Permalänk

Spela in strömmande video

Jag har länge haft en inspelningsbar router märke Arris från telenor till min TV.
Den har nu ersatt med en liten sk tv-hub utan inspelningmöjlighet och med diverse
andra mjukvarumässiga försämringar. Svårbegriplig trög och långsam.
Jag saknar möjligheten att spela in en del program och har googlat lite över alterantiv.
Jag försökte med VLC som jag ju redan har i datorn. En tjej på Youtube rekommenderade den.
Men jag får inte till det. Inget Ljud . I övrigt svart bild med bara undertexten om jag väljer att visa bara videons fönster.
Finns det några tips om vad som jag gör fel eller någon helt annorlunda inspelningsmetod.

Visa signatur

Bjornj

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Gå in på stream.telenor.se och kör skärminspelning eller nåt?

Eller detta? https://www.telenor.se/support/vanliga-fragor/tv/tv-via-kabel...

Permalänk

Det kan vara netflix som förhindrar inspelning. Videor från SVT play funkade med VLC, dock utan ljud.
Jag hittate en annan metod. Trycker man windows + g så öppnas en meny som tillåter inspelning bla.

Visa signatur

Bjornj

Permalänk
Medlem

Kanske skulle fungera med OBS Studio? Kan vara värt att testa, programmet är gratis och det finns många bra tutorials för att komma igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjörnJEJohansson:

Det kan vara netflix som förhindrar inspelning. Videor från SVT play funkade med VLC, dock utan ljud.
Jag hittate en annan metod. Trycker man windows + g så öppnas en meny som tillåter inspelning bla.

Varför ska du spela in från Netflix och Svt play? Live TV är ju en sak. Men strömmings tjänster?
Plus att strömmings tjänster brukar ha en del skydd och sådant för att man just inte ska kunna spela in (Piratkopiera) innehållet...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.