Ingen respons från Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Uppdatering: jag har fortfarande inte fått något svar. Jag försökte ringa till dem idag och fick plats 67 i telefonkön. Jag knappade in telefonnumret för att bli uppringd. Får se vad som händer.

Enligt tidigare erfaranheter så rings det aldrig upp.

Enda sättet jag fick tag i någon hos dem var att vänta ut telefonkön eller chattkön. Även när telefonkön sa att man hade samma plats i typ 3h så kom man tillslut fram (helt plötsligt fast det var många platser kvar innan man skulle vara framme).

Mail fick jag aldrig någon respons på, fick inte ens mail fast man bad de på kundtjänst uppdatera en via mail.

Hoppas du får något svar i alla fall och slipper köa för länge (och ofta)

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070(deshrouded), CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 128GB SD, RPi-OS.

Permalänk
Skrivet av OsNy:

Enligt tidigare erfaranheter så rings det aldrig upp.

Enda sättet jag fick tag i någon hos dem var att vänta ut telefonkön eller chattkön. Även när telefonkön sa att man hade samma plats i typ 3h så kom man tillslut fram (helt plötsligt fast det var många platser kvar innan man skulle vara framme).

Mail fick jag aldrig någon respons på, fick inte ens mail fast man bad de på kundtjänst uppdatera en via mail.

Hoppas du får något svar i alla fall och slipper köa för länge (och ofta)

Jag väntade mig helt klart inte något samtal med de ringde tillbaka.
Deras lösning är att jag ska gå till ett ombud och lämna in produkten sen ska jag få återbetalning.
Jag har ju sedan länge köpt rätt produkt på ett annat ställe.
Det fanns ingen möjlighet till någon kompensation för något. Det är snart en månad utan svar och jag har ju då legat ute med pengar också (summan är inte så stor, men det hade det ju kunnat vara).

Jag kommer inte tro något förrän pengarna är på kontot. Oavsett vilket blir det aldrig Webhallen igen och det är min starka rekommendation att andra också undviker Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus_84:

Webhallen har inte levererat en produkt som finns i lager på snart en månad och dom har inte svara på ett snart tre veckor gammalt mail.

Har ni samma erfarenhet från senaste tiden?
Skulle ni fortsätta handla hos en butik efter tre veckor av total tystnad

Nja något svar verkar man inte få från dom😒
Jag beställde en mobil 23 maj, det var medlemspris men jag var inte inloggad när jag la den i varukorgen (jag loggad in innan jag checkade ut) men priset blev inte medlemspriset, jag tänkte dock att det fixar dom väl när ordern behandlas... men icke. Jag skrev ett mail och dom valde att helt ignorera det (inget svar på över 2 veckor nu)👎

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Som sagt, konkursen ligger nog runt hörnet därav ingen kundtjänst typ.... beställ inget och betala direkt, kör bara faktura isf

Permalänk
Medlem

Webhallens kundtjänst åtminstone livechatten är något callcenter någonstans som inte har en aning om vad Webhallen är utöver att de tar emot kunder från företaget och de har ibland dålig svenska eller så läser de inte alls ordentligt det man skriver, troligen tar de hand om flera kunder samtidigt också. Kundtjänst eller support per mail tar minst en vecka att få svar från.

Webhallen delar nu lager med Netonnet också, om det betyder något. Förklarar varför varor numera skickas från olika ställen i separata paket när man beställer många saker som finns i webblagret.

Permalänk

Jag har då vågat skicka tillbaka produkten (se mina tidigare inlägg i tråden) och det blev såklart inte alls som killen i telefon sa att jag skulle få mina pengar direkt utan istället har jag fått ett mail med en länk där jag kan "följa mitt ärende" och där står det nu "Mottagen av verkstad, ej påbörjad".
Vad håller @Webhallen på med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Jag har då vågat skicka tillbaka produkten (se mina tidigare inlägg i tråden) och det blev såklart inte alls som killen i telefon sa att jag skulle få mina pengar direkt utan istället har jag fått ett mail med en länk där jag kan "följa mitt ärende" och där står det nu "Mottagen av verkstad, ej påbörjad".
Vad håller @Webhallen på med?

Inte loggar de in på Sweclockers för att besvara kritik åtminstone.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Inte loggar de in på Sweclockers för att besvara kritik åtminstone.

Låt mig säga så här, mina förväntningar är låga, på eventuella svar från Webhallen här såväl som i alla andra hänseenden vad gäller dem.

Permalänk
Medlem

Dags att helt sluta handla där. Vän till mig fick bråka en jäkla massa med att få tillbaka sina pengar. Läst hela kontakten mellan henne och Webhallen. Många veckor av ursäkter och förklaringar som inte går ihop alls.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Något är definitivt knasigt. Har obesvarade mail från ca 3~ veckor sedan. Fick också produkter i bruten förpackning senaste beställningen.

Skippar Webhallen i framtiden.

Permalänk

Uppdatering: inget har hänt i ärendet. Jag har inte fått några pengar. Webhallen svarade inte i telefon idag och de har inte uppdaterat sin telefonsvarare som fortfarande tror det är midsommar.

Permalänk

Uppdatering: Webhallen har initierat en återbetalning via Klarna men inte vad gäller frakten vilket ju är helt sjukt när de skickat fel produkt till mig.
Jag ringde Webhallen idag och nådde telefonsvararen som sa att jag var nummer 50 i kön och jag bad att bli uppringd. Jag har också mailat igen. Fortsättning följer
Edit: har kontaktat Klarna också.
Edit 2: Klarna meddelade omedelbart att "avgiften [för frakt] har lagts till av handlaren" och att Klarna därför inte kan göra något.

Permalänk

Uppdatering: Webhallen har nu svarat på mitt mail och skriver att de ska återbetala "fakturaavgiften".
Jag har inte betalat någon fakturaavgift.

Fortsättning följer.

Edit: jag fick pengarna för produkten. Så det är frakten kvar.

Permalänk
Medlem

Retur frakten står väl köparen för?

Om jag inte missminner mig. Om man inte fått returlapp skickat till sig.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Retur frakten står väl köparen för?

Om jag inte missminner mig. Om man inte fått returlapp skickat till sig.

Inte om kunden fått fel produkt.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Retur frakten står väl köparen för?

Om jag inte missminner mig. Om man inte fått returlapp skickat till sig.

Vad är detta för trams? Personen har ju fått fel produkt, varför skulle denna behöva stå för returfrakten för att Webhallen gjort fel?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Vad är detta för trams? Personen har ju fått fel produkt, varför skulle denna behöva stå för returfrakten för att Webhallen gjort fel?

Måste köparen betala returfrakten?
Vanligtvis bestäms returfraktkostnaderna av säljarens returpolicy och orsaken till returen; de kan täckas av antingen säljaren eller köparen . Returfraktkostnaderna kan variera, så det är viktigt att kontrollera säljarens specifika policy.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Måste köparen betala returfrakten?
Vanligtvis bestäms returfraktkostnaderna av säljarens returpolicy och orsaken till returen; de kan täckas av antingen säljaren eller köparen . Returfraktkostnaderna kan variera, så det är viktigt att kontrollera säljarens specifika policy.

https://www.konsumentverket.se/fragor-och-svar/2690053/butik-...

Citat:

Jag utgår i mitt svar från att du köpte soffan ganska nyligen och att den nya konsumentköplagen som trädde i kraft den 1:a maj detta år därför blir gällande.

Som jag förstår det har köpet hävts, det vill säga att det inte längre finns något avtal mellan dig och företaget och att du därför ska få tillbaka dina pengar och företaget ska få tillbaka bordet.

Det står i nya konsumentköplagen att företaget ska betala tillbaka det du betalat utan onödigt dröjsmål. Det står dock också i lagen att återbetalning inte behöver göras förrän företaget har tagit emot bordet eller du visat att bordet har skickats tillbaka.

Du kan alltså argumentera för att du vill ha återbetalningen så fort du kan visa att bordet är på väg tillbaka till dem.

Kom ihåg att du inte ska behöva betala för returfrakten när företaget skickat dig fel vara.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Skrivet av Dax:

Retur frakten står väl köparen för?

Om jag inte missminner mig. Om man inte fått returlapp skickat till sig.

Jag betalade frakt för varan ursprungligen men det vill jag såklart ha tillbaka när de skickat fel vara.
Sen returfrakt vill jag inte heller betala för fel vara och det var inget de sa något om i telefon heller.
Tvärtom skulle han kolla upp om jag kunde få någon kompensation och återkomma (det gjorde han inte).

Webhallen verkar inte må bra. Det är något som inte stämmer där.

Permalänk

Sista uppdateringen: jag har inte fått de sista pengarna. Ringt igen men de ringde inte tillbaka (plats 50 i kön som vanligt)
Jag lägger inte mer tid på detta för 49kr eller vad det är.
Men Webhallen blir det aldrig igen.

Permalänk
Medlem

La en beställning den 24/6 som skickades den 25/6 jag fick paketet den 26/6 från Webhallen Uppsala då, inte Webhallen centrallager.

Eller Uppsala är centrallager numera?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

La en beställning den 24/6 som skickades den 25/6 jag fick paketet den 26/6 från Webhallen Uppsala då, inte Webhallen centrallager.

