Varför är Android-alternativ till AirTags *DYRARE*?

Permalänk
Avstängd

Varför är Android-alternativ till AirTags *DYRARE*?

Jag skulle vilja ha ett Android-baserat AirTag-alternativ men om jag kollar på tex Kjell & Co så kostar en AirTag 399:- medan Samsungs motsvarighet SmartTag kostar 449:-!

Hur motiverar Samsung egentligen det?

Hursomhelst, tycker båda är dyra för mitt ändamål - finns det ingen "generisk" Android-produkt som är avsevärt billigare? Behöver inga "bra-att-ha-funktioner", bara möjligheten att kunna följa på en karta resp att hyfsat väderskyddar.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av qc3fxv3a:

Jag skulle vilja ha ett Android-baserat AirTag-alternativ men om jag kollar på tex Kjell & Co så kostar en AirTag 399:- medan Samsungs motsvarighet SmartTag kostar 449:-!

Hursomhelst, tycker båda är dyra för mitt ändamål - finns det ingen "generisk" Android-produkt som är avsevärt billigare? Behöver inga "bra-att-ha-funktioner", bara möjligheten att kunna följa på en karta resp att hyfsat väderskyddar.

Vad har du för märke på din mobiltelefon? Det är relevant om du ska få vettiga tips.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrRunaway:

Vad har du för märke på din mobiltelefon? Det är relevant om du ska få vettiga tips.

Menar du att man inte kan använda tex en Samsung Smart Tag med en Google-telefon?

Jag har bla en äldre Samsung som jag tänkte använda för detta.

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen dessa och de fungerar med Googles Find Hub nätverk och är billigare än AirTag.

https://www.amazon.se/dp/B0DPHS4B5G?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_as...

Permalänk
Medlem
Skrivet av qc3fxv3a:

Menar du att man inte kan använda tex en Samsung Smart Tag med en Google-telefon?

Jag har bla en äldre Samsung som jag tänkte använda för detta.

Ja. Se under rubriken Nackdelar: https://www.m3.se/article/2137089/samsung-galaxy-smarttag-2-t...

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av qc3fxv3a:

Googles motsvarighet till Airtag är deras Find my Device nätverk, och det finns flera olika tillverkare som har enheter för Google Find my Device. Samsungs Smarttag är inte en av dom. Chipolo är en tillverkare som har enheter som stödjer Googles Find my Device, vilket kostar runt 349-399:-. Kolla efter enheter som har stöd för Google Find My Device nätverk istället, då Samsung har ett eget och detta nät stöds bara av Samsung enheter medans Googles Find My Device nätverk stöds av alla Android enheter

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Googles motsvarighet till Airtag är deras Find my Device nätverk, och det finns flera olika tillverkare som har enheter för Google Find my Device. Samsungs Smarttag är inte en av dom. Chipolo är en tillverkare som har enheter som stödjer Googles Find my Device, vilket kostar runt 349-399:-. Kolla efter enheter som har stöd för Google Find My Device nätverk istället, då Samsung har ett eget och detta nät stöds bara av Samsung enheter medans Googles Find My Device nätverk stöds av alla Android enheter

Tack. Ser ingen anledning till att jag skulle begränsa mig till Samsung!