. Kontakta supporten igår kväll som lugnade mig att den kommer att skickas och anlända på tisdag. De hade ganska många ordrar att behandla osv skyllde de på. Men tänker att om den inte skickas senast idag så tvivlar jag på leverans till tisdag 😅 nu får de lägga på ett kol!

Permalänk
Medlem

Mina tillbehör har skickats i morse från franska amazon. Ungarna spelar mario kart world med gamla kontrollerna. Funkade egentligen lika bra..
Måste ändå säga att detta va den tråkigaste releasen av en ny konsol någonsin med noll nya spel som är intressanta för min del att gotta in sig i när barnen lagt sig. Men ska ta fram min nya officiella guide till Zelda Botw ikväll och köra igenom det och TK efter det, så det finns lite gammalt att göra för mig som inte spelat något switch sen förra releasen.

Varför väntade man inte in Donkey kong som släpps om en månad så hade man åtminstone haft 2 större spel till releasen?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Mina tillbehör har skickats i morse från franska amazon. Ungarna spelar mario kart world med gamla kontrollerna. Funkade egentligen lika bra..
Måste ändå säga att detta va den tråkigaste releasen av en ny konsol någonsin med noll nya spel som är intressanta för min del att gotta in sig i när barnen lagt sig. Men ska ta fram min nya officiella guide till Zelda Botw ikväll och köra igenom det och TK efter det, så det finns lite gammalt att göra för mig som inte spelat något switch sen förra releasen.

Varför väntade man inte in Donkey kong som släpps om en månad så hade man åtminstone haft 2 större spel till releasen?

Mitt resonemang var "förbeställ om det är bra pris så det inte blir en PS5a". Ja spelen är inte där men man agerade väl för att man inte vill köpa en switch 2 från blocket för 10 tusen för att man ville lira metroid prime senare i år.

Permalänk
Medlem

Nu fick även jag ett SMS, får mitt på tisdag nu kan man andas ut haha 😝

Permalänk

Mitt svar från Amazon.fr

Permalänk
Medlem

Hur gör ni andra med spelköp? Köper ni från Amazon fr där det är lite billigare? Har hittils bara köpt båda Zelda och gjorde det från Sverige då det inte var så mycket man sparade med frakt o så.