Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheHux:

Mitt resonemang var "förbeställ om det är bra pris så det inte blir en PS5a". Ja spelen är inte där men man agerade väl för att man inte vill köpa en switch 2 från blocket för 10 tusen för att man ville lira metroid prime senare i år.

Lite så jag kände med plus att jag ville spela Zelda mm i 60fps. Så ja, ändå konstig release på något sätt. Ett nytt Mario eller Zelda hade behövts. Inte ens något annonserats..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Hur gör ni andra med spelköp? Köper ni från Amazon fr där det är lite billigare? Har hittils bara köpt båda Zelda och gjorde det från Sverige då det inte var så mycket man sparade med frakt o så.

Allt digitalt på eshop. Har 50+ sedan innan. Tänker att det är ett bibliotek som kommer växa som ungarna får ärva sedan när man hamnar under jord.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt Switch 2 Mario Kart-bundle 4 juni på Amazon.fr (antagligen precis innan dom tog slut och inte gick att köpa mer). Pengarna drogs inatt och jag chattade precis med dom och de säger att leveransdatum till mig 13 juni stämmer. Så det någon skrev här tidigare i tråden att Amazon.fr enbart skulle hålla sina utlovade datum inom Frankrike verkar inte stämma. Men sen vet man ju aldrig, den jag chattade med kanske inte hade full koll - men kändes så. Dessutom att pengarna dragits tyder på att min order kommer skickas idag, eller väldigt snart. Håller tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixmo:

Jag beställde mitt Switch 2 Mario Kart-bundle 4 juni på Amazon.fr (antagligen precis innan dom tog slut och inte gick att köpa mer). Pengarna drogs inatt och jag chattade precis med dom och de säger att leveransdatum till mig 13 juni stämmer. Så det någon skrev här tidigare i tråden att Amazon.fr enbart skulle hålla sina utlovade datum inom Frankrike verkar inte stämma. Men sen vet man ju aldrig, den jag chattade med kanske inte hade full koll - men kändes så. Dessutom att pengarna dragits tyder på att min order kommer skickas idag, eller väldigt snart. Håller tummarna

Tror det sitter folk och trollar lite här.. Varför skulle dom ta emot en order och sen nu på release säga att man får vänta tills Augusti för att det är till Sverige? Finns ju mängder med enheter också. Noll logik. Mina kontroller o spel är skickade med som sagt utan problem. Därav en Prokontroll 2 som någon annan sa inte skeppade till Sverige så sitt lugnt i båten. ☺️

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem

Pengar drogs av franska Amazon imorse! Men inget som skickats ännu av varken tyska (som drog pengar snart 36 tim sen) eller franska Amazon. Väskan och PRO kontrollen är skickade från spanska Amazon.

Permalänk
Medlem

Min Amazon Frankrike order på Switch 2 MK bundle vart precis skickad/dispatched. Pengarna drogs igår som sagt, men skickades inte förrän alldeles nyss. Beräknat datum är fortfarande 10e juni. Förbokningen gjordes den 24e april. Levereras tydligen till dörren med Airmee.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Min Amazon Frankrike order på Switch 2 MK bundle vart precis skickad/dispatched. Pengarna drogs igår som sagt, men skickades inte förrän alldeles nyss. Beräknat datum är fortfarande 10e juni. Förbokningen gjordes den 24e april. Levereras tydligen till dörren med Airmee.

Nice det! Jag beställde med 24/4 från franska Amazon, haha. Så den lär förhoppningsvis skickas idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sw1ftly:

Hur gör ni andra med spelköp? Köper ni från Amazon fr där det är lite billigare?

Blir nog inte så många fysiska spelköp här. Var lite småsugen på Cyberpunk 2077, men är inte ens klar med Witcher 3

Har redan Switch 1-versioner av ett par spel som får Switch 2-utgåvor.

Där blir Hogwarts Legacy först ut att uppgradera utöver gratispatcharna.

Digitala köp för jag när priset är rätt på Dekudeals.com. Köper presentkort via Benify för att spara 6% på alla köp via eShop

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en förbeställning av MK bundle från Amazon Frankrike i april. Igår fick jag mejl om att de inte kunde dra pengar från kortet (kredit). Min bank sa att de inte kunde se något försök att dra pengar.

Chattade därför med support på Amazon, och fick information om på grund av de inte kunde dra pengarna så fick jag ingen produkt även om jag bytt kort hos dem.

Supporten gav mig ett nytt datum 11-13 augusti, så jag tog bort min order.

Fnac hade kvar vanliga utan MK och Nintendo Irland hade påfyllning av bundle.

Beställde bundle för 510 euro ink frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Vet att det inte gäller alla men om man är studentkund (gissningsvis benify kund också) kostar kontrollen 952 kr på Komplett. Clas Ohlson 995 kr men den är ej i lager där.

Såg att Komplett fortfarande har nedsatt pris på konsolen om man är student/benifykund. Inte 6 tusen som det var först men fortfarande billigare. Kanske skönt om man föredrar köp inom Sverige för enklare service, frakt och sådant, men att importera är ju fortfarande runt en tusenlapp billigare.

Permalänk
Skrivet av iller:

Det är ingen skillnad vilket språk man beställer ifrån.
Det är bara ett bolag som hanterar alla beställningarna.

Nintendo of Europe SE,
Goldsteinstrasse 235
D-60528 Frankfurt am Main
Germany
Corporate seat: Frankfurt am Main
Email: support@nintendo.eu

tax ID number
DE 132095955

Tack för infon men var inte språket jag syftade på, trodde att det levereras olika om man beställt från irland eller tyskland etc.

Men det verkar som att många som beställt via irland och dom har fått spårningsnummer som de kan följa på DHL medsns andra lik jag som beställt via tyskland så händer ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Tack för infon men var inte språket jag syftade på, trodde att det levereras olika om man beställt från irland eller tyskland etc.

Men det verkar som att många som beställt via irland och dom har fått spårningsnummer som de kan följa på DHL medsns andra lik jag som beställt via tyskland så händer ingenting.

Tror många som beställt via Tyskland också fått spårningsnummer. Tror vissa redan fått levererat till och med. Men har man otur hamnar nog konsolen bara långt bak i turordningen.

Min teori om Irland - Tyskland grejen är att Nintendo använder irländska butiken som en framsida för länder som inte talar tyska, när man väl beställt tror jag de hanteras på exakt samma sätt. Men kan ha fel.

Permalänk

Någon annan som har problem med att lösa in Benify rabattkod på Komplett? Oavsett vilken produkt jag väljer så får jag bara meddelande att den angivna koden är felaktig eller har utgått. Jävligt drygt om de har tagit bort rabatten i samband med Switch 2 releasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Oberoende om det är tyska eller engelska (irländska) sidan så är det detsamma bolag.

Det är snarare vilken bundle du beställt och om det är konsol enskilt eller andra tillbehör också i samma order. Och till sist vilken tidpunkt beställningen gjordes.

Själv gjorde jag två ordrar. Alla tillbehör för sig och konsolen för sig.

Konsol skickas från ett lager i Polen. Alla tillbehören direkt från tyska lagret som de normalt skeppar allt.

Lagret i Polen är troligen bara något de fått hyra in för krävs utrymme.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av TritonusRaven:

Någon annan som har problem med att lösa in Benify rabattkod på Komplett? Oavsett vilken produkt jag väljer så får jag bara meddelande att den angivna koden är felaktig eller har utgått. Jävligt drygt om de har tagit bort rabatten i samband med Switch 2 releasen.

Komplett rabatten funkar inte likadant som andra sidor att man lägger till koden vid beställning. Man måste gå in på Min Sida > profil > avtalskod. Sen registrera koden och efter en stund ska priserna fungera. Detta innebär rabatter på mängder av produkter inte endast Switch 2 prylar

Permalänk
Medlem

Nu är min Switch 2+Mario Kart Bundle skickad från amazon.fr.

Bortrest hela kommande veckan, blir en lång vecka

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Entash:

Komplett rabatten funkar inte likadant som andra sidor att man lägger till koden vid beställning. Man måste gå in på Min Sida > profil > avtalskod. Sen registrera koden och efter en stund ska priserna fungera. Detta innebär rabatter på mängder av produkter inte endast Switch 2 prylar

Tack! Nu fungerade det. Tänkte kolla om Bananza var blev billigare med rabatt men det är fortfarande billigare på franska amazon 😄

Permalänk
Medlem

Ni som kört lite handhållet nu, tycker ni att ergonomin fungerar bra? Jag hade svårt med Switch 1, tycker det krampade då jag har hyfsat stora händer. Slutade med att jag köpte en NitroDeck billigt och det blev väldigt mycket trevligare att köra handhållet. Någon som köpt något bra grepp för SW2 än?

