Tips på nytt chassi?
Hej!
Sammanfattning för den som inte orkar läsa så mycket
Tips på nytt chassi. Har define r5 idag och är nöjd med det. Men vill ha ett mer modernt chassi med tex usb-c kontakter i fronten.
Ej glassida
ATX
Har bara m2-enheter, inget större.
Fokus på tyst chassi!
-------
Jag har idag ett gammalt Fractal Design Define R5 som jag har varit nöjd med. Funderar att framöver bygga en ny burk och undrar därför nu ang. ett chassi att ersätta detta.
Jag gillar minimalistisk design. Ingen glassida (är totalt ointesserad av RGB med andra ord). Tyst! ATX miditower (möjligen kan ett kompakt sådant funka. Men är inget krav).
Jag har inga 3,5 enheter, inga 5,25 enheter, bara m2 ssd:er.
Det är bra att kunna få plats med ett modernt snabbt grafikkort.
Jag kör idag med en stor luftkylare, och vill ha möjlighet om jag väljer att fortsätta på det spåret i framtiden.
Chassit ska inte vara för omodernt. Vill ha minst en usb-c port i fronten, gärna två. Ska vara framtidssäkert på detta och andra sätt.
Det får inte vara för låg kvalitet på och gärna med känsla för detaljer.
Fokus är på tyst chassi, men bra om luftflödet är allefall hyggligt bra då överklockning kan bli intressant även i framtiden.
En till sak som jag kom på. Datorn kommer sitta i en docka under skrivbordet och kommer hissas upp. En rem kommer sitta runt datorn (om detta påverkar val pga tex saker som sticker ut från chassit och gör att detta med remmen inte funkar..)
Så man kan väl säga sammanfattningsvis att jag är ute efter ett chassi att ersätta Fractal Design Define R5, som jag gillar, fast vill ha ett modernare.
Har ni chassiexperter här några tips?
Ett chassi som jag kollade upp är Be Quiet Silent Base 802.
Men ser nu att det är ett riktigt stort och är onödigt, framförallt, högt för mig.
Andra tips?
Tack på förhand!