Steam Summer Sale 2025

Permalänk
Medlem

För min del blev det Rimworld som jag tänkt köpa ett tag, det kan bli ett bra semesterlir. Bara 20% rea, men de verkar inte köra större rea än så.

40% av på Elden Ring är också lite lockande. Men det är ett spel jag vill spela på TV:n med kontroller, så jag avvaktar nog och ser hur Switch 2-porten blir.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fresh_java:

Kan verkligen rekommendera The Midnight Walk - från en ny spelstudio i Göteborg som har skulpterat majoriteten av alla assets i spelet av lera och kartong. De har också tagit fram helt fantastisk musik! Har inte spelat klart det än, men det är väldigt stämningsfullt, och går man på Steams recensioner så är det inte bara jag som tycker det

Tack, hade helt missat att det inte bara var en svensk, utan därtill en lokal spelstudio, vilket definitivt motiverar till köp snarare än senare. Det tar principiellt emot någonstans att lägga en dryg trehundring på ett spel där man får ut sisådär fem timmars speltid, men å andra sidan har jag inga större problem att lägga samma summa på en konsert som generellt är betydligt kortare.
Trots att jag spelat några spel som varit... mer kärnfulla än "vanliga" spel och trots sin korthet tveklöst kunnat konkurrera med andra kulturformer är jag väl lite låst i ett tankesätt att jag vill kunna lägga många timmar på ett spel utan att tröttna. Får försöka tänka om lite och se på det mer som en upplevelse än ett tidsfördriv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Ville ha något avkopplande, blev Crash Bandicoot N. Sane Trilogy.

Tänkte tipsa om Airborn Empire men det är nog för avkopplande
https://store.steampowered.com/app/2438680/Airborne_Empire/

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa om Bulletstorm för 3,70€. En trevlig bagatell som går att spela ut på 2-3 kvällar så inget evighetsspel där bara enspelarkampanjen tar 50-60 timmar. Dessutom är det ett ännu väldigt snyggt spel trots att det släpptes 14 år sedan.

Permalänk
Medlem

Har plockat upp Battlefront 2 paketet och Bioshock paketet hittills, har lyckats missa Bioshock så det blir nog att spela igenom dem i höst sen!

Permalänk
Medlem

Ori and the Flame bundle
Cuphead
Hollow knight
Celeste

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 5800X3D GPU AMD Powercolor 9070XT Reaper RAM Corsair Vengeance 2x16gb 3200 MHz MB MSI B450 TOMAHAWK MAX

Permalänk
Medlem

Blev:

Beyond: Two Souls &
Detroit: Become Human

Sugen på att testa ett Quantic Dreams spel länge så...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Medlem

Blev:
60%
The Stanley Parable Ultra Deluxe 8,79€

https://store.steampowered.com/app/1703340/The_Stanley_Parabl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteIdiot:

Robocop: Rogue city kan jag rekommendera till alla som är sugna på 80-tals-sci-fi. Ett av få spel jag faktiskt spelat igenom hela de senaste åren.

Spelet fick en tvåa i betyg av fz.

https://www.fz.se/recension/295574-robocop-rogue-city

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skribent

Tyvärr verkar nästintill alla spel jag är intresserad vara för nya för att få någon nämnvärd rea. Men kanske plockar upp The Spell Brigade, Be My Horde och Fabledom.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

FZ får en tvåa i betyg av mig.

Spelet ligger på 87% på Steam och 76 i Metascore.

FZ
Permalänk
Medlem

Tower factory om ni gillar Tower defence, utan paus för er som vill ha en utmaning
https://store.steampowered.com/app/2707490/Tower_Factory/

New arc line, steampunk RPG där magi och teknik är i konflikt. EA ännu så begränsat innehåll men cool ide och grymt läcker grafik
https://store.steampowered.com/app/2458310/New_Arc_Line/

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett eller två spel på rean, frågan är
Cyberpunk Ultimate Edition
Nyaste horizon
Satisfactory
Ghost of tushima
Star Wars Jedi survivor
Tänkte spendera som mest runt 40€ denna gång

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Det visar sig att det enda spelet jag är intresserad av: Operation Black Mesa- inte ens utannonserats ännu…

Jag har en lång väntan framför mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteIdiot:

Robocop: Rogue city kan jag rekommendera till alla som är sugna på 80-tals-sci-fi. Ett av få spel jag faktiskt spelat igenom hela de senaste åren.

Kan bara hålla med! Riktigt bra spel om man bara vill ha action.
Och känns fasen rätt mäktig att gå runt som RoboCop ändå!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteIdiot:

FZ får en tvåa i betyg av mig.

Spelet ligger på 87% på Steam och 76 i Metascore.

Jag har lagt till det på min wishlist på steam tack vare din rekommendation. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Tänkte tipsa om Airborn Empire men det är nog för avkopplande
https://store.steampowered.com/app/2438680/Airborne_Empire/

haft detta i min library länge provade det för första gången förra helgen, riktigt kul spel, påminner mycket om gamla stratosphere om någon är gammal nog att minnas det spelet.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Robocop, lätt värt den där femtiolappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tyvärr verkar nästintill alla spel jag är intresserad vara för nya för att få någon nämnvärd rea. Men kanske plockar upp The Spell Brigade, Be My Horde och Fabledom.

hade aldrig hört talas om be my horde förr men såg riktigt kul ut så blev ett köp, tack för tipset

Permalänk

Battlefield™ 2042 för 3 euro är ju en bra deal

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Tänkte slå till på Broken Sword Reforged men Steam verkar ligga nere.
Förhoppningsvis lugnar det ner sig ikväll.

Reforged? Vad skiljer orginalet mot detta?
Stort fan av Broken Sword spelen <3

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Första gången som jag har mitt egengjorda spel på en steam rea, tycker det är ballt att se det där.

Multiplayer Pirat Party spel med skattjakt, prisjakt, team deathmatch och stora kanoner:
https://store.steampowered.com/app/1605030/Cannonball_Crew/ 3.49€

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Skeletal avenger kanske funkar för dig?
https://store.steampowered.com/app/1277500/Skeletal_Avenger/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

(lite off topic, men kan tipsa om att GoG också kör sommarrea just nu)

Skrivet av ELF:

Glöm inte GOG Summer Sale som @Erik. rapporterade om för en vecka sedan

Ja, den rean gick obemärkt förbi, men det kanske är SteamClockers 😉

Alla ni som funderar att köpa något på rean kanske gör väl i att påminna er om den här tråden...
Så ser du hur mycket du har lagt på Steam under alla år

Permalänk
Medlem

Det blev Robocop och Heroes 3 för min del, känner mig nöjd som tusan!

Permalänk
Skribent
Skrivet av Hoggaforfan:

Oh tack för tipset, det såg intressant ut faktiskt

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Det blev Robocop och Heroes 3 för min del, känner mig nöjd som tusan!

Om du gillar Heroes så kan jag varmt rekommendera Songs of Conquest, den är också på rea nu.

Permalänk
Medlem

Köpta

No man's sky
Tiny glade
Core keeper

Ligger I korgen

Baldurs gate 3
Star wars outlaws
Ghost of tsushima
Elden ring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azela:

Om du gillar Heroes så kan jag varmt rekommendera Songs of Conquest, den är också på rea nu.

Det är en riktigt bra rekommendation! Jag har redan det spelet men det tåls att nämnas igen!

Edit: Jag vill tipsa om Battlefront 2. 90% nedsatt nu till 3,90€ Det släpptes 2017 men lyckas fortfarande förvåna mig över hur snyggt och roligt det spelet är!