Allt om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Tack för många bra svar! Frågan är ju då hur det blir om man försöker säkra lite för framtiden o köpa en kontroll för switch 2, går den att använda på 1an så länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Ja, det gäller alltså alla Switch 1-kontroller.

Nae, det finns tydligen tredjepartskontroller som gör det. Men visst, de flesta klarar det inte.

Skrivet av Khwaj:

Tack för många bra svar! Frågan är ju då hur det blir om man försöker säkra lite för framtiden o köpa en kontroll för switch 2, går den att använda på 1an så länge?

Om det funkar åt ena hållet, så bör göra åt andra? Kanske bara med sladd iof. Har varit fallet med en del maskiner.

Men att "framtidssäkra" är sällan en bra affär. Bättre vänta på saker som garanterat funkar, och antagligen gör det till ett bättre pris.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Men att "framtidssäkra" är sällan en bra affär. Bättre vänta på saker som garanterat funkar, och antagligen gör det till ett bättre pris.

I det här fallet va det ju att få reda på om det "garanterat funkar" att köpa switch 2 kontroller o ha till sin 1a. För att ha saker som fungerar även sen.

Permalänk
Medlem

8bitdo har släppt en firmware uppdatering för några enheter, vet inte vilka modeller exakt, som verkar fungera nu med Switch 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khwaj:

I det här fallet va det ju att få reda på om det "garanterat funkar" att köpa switch 2 kontroller o ha till sin 1a. För att ha saker som fungerar även sen.

Papperen säger att den endast funkar med Switch 2. Men det kan ju såklart vara som så med den saken. Kan betyda inget funkar. Kan betyda att en knapp eller två inte funkar.

Annars är det säker möjligt att koppla den via en sån där blåtandsadapter som man även kan använda PS5-kontroller eller vadsomhelst med Switch.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Fast Fusion är den lysande stjärnan i launch line-upen imo.

Awesome grafik och som gammal Wipeout-fan blir man lycklig av att futuristisk hover racing är på tapeten igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Fast Fusion är den lysande stjärnan i launch line-upen imo.

Awesome grafik och som gammal Wipeout-fan blir man lycklig av att futuristisk hover racing är på tapeten igen.

Hade F-Zero som första spel till Gameboy Advance, sen blev det Wipeout Pure som första spel till PSP.

Fast RMX till Switch har sen varit på min önskelista sedan 2017, men köpte det aldrig.

Så nog dags att skaffa Fast Fusion denna gången!

Permalänk
Medlem

Hej

Jag tänker köpa en kontroller till Switch. Vill köpa en som funkar till både 1:an och 2:an. Gör denna det? https://www.prisjakt.nu/go-to-shop/141/offer/6612245?client_i...

Har kontrollen gyro-aiming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Hej

Jag tänker köpa en kontroller till Switch. Vill köpa en som funkar till både 1:an och 2:an. Gör denna det? https://www.prisjakt.nu/go-to-shop/141/offer/6612245?client_i...

Har kontrollen gyro-aiming?

Ja och ja. Men du behöver en dator för att uppdatera den.

Du kan dock inte starta NS2 med den kontrollen, men NS1 funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Ja och ja. Men du behöver en dator för att uppdatera den.

Du kan dock inte starta NS2 med den kontrollen, men NS1 funkar.

Okej. Jag har Mac, inte Pc. Hoppas att det går att uppdatera den med den datorn. Tycker det verkar vara en prisvärd kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Okej. Jag har Mac, inte Pc. Hoppas att det går att uppdatera den med den datorn. Tycker det verkar vara en prisvärd kontroller.

Jag körde det på min Windows dator. Men kolla om det finns för Mac. Annars om du bor i Stockholm är du välkommen över på en kaffe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Uppdateraren finns även för macos.

https://support.8bitdo.com/firmware-updater.html