Dan Cases A3/Lian Li 26L Matx 69.99 $

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Intressant. Får jag fråga hur du luskade ut det av specen?

Lite scrollande gav mig detta

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Lite scrollande gav mig detta <Uppladdad bildlänk>

Snyggt. Nämndes även i Gamer Nexus reviewn, men inte mer än så.

Finns även lite mer information här, https://lian-li.com/product/a3-matx/#Compatibility. Visar en uppsjö av konfigurationsmöjligheter och specar även mått för dem.

Hamnar närmare och närmare köpknappen

Visa signatur

Speldata: Lian Li/