Permalänk
Medlem

32GB (2x16GB) 3600MHz DDR4 kit

Efter att ha märkt att mina VM började äta lite mer RAM än jag hade stoppat i, och planen att göra ett nytt bygge är lagd på is tillsvidare, så skaffade jag ett 64GB-kit för att uppgradera.

Har därför det 32GB-kit som tidigare var installerat (och så har varit sedan jag byggde riggen senhösten 2020) nu till övers som jag gärna ser får ett nytt hem i stället för att samla damm.

Kittet i fråga är ett Kingston (med HyperX-branding, då de ägde varumärket när det begav sig) HX436C17FB3AK2/32 (spec sheet i PDF-form, ska vara SK Hynix dies men oklar på exakt spec. då jag inte orkat klocka eller tighta ner timings manuellt) med lite RGB som går att styra via moderkortets/systemets mjukvara - jag har använt Gigabyte/Aorus RGB Fusion och det fungerade utmärkt.

Köptes på Inet i slutet av 2020 för sisådär 1650 riksdaler, kvitto finns givetvis därifrån. Har körts med en 5900X på ett Gigabyte X570 Aorus Master (rev 1.2) i 3600MHz CL18 (då Ryzen inte gillar ojämna CL ställer moderkortet upp modulerna till CL18, XMP-profilerna fixar det automatiskt) och jag har inte upplevt en sekunds problem med dem.

Jag är inte omöjlig vad gäller pris, och jag kommer starkt att prioritera överlämning/upphämtning i Göteborgsområdet då jag tyvärr har dålig erfarenhet att skicka just RAM-moduler med Postnord (och jag har inget lämpligt stort ytteremballage liggandes), i värsta fall går det säkert att lösa, men det genererar behov av lite extra tid och energi framförallt som jag inte känner att jag har. Jag förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill, om jag vill och när jag vill, men jag ser helst att jag blir av med dem inom någon vecka, annars glömmer jag bara av det och har annat för mig. 😅

Bild på en full 4-pass felfri Memtest86 jag körde igår (2025-06-10) innan jag plockade ur det och bilder på själva kittet.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Nytt bud: 300 kr Hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Fick ett bud på 300kr i DM (också överlämning) som har första tjing.

Permalänk
Nytt bud: 350 kr hämtar
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

Hann avsluta affären formellt i DM innan sista budet inkom (ledsen, @ddaniel91), tills minnena är överlämnade får annonsen vara öppen så det går att ställa sig på kö om något av någon outgrundlig anledning skulle skita sig - man vet aldrig, och jag vill försöka vara rättvis och transparent iaf.

Märks att jag varit afk från SweC lite för länge, skulle lagt med att all budgivning sker i tråden egentligen. ^^ Beklagar att det blev rörigt.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad