Permalänk
Medlem

Dreame Robotdammsugare

Hittade ingen tråd just för Dreame.

Jag har ett simpelt problem jag inte får till:
Jag har vissa rum jag vill städa som antingen har en så hög tröskel att roboten inte kommer in, eller att dom inte ligger i anslutning till den ”karta” jag skapat.

På min gamla Neato kunde jag bara ställa dammsugaren i ett rum och trycka på knappen på den, så körde den ett ”one off” program i det rummet.

Detta verkar alltså på en 7 år nyare Dreame inte gå att göra? Hittar ingen sån funktion.

Det verkar som att det enda sättet för att öht få detta att funka är att skapa en ”multi floor map” och så får jag lägga till dessa extra rum som nya våningar?

Flyttar jag roboten och trycker på startknappen så gnäller den på att den inte står vid basstationen.

Permalänk
Medlem

Tryck på städa rum, när den kommer till tröskeln trycker på på pausa städning i appen, lyft roboten över tröskeln och tryck fortsätta. Så gör jag när jag städar badrummet på min X40 Ultra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3300mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Vi har lite olika mattor i våra rum. I några av rummen så klarar min L10s Ultra att dammsuga mattorna men i dom andra rummen så är mattorna väldigt lurviga och dammsugaren kör fast. Kan man på något sätt sätta carpet avoidance i vissa rum bara? Hittar inget sånt i appen.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Vi har lite olika mattor i våra rum. I några av rummen så klarar min L10s Ultra att dammsuga mattorna men i dom andra rummen så är mattorna väldigt lurviga och dammsugaren kör fast. Kan man på något sätt sätta carpet avoidance i vissa rum bara? Hittar inget sånt i appen.

Kan du inte sätta en no go zon över mattan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Kan du inte sätta en no go zon över mattan?

Fan vad trög jag är. Det är ju självklart nu när du säger det.. Tack!

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]