Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Har du köpt PS5 versionen då? Man får inte PS5 versionen om man endast äger PS4 versionen.

Nej, jag vill ju uppgradera till ps5. Hur gör jag då? Kommer bara till ps4 versionen som jag har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nej, jag vill ju uppgradera till ps5. Hur gör jag då? Kommer bara till ps4 versionen som jag har

Du måste in i store och köpa PS5 versionen. Har inte konsolen framför mig nu men borde bara vara att söka och välja den som heter ”Grand Theft Auto V (Playstation 5)”. Annars välj utgåva och välj den som kostar 239.50 där.

Permalänk
Medlem

Man har aldrig kunnat uppgradera GTA V.
Rockstar erbjuder inte det.

Permalänk
Medlem

Jo det fanns ett temporärt erbjudande som inte finns längre.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jo det fanns ett temporärt erbjudande som inte finns längre.

Nja var väl inte uppgradering på det sättet, man behövde ju inte PS4 versionen för erbjudandet. Alla som hade PS+ fick Online gratis och sen kunde man betala en hundralapp för att få till Storymode.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Ill såg med lite intressant ut, men för lite info än så länge för att trigga mig.
Dying light 2 spelar jag just nu CoOp och är bra. Beast ser ut som en dlc i exakt samma miljöer mm som 2an. Får se framöver när mer visas.

Fick intrycket av att ILL var samma typ av spel (samma genre) som Resident Evil/Silent Hill. Men det kanske behövs mer info för att kunna avgöra om det är så.

Skrivet av EdvinR:

Håller med om spelen du länkade till. Re9 är nog inte ”9”. Känns som en omtagning. Det känns bra tycker jag. Jag hoppas på nyheter. Att spelet vågar utvecklas. Definitivt day one för mig.

Det är definitivt 9, det blinkar ju till och med upp en 9:a i animationen av loggan i slutet av trailern. Precis som Village är RE8, fast där är det tydligare i själva loggan.

Inget dag ett för mig, men det är i.o.f.s. nästan inget spel numera. Mycket tack vare prisökningarna och att så många spel släpps trasiga/ofärdiga idag.

Permalänk
Medlem

Som ny PS5 ägre blir jag inte klok på Affären, jag hittade Battlefron Ultimate Edition för 57 kr och tänker ja men då ingår väll allt, men när jag sedan går in på det spelet och ner till tillägg så står det att vissa saker är gratis och vissa kostar 150 kr osv..
Jag har tryckt och klickat för att se klart och tydligt exakt vad som ingår i spelet men hittar inget...
Det går kanske 30 min och jag skall göra att nytt försök och då kan jag inte alls hitta spelet...
Söker utifrån "skrivbords vyn" på Battlefront och får bara fram tillägg till Battlefront och Battlefront 2, inte själva spelen....är sökfunktione så dålig och övrig info om vad som ingår, eller är jag bara så så att jag inte fattar hur jag skall kolla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Som ny PS5 ägre blir jag inte klok på Affären, jag hittade Battlefron Ultimate Edition för 57 kr och tänker ja men då ingår väll allt, men när jag sedan går in på det spelet och ner till tillägg så står det att vissa saker är gratis och vissa kostar 150 kr osv..
Jag har tryckt och klickat för att se klart och tydligt exakt vad som ingår i spelet men hittar inget...
Det går kanske 30 min och jag skall göra att nytt försök och då kan jag inte alls hitta spelet...
Söker utifrån "skrivbords vyn" på Battlefront och får bara fram tillägg till Battlefront och Battlefront 2, inte själva spelen....är sökfunktione så dålig och övrig info om vad som ingår, eller är jag bara så så att jag inte fattar hur jag skall kolla?

En snabb googling säger:
Ultimate Edition Includes:

Outer Rim Expansion Pack
Join Greedo and Nien Nunb in the Outer Rim. Blast your way through new maps, grab the latest gear and make it to the extraction point before it's too late.

Bespin Expansion Pack
Journey to Cloud City, where you’ll get access to new heroes Lando Calrissian and the bounty hunter Dengar, new weapons and the awesome new Sabotage mode.

