Bortslarvad faktura till vårdcentralen

Permalänk
Medlem

Bortslarvad faktura till vårdcentralen

Hej!

Tänkte bara kolla om någon har koll på det här. Nämligen så att jag var hos vårdcentralen i bredäng, sthlm, för strax under en månad sedan. Hade inga pengar då, så jag tog en faktura för mitt besök. Den råkade jag dock slarva bort på något sätt, och behöver således få reda på vilket bankgiro som gäller, och vilket ocr.

Enkelt, tänkte jag, och ringde upp vårdcentralen jag besökte. Men där blev jag slussad vidare till någon slags reception, där jag i sin tur blev slussad vidare tillbaka till bredängs vårdcentral. Fuck this, tänkte jag, och tänkte leta upp nån mailadress man kunde skicka frågan till istället. Men näe, förstår verkligen ingenting av vårdcentralens hemsida.

Någon som vet var jag ska vända mig? Annars får jag väl ringa upp dom igen och tjata, men jag föredrar att ta saker över mail, gillar att ha saker i text, annars glömmer jag alltid bort allt.

/Hannes

Permalänk
Medlem

Ett klassiskt byråkratiskt träsk, ärligt talat har jag ingen aning. Har liknande erfarenheter av att bli slussad i sjukvården, ingen vill ta ansvar och ingen kan tänka sig hjälpa en.

Ett alternativ kan vara att vänta på påminnelsefakturan...

Permalänk
Medlem

Ring och se till att ha PIP

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Sånt där är störande. Att de inte kan tänka sig att hjälpa en utan om man råkar bli av med fakturan så måste man vänta på påminnelsen och den extra avgiften

Permalänk
Medlem

Dra dit i person så kan dom inte koppla dig vidare.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Det härliga här är att jag liksom har fuckat upp det rätt rejält egentligen. Jag bor inte i bredäng utan var bara där på ett besök, så att gå dit går inte (bor i malmö). Och att vänta på påminnelsefakturan vet jag inte heller om det är ett så säkert kort, när jag är rätt säker på att de har fel adress. Adressändrade nämligen strax efter mitt besök där, och jag litar inte på att de kommer uppdatera min adress.

Men, jag fick efter en massa om och men tag på en tjej som lät EXTREMT osäker på vad hon sysslade med, men hon gav mig ett bankgironr och ett ocr, men hon sa mer eller mindre att hon inte hade någon aning om det var rätt eller inte. Men men, satte in pengarna ändå. Ska ringa imorgon och se om det står att min faktura är betalad, annar antar jag att jag har betalat någon annans faktura.

Permalänk
Medlem

Ring aktuell VCT och be att få prata med en sekreterare, dom löser uppgiften åt dig och sänder en ny. Är det en sjuksköterska eller en undersköterska kan du ge dig fan på att det blir fel.
Brukar inte vara några problem om du fått giro och ocr, du är inte den första som super bort fakturan

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är ju att fråga vilket kontonr det står på deras fakturor de ställer ut idag. Betala dit med ditt personnummer som referens.

Om de då skickar en påminnelse har du ändå betalt och kommer därför åtminstone att slippa avgifter och så vidare. De måste då ta kontakt med dig för att matcha din betalning mot din faktura.

Men i första hand försöka få tag på rätt fakturanr såklart.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Helt sjukt, Har samma problem! var på Bredängs Vårdcentral. Hade inga pengar bad om faktura som jag tappade bort i flytten och nu har jag adress ändrat... så de har fel adress.
Vill verkligen inte ha en på påminnelsefaktura.
Nu har jag ringt dem och förväntar mig att bara bli runt slussad i cirklar tills problemet löser sig...

Permalänk
Medlem

https://www.1177.se/Stockholm/kontakt/stockholmskontakter/kon...

Testa ringa någon lämplig på fakturakontoret. Mycket bättre och dom brukar ha bra koll på sånt.

Visa signatur

Gigabyte X870E | 32GB DDR5 6000M/T | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D14 | RX 9070XT Pulse | Sound BlasterX AE-5 | RMe 850W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av exorsten:

Helt sjukt, Har samma problem! var på Bredängs Vårdcentral. Hade inga pengar bad om faktura som jag tappade bort i flytten och nu har jag adress ändrat... så de har fel adress.
Nu har jag ringt dem och förväntar mig att bara bli runt slussad i cirklar tills problemet löser sig...

Får se om något hänt på 15 år då, tråden är från 2010..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av exorsten:

Hahaha, undrar vad oddsen var att ticka alla de boxarna och även vara medlem på Swec och hitta den gamla tråden

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Hahaha, undrar vad oddsen var att ticka alla de boxarna och även vara medlem på Swec och hitta den gamla tråden

Registrerad idag med ett inlägg så förmodligen har en google-sökning landat här och hen registrerade sig för att beskriva detta galna sammanträffande

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450