Permalänk
Medlem

Den som bor omkring Trollhättan kan köpa på Netonnet en fyndvara av Switch 2 med Mario Kart för 6690kr. Finns minst en i lager just nu! Tror inte det är någt defekt med den utan öppen låda nog och en retur sedan.

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/nintendo/n...

Edit: Borta med vinden 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Den som bor omkring Trollhättan kan köpa på Netonnet en fyndvara av Switch 2 med Mario Kart för 6690kr. Finns minst en i lager just nu! Tror inte det är någt defekt med den utan öppen låda nog och en retur sedan.

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/nintendo/n...

Sett lite rapporter om folk som fått lite döda pixlar och så. Skulle nog utvärdera skicket mycket noga om jag köpte. Men Netonnet brukar vara rätt schyssta om det skulle vara något sånt såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Sett lite rapporter om folk som fått lite döda pixlar och så. Skulle nog utvärdera skicket mycket noga om jag köpte.

Jaja, definitivt! Inspektera produkten innan köp så klart och fråga personalen varför den returnerades. Om det bara är öppen kartong och retur pga ångerrätt så är det bara att tuta och köra för den som vill! Har köpt flertalet gånger fyndvaror som då bara returnerats med anledning av ångerrätt. Aldrig varit några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Nu är min Switch 2+Mario Kart Bundle skickad från amazon.fr.

Bortrest hela kommande veckan, blir en lång vecka

Exakt samma här. Kommer inte hem förrän 16e men som tur är så är sambon kvar hemma som kan ta emot Airmee leveransen från Amazon FR... Så segt att behöva vänta!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Skrivet av SweViver:

Exakt samma här. Kommer inte hem förrän 16e men som tur är så är sambon kvar hemma som kan ta emot Airmee leveransen från Amazon FR... Så segt att behöva vänta!

Airmee asså, hoppas det är helt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ni som kört lite handhållet nu, tycker ni att ergonomin fungerar bra? Jag hade svårt med Switch 1, tycker det krampade då jag har hyfsat stora händer. Slutade med att jag köpte en NitroDeck billigt och det blev väldigt mycket trevligare att köra handhållet. Någon som köpt något bra grepp för SW2 än?

Kommer vänta på liknande eller samma som Hori Grippad pro. Enorm skillnad. Original går knappt att hålla i och joyconknapparna och styrkors är bedrövliga.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Entash:

Tror många som beställt via Tyskland också fått spårningsnummer. Tror vissa redan fått levererat till och med. Men har man otur hamnar nog konsolen bara långt bak i turordningen.

Min teori om Irland - Tyskland grejen är att Nintendo använder irländska butiken som en framsida för länder som inte talar tyska, när man väl beställt tror jag de hanteras på exakt samma sätt. Men kan ha fel.

Ja jag beställde ju sent (29e maj) så det kan vara så enkelt att det är turordningen som gäller helt enkelt.

Din teori kan stämma!

Permalänk
Medlem

Nu har franska Amazon skickat min MK bundle också. Pengarna drogs igår och bekräftelse idag att den är på väg.

Permalänk
Skrivet av iller:

Oberoende om det är tyska eller engelska (irländska) sidan så är det detsamma bolag.

Det är snarare vilken bundle du beställt och om det är konsol enskilt eller andra tillbehör också i samma order. Och till sist vilken tidpunkt beställningen gjordes.

Själv gjorde jag två ordrar. Alla tillbehör för sig och konsolen för sig.

Konsol skickas från ett lager i Polen. Alla tillbehören direkt från tyska lagret som de normalt skeppar allt.

Lagret i Polen är troligen bara något de fått hyra in för krävs utrymme.

Jag beställde MKW bundle med GC kontroll och Minneskort och sen var det ju lite senare än övriga, lade min beställning sent på torsdag 29e maj och dom drog pengar måndagen därpå.

Vi får se och hålla tummarna att allt går som det ska näata vecka.

Fortfarande mycket mer prisvärt än svenska butiker!

Permalänk
Medlem

Den verkar robust trots valet av magneter till joy-consen denna gång. Så länge man inte använder en kniv på den eller tänder eld på den med en tändare, så verkar den stabil! Men så himla jobbigt att se någon förstöra en Switch 2 när man själv väntar på sin, haha.

Permalänk
Medlem

För den som är intresserad - nu går det att beställa från Nintendo store Irland igen

Permalänk
Medlem

Mitt paket är fortfarande fast i Leipzig. Undra hur detta kommer sluta, kommer man få konsolen över huvudtaget?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l