Death Star Expansion Pack
The iconic space station joins Battlefront with new maps, deadly weapons, new heroes, Chewbacca and Bossk, and an all-new game mode set in and around the Death Star.

Rogue One™: Scarif Expansion Pack
Experience all-new content inspired by Rogue One™: A Star Wars Story, including 4 new maps, heroes Jyn Erso and Orson Krennic and a new multi-stage game mode

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Fick intrycket av att ILL var samma typ av spel (samma genre) som Resident Evil/Silent Hill. Men det kanske behövs mer info för att kunna avgöra om det är så.
Det är definitivt 9, det blinkar ju till och med upp en 9:a i animationen av loggan i slutet av trailern. Precis som Village är RE8, fast där är det tydligare i själva loggan.

Inget dag ett för mig, men det är i.o.f.s. nästan inget spel numera. Mycket tack vare prisökningarna och att så många spel släpps trasiga/ofärdiga idag.

Okej. Jag gick på vad som sades sist om att det kommer bli nyheter. Jag älskar RE sedan PS1-tiden. Få spel är day one för mig, men definitivt ett nytt resident evil.

Permalänk
Medlem

Hur går det för Sony. Jag minns inte när jag senast hade ström till min. Känns som de aldrig släpper något eget?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ska börja sälja såndana iphone-hjälmar till allmänheten.
Kommer bli miljardär...

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

En snabb googling säger:
Ultimate Edition Includes:

Outer Rim Expansion Pack
Join Greedo and Nien Nunb in the Outer Rim. Blast your way through new maps, grab the latest gear and make it to the extraction point before it's too late.

Bespin Expansion Pack
Journey to Cloud City, where you’ll get access to new heroes Lando Calrissian and the bounty hunter Dengar, new weapons and the awesome new Sabotage mode.

Death Star Expansion Pack
The iconic space station joins Battlefront with new maps, deadly weapons, new heroes, Chewbacca and Bossk, and an all-new game mode set in and around the Death Star.

Rogue One™: Scarif Expansion Pack
Experience all-new content inspired by Rogue One™: A Star Wars Story, including 4 new maps, heroes Jyn Erso and Orson Krennic and a new multi-stage game mode

Tack för svaret, jag utryckte mig kanske dåligt men det var sök funktionen och hur saker märks upp i affären som jag undrade över, spelet var mer ett exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Tack för svaret, jag utryckte mig kanske dåligt men det var sök funktionen och hur saker märks upp i affären som jag undrade över, spelet var mer ett exempel.

Ah missuppfattade 😉
Ps-Store är dålig med info. Brukar köra Google om jag vill veta vad som innehålls. Steam är riktigt bra på detta just med olika versioner och vad som
Skiljer. Ingår vad jag vet, alltid en tabell vad man får på varje version av spelet.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Okej. Jag gick på vad som sades sist om att det kommer bli nyheter. Jag älskar RE sedan PS1-tiden. Få spel är day one för mig, men definitivt ett nytt resident evil.

Att det är RE9 behöver ju egentligen inte betyda så mycket. Det kan ju fortfarande vara en hel del nytt. Så vi får se vad som händer med det.

Det enda spel som jag känner att jag kanske skulle kunna tänka mig att skaffa dag ett just nu är nog Death Stranding 2, men är inte helt säker på hur jag ska göra. Är lite sugen också på att slå till på RE Village (Gold Edition) för 14.99€ på Steam just nu. Får se hur det blir.

Permalänk
Medlem

Detta såg helt okej ut, tyckte jag. Får hoppas bara att det inte är en souls-like (det går ju 13 på ett dussin i den genren just nu), men det såg inte ut som det.

Permalänk
Medlem

Vad tror vi om detta? Som vanligt haglar ju kritiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

https://youtu.be/PAcor9SdBTs?si=nqJqbpNbGUsibKSc

Jag tror inte så starkt på det men tänker vänta på att se färdigt gameplay med launch patch. Inget spel som jag förbokar direkt. Nästan lite röd flagga imo att de så gärna försöker få en att förbeställa för att få Deluxe sakerna gratis, lite FOMO grej tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag tror inte så starkt på det men tänker vänta på att se färdigt gameplay med launch patch. Inget spel som jag förbokar direkt. Nästan lite röd flagga imo att de så gärna försöker få en att förbeställa för att få Deluxe sakerna gratis, lite FOMO grej tycker jag.

Instämmer. Väntar och ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Tycker det ser otroligt tråkigt ut. Bara en msssa meningslös action. Men jag hoppas det finns mer i spelet än vad som visats.
Jag blir hellre glatt överraskad än jättehypad och spelet floppar (som är vanligast). 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Jag har följande Tv-bänk, och det är en 16cm hög/låg hyllplan och 9.5cm öppning baktill, kommer det vara för litet för att hålla en PS5 Pro kall nog, eller blir jag tvungen till att ha den uppepå TV-bänken där TV'n står, och ev höja upp TV'n 10-15cm ytterligare för att få TV'n ur vägen för PS5 Pro'ns baksida och utblås?

Om man sätter in ett antal 92mm Noctuafläktar i öppningen i bakkant för att få luftflöde, klara man av att ha PS5 Pro'n där nere då kanske, tv-bänken står inte helt intill vägen ca 10-15cm glapp bakom.

Jag har gjort exakt så på ett mindre utrymme än detta, 2 fläktar på baksidan med USB fixar värmen lätt

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Inga mått då inget är bestämt ännu, men några funderingar.

1. Är det bra/dåligt att boxa av området där PS5 Pro'n ska stå, så fläktarna inte drar luft från hela hyllplanet?

2. Hur ska fläktarna vara placerade för "bäst" luftflöde

• a) Längst ut i varje hörn

• b) Jämt placerade (typ bilden)

• c) Båda centerade så nära varandra som möjligt (lik I ett pc-chassi)

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Vad har ni haft för svarstider det sista på supporten?

Recensioner/erfarenheter gör mig…fundersam minst sagt.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Lite gameplay från ILL.

Permalänk

Har precis köpt ps5 PRO och rocket league har väldigt hög ping på 250ping, och alla andra spelare har också det. Hade ps5 innnan och pingen låg då på 80 MAX. Är det nått fel på mitt nya ps5 PRO ? När ja kör nätverk test visar det NAT 2. Ingen bakgrund om vad det var innan. Nedladdnings hastigheten är hög 300mb/s.

Edit: behövde bara bytte region för spelet. Löst, 40 ping igen!

Övrigt nöjd , köp ps5 PRO!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Har precis köpt ps5 PRO och rocket league har väldigt hög ping på 250ping, och alla andra spelare har också det. Hade ps5 innnan och pingen låg då på 80 MAX. Är det nått fel på mitt nya ps5 PRO ? När ja kör nätverk test visar det NAT 2. Ingen bakgrund om vad det var innan. Nedladdnings hastigheten är hög 300mb/s.

Nej det är psnservers som är dåliga isf. Testa en annan dag så kommer det funka bättre.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av megaman01:

Nej det är psnservers som är dåliga isf. Testa en annan dag så kommer det funka bättre.

De va inte psn fel, de va rocket league fel, ja hade på automatic på region, och av någon konstig anledning blev det U.S. server, även fast mitt psn konto var inställt på LONDON. Ingen aning om varför pa5 gjorde den bedömningen xD

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Du måste in i store och köpa PS5 versionen. Har inte konsolen framför mig nu men borde bara vara att söka och välja den som heter ”Grand Theft Auto V (Playstation 5)”. Annars välj utgåva och välj den som kostar 239.50 där.

Det är GTA online ps5 som kostar så, så kan jag spela ps5 versionen i story mode då menar du?
På pc kostade det ingenting att uppgradera till enhanced versionen tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Det är GTA online ps5 som kostar så, så kan jag spela ps5 versionen i story mode då menar du?
På pc kostade det ingenting att uppgradera till enhanced versionen tror jag

Nja Online kostar faktiskt 239, 239,50 ska det kosta

Om du köper den som heter Online kan man endast köra Online. Men den ovan kan man köra båda.