Eller Uppsala är centrallager numera?

Borås.

Permalänk
Medlem

Tänkte bekräfta vad många har skrivit här i tråden tidigare. Deras support verkar inte fungera över huvud taget. De verkar aktivt inte bry sig ett skit alls längre.

I korthet: lämnade in ett par trasiga hörlurar på garantin för 4 månader sedan. Har försökt kontakta dem via telefon och mail de senaste 3 månaderna. INGENTING händer DET GÅR INTE ATT FÅ KONTAKT MED DEM. Jag försöker få svar på vad som händer. De skickade ett svar för en månad sedan som jag svarat på men sedan har jag inte hört någonting (jag har skickat många mail sedan dess).

Har köpt mycket av Webhallen tidigare. Men vill bara rekommendera alla att akta sig för att köpa någonting av dem. I praktiken tror jag att de lagt ned verksamheten typ. Eller bara inte bryr sig alls längre.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett GMMK3 tangenbord på WH - jag ser ingen mening med att skicka tillbaka den men någon defekt har den.
Verkar för krångligt att få återbetalning.

QMK-frimware går att ladda in utan problem men inga QMK-program hittar tangentbordet, utom OpenRGB vilket är väldigt skumt och jag köpte det ju för just för att använda QMK...

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus_84:

Hej

Jag har varit trogen kund hos Webhallen sen många år tillbaka. Även om dom i vissa fall varit något dyrare har jag värderat möjligheten till att åka till en fysisk butik om det kniper men även att ha allt samlat på ett ställe.

Men nu vet jag inte vad Webhallen håller på med. Det är som dom har stängt.

2025-03-09 beställde jag en vara som fanns i lager. När den inte va skickad två dagar senare kontaktade jag chatten som förklarade att den produkt ansvariga var tvungen att skapa ett nytt produktnummer eller liknande (minns inte ordagrant) men att produkten säkert skulle skickas senare samma dag.

2025-03-14 kontaktade jag supporten via webbformulär och avbeställde orden. Jag väntar fortfarande på återkoppling.

Summering:
Webhallen har inte levererat en produkt som finns i lager på snart en månad och dom har inte svara på ett snart tre veckor gammalt mail.

Har ni samma erfarenhet från senaste tiden?
Skulle ni fortsätta handla hos en butik efter tre veckor av total tystnad

Webhallen har verkligen gått ned sig totalt. Fyfan. Har också varit trogen kund där under många år. Men nu är det nog. Mina senaste köp har jag gjort via Inet i stället. Kundservicen är top notch. Aldrig några problem och man får tag dom snabbt och enkelt.

Webhallen har helt förlorat mitt förtroende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Jag köpte ett GMMK3 tangenbord på WH - jag ser ingen mening med att skicka tillbaka den men någon defekt har den.
Verkar för krångligt att få återbetalning.

QMK-frimware går att ladda in utan problem men inga QMK-program hittar tangentbordet, utom OpenRGB vilket är väldigt skumt och jag köpte det ju för just för att använda QMK...

Glorious Core verkar ju sjukt jäkla buggigt dock Hade extrema problem med mitt trådlösa GMMK3. Kör kablat och då fungerar det hyfsat. Men att confa RGB osv är ju en mardröm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lamerman:

Glorious Core verkar ju sjukt jäkla buggigt dock Hade extrema problem med mitt trådlösa GMMK3. Kör kablat och då fungerar det hyfsat. Men att confa RGB osv är ju en mardröm.

Det har blivit lite bättre nu faktiskt men förut gick det inte alls att ställa in RGB eller keybindings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lamerman:

Glorious Core verkar ju sjukt jäkla buggigt dock Hade extrema problem med mitt trådlösa GMMK3. Kör kablat och då fungerar det hyfsat. Men att confa RGB osv är ju en mardröm.

ja, är därför jag bytte firmware

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Köpte två produkter på WH onsdag kväll, ena produkten skickades dagen efter. Andra produkten hände det inget med så på tisdagen veckan efter satte jag mig i kö i deras chatt; tog 1h 40m att komma fram! Svaret var att den hamnat på fel lager och skulle därmed flyttas samt skickas samma eftermiddag.

Två dagar senare hade fortfarande inget hänt. Så in i chatten igen, vilket bara tog 30 min denna gång. De skulle fixa det...På söndagen dyker äntligen ett meddelande upp i Postnord app och idag, ungefär två veckor senare, kunde jag hämta ut min beställning.

Upplever precis som många andra här att det bara blivit sämre. Och prioriterad packning verkar de helt gjort sig av med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkCC:

Och prioriterad packning verkar de helt gjort sig av med.

De kanske prioriterar att själva bli packade

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI