Hjälp angående ojämn uppkopling (Bahnhof) , Packetloss
Hej! Jag försöker utesluta om det är min dator som är problemet då mitt fiber nät har varit väldigt ostabil i senaste dagarna och jag har en league of legends LAN påväg och ville därför utesluta som sagt datorn.
Jag har laddat ner pingplotter och pingar mot nätet som bahnhof sa jag skulle göra.
När det kommer till min egna ip så är det inte så stor varians.
Det är dock en sto-tlc-hypernode1.sto-tlc...bahnhof.net som har en ms snitt på 39.2 och PL% på 0.2.
Denna har även stunder av 100% packet loss.
Under dagen igår, idag osv så har packet loss varierat mellan 0.2-0.5 på denna.
Just nu så är min dator kopplad direkt till routern som sitter fast i väggen och kom med lägenheten men innan så var den kopplad genom mina egna router. Min mobil började också lagga då den var kopplad till wifi genom min privata router, men jag undrade kanske någonting med min dator håller på att strula ihop allting?
Jag har redan ringt bahnhof och typ 10 minuter innan stängning drog kundservice grabben en "jag kommer göra någonting här och det kommer ta en kvart innan det sätter sig in, sen starta om allting så borde det funka" .
Startade om både routern i väggen, datorn osv. Noll skillnad, blev typ värre.
Om jag hade en stabil telefon uppkopling skulle jag testa pingplotter med den för att checka om datorn inte har några problem men jag har en skruten android så den är inte så himla stabil med hotspot för att testa.
För övrigt, det konstiga är att kopplingen med league enbart glappar i "champion select" och när klienten är öppen, men inte under själva matchen men iofs det kanske glappar där också men det har inte någon märkbar effekt där?
Jag har disconnectat från flera lobbies pga detta.
Tack för eran hjälp om ni behöver någon slags som helst info så är det bara att fråga