Helt tyst under samtal ibland, funkar om man ringer upp

Permalänk
Medlem

Helt tyst under samtal ibland, funkar om man ringer upp

Har ett störande problem med min mobil där jag får ett samtal, svarar och sen hör ingen av oss den andra. Om vi lägger på och ringer upp igen fungerar det utan problem. Sökt på nätet men inte hittat nån förklaring. Minns jag rätt hade jag det här problemet både på min gamla och nya mobil och på både Tre och Telenor. Ibland kan de gå flera veckor mellan att det händer men på slutet har det nästan varit typ en gång per dag. Har uppdaterat mobilen och startat om den, bluetooth har varit av etc.

Permalänk
Medlem

Vad är det för mobil?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eifos:

Har ett störande problem med min mobil där jag får ett samtal, svarar och sen hör ingen av oss den andra. Om vi lägger på och ringer upp igen fungerar det utan problem. Sökt på nätet men inte hittat nån förklaring. Minns jag rätt hade jag det här problemet både på min gamla och nya mobil och på både Tre och Telenor. Ibland kan de gå flera veckor mellan att det händer men på slutet har det nästan varit typ en gång per dag. Har uppdaterat mobilen och startat om den, bluetooth har varit av etc.

God idé att nämna vad för telefon du har, i o med att det är en telefon du pratar om

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag tänker gissa du har någon bluetooth enhet som den kopplar ljudet till automatiskt när du svarar. Men när du ringer upp så använder den telefonens inbyggda för den antar du har telefonen i hand.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

hänt samma med vimla till och från speciellt samtal till morsan ett par år så gissar nåt random tekniskt strul, lätt åtgärdat med ringa upp igen oavsett (men ja lite krångligt när då båda väljer ringa upp samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Vad är det för mobil?

Det är en Nothing phone 2a, den innan va en realme 6 pro och tror också det va så på en One Plus nord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

hänt samma med vimla till och från speciellt samtal till morsan ett par år så gissar nåt random tekniskt strul, lätt åtgärdat med ringa upp igen oavsett (men ja lite krångligt när då båda väljer ringa upp samtidigt.

Jo, är ju lätt åtgärdat för stunden. Dels lite nyfiken på vad som orsakar det men också lite störande när de inte är samtal till kompisar typ vårdcentralen, arbetsgivare mm som kan vara svårare att ringa upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eifos:

Jo, är ju lätt åtgärdat för stunden. Dels lite nyfiken på vad som orsakar det men också lite störande när de inte är samtal till kompisar typ vårdcentralen, arbetsgivare mm som kan vara svårare att ringa upp

Hände mig relativt ofta när jag hade vimla som operatör och eftersom jag var tvungen att ha relativt tät kontakt med vården då så valde jag comviq som operatör har jag för mig och då försvann problemen direkt. Då hade jag en pixel 4a har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Hände mig relativt ofta när jag hade vimla som operatör och eftersom jag var tvungen att ha relativt tät kontakt med vården då så valde jag comviq som operatör har jag för mig och då försvann problemen direkt. Då hade jag en pixel 4a har jag för mig.

Ah, Vimla delar nät med Telenor så kanske blir att byta då
Har som tur är inte jätteofta den typen av "viktiga" kontakter men de händer ju

Permalänk
Medlem

Jag hade detta problem under 6 år med Tele2.
Tele2 och Telenor har gemensamt nät (Net4Mobility)

Jag bytte till Halebop för att få Telia-nät i februari och detta problem är borta.
Under åren jag hade bekymmer använde jag både Android- och iPhone-enheter.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag hade detta problem under 6 år med Tele2.
Tele2 och Telenor har gemensamt nät (Net4Mobility)

Jag bytte till Halebop för att få Telia-nät i februari och detta problem är borta.
Under åren jag hade bekymmer använde jag både Android- och iPhone-enheter.

Hela tiden? Väldigt få gånger det är tyst för mig när jag får samtal har alltid haft Tele2s nät

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hela tiden? Väldigt få gånger det är tyst för mig när jag får samtal har alltid haft Tele2s nät

Minst 2 samtal i veckan.

Det jag räknat ut är att det har med regionen att göra.

För arbetsgivaren blev i våras flyttad från Telia till "Telenors" nät och direkt har jag och flera kollegor samma bekymmer på jobbmobilen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller