Permalänk
Medlem

Herman Miller Embody

Modell: Herman Miller Embody Graphite
Inköpt: 2021 (Garanti till 2033)
Skick: Gott skick. Inga repor eller skador

Ergonomisk kontorsstol från Herman Miller, modell Embody. Denna moderna kontorsstol är utformad för att ge optimal tryckfördelning, naturlig ryggradsjustering och rörelsefrihet. Stolen har en pixelbaserad sits och rygg som anpassar sig efter dina mikrorörelser. Justerbara armstöd och pneumatisk sitthöjdsjustering ingår. Tillverkad av återvunna material.

Hämtas upp i Västerås.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av BZOx flax:

Noterat, önskar dock lite mer för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrlnet:

Noterat, önskar dock lite mer för den.

Varför skulle någon betala 80% av nypriset för en 4 år gammal stol?

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Vad är rimligt pris enligt dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

För att stolen talar för sig själv egentligen, genom alla år har dessa stolar alltid varit dyra i andra hand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrlnet:

Vad är rimligt pris enligt dig?

Skrivet av Awsmkiid:

För att stolen talar för sig själv egentligen, genom alla år har dessa stolar alltid varit dyra i andra hand.

Jag brukar generellt (personligen) tycka att som mest 50% av nypriset för något som är "riktigt" begagnat (använt normalt under 1 år eller mer) och som dessutom är något som faktiskt används (samlargrejer är givetvis något helt annat).

Jag kan förstå att vissa saker ofta håller ett begagnatvärde som är högre än normalt, även om jag själv tycker det är orimligt, apples datorer är väl ett bra exempel på detta.

Jag köpte själv en Kinnarps begagnad för att ha som kontorsstol hemma för en tusenlapp, den var äldre iofs, men alltså betydligt mindre än 50% av nypriset för något motsvarande.

Därför tycker jag det är konstigt att någon skulle betala 11k för en stol som någon annan suttit och svettas i fyra år när den verkar gå att köpa ny för 14k

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Moderator
Moderator

Som vanligt är enstaka sakliga och konstruktiva kommentarer kring prissättning ok, men prisdiskussion därutöver har inte i tråden att göra om inte annonsören själv uppmuntrar det. Jag har därför raderat ett tiotal inlägg som drog iväg i helt onödiga riktningar.

- MOD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad