Sennheiser GSP 370 med strulande micro USB-port

Permalänk
Medlem

Sennheiser GSP 370 med strulande micro USB-port

Har ett par GSP 370 som definitivt sett bättre dagar, men iom kraftigt begränsad köpkraft för tillfället så är de trots allt de bästa lurarna med inbyggd mic som jag har.
De är tillräckligt gamla för att ingen garanti finns kvar eller dylikt; kontaktat Sennheisers support som typ bara hänvisade mig till att köpa ett nytt par.

Efter div oaktsamhet med lurarna genom åren så har tyvär micro USB-porten tagit nåt par smällar för mycket, så det är alltid kruxigt att lyckas få lurarna att ta emot ström.
Via försiktigt pillande med kontakten i, för att hamna i precis rätt läge, så kan man lyckas 'komma precis rätt' så laddning börjar tas, men så fort man lägger ifrån sig lurarna så tappas kopplingen omedelbums.

Kan man som hobbyteknik-intresserad typ ge sig på att laga/ersätta microUSB-honan på lurarna tro, eller behöver jag bita i det sura äpplet som luspank, o försöka hitta nya lurar till bättre beg-pris?

Tack på förhand för evt bollande/hjälp, trevlig stundande helg alles

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Rekordmedlem

Om du kan löda så har du inget att förlora på att öppna den och kolla, endera har kontakten lossnat och går att löda fast igen elelr så behöver den bytas och det kan gå att hitta nått passande online om man vet hur den ser ut.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.