Snabbkoll: Sparar du kartonger?

Permalänk
Medlem

Samlade på alla innan, men nu har det blivit att jag bara samlat på de mindre som är bra när man ska sälja på tradera
Men för det mesta så åker de ut direkt.

Visa signatur

I just live with the anxiety of knowing I f*cked it all up as soon as I typed sudo …

Permalänk
Medlem

Ja, för det mesta. När garantin fortfarande gäller, när varan kommer fortfarande vara värd en del när jag säljer den, samt om den blir nyttig i transportssyfte. Vet inte hur jag hade flyttat på min glastunna 65 tummare de tre flyttarna jag gått genom sedan köpet, om det inte vore för kartongen.

Permalänk
Entusiast

Behåller kartonger för en liten stund tills de omedelbara och tidiga problemen är överstökade.
Sedan åker de ut.Jag själv sitter så pass länge på min hårdvara att den är helt och totalt inaktuell när den väl skall bytas ut. Inte ens ett andrahandsvärde finns kvar.

Te.x så har jag en gammal Ryzen 2400G APU ... inte värt besväret att packa ner i originalkartong för att ... sälja? Skulle någon ens köpa den? Nej. jag har inte kartongen kvar. Ligger på hyllan "Kanske skrota. Kanske använda. Vet inte ännu" bland en hel del annan hårdvara som ... ja... ligger o samlar damm.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Köpte ny LG OLED tv tog ur den och hängde upp den på väggen, kastade kartong fotstativ manualer mm direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Säljer ni aldrig något begagnat?
Det samt garantiärenden är främsta anledningarna att behålla för mig. Samt att det är väldigt trevligt vid flytt, vad gäller vissa grejer (ffa TV och skärmar).

Nä, ger alltid bort till vänner och familj. För mycket struggle att sälja. Vid flytt är exempelvis allt till datorn i datorn. TV och sånt skulle jag nog linda in i billiga plädar och bubbelplast. Inte flyttat på 10 år och inga planer på att göra det heller

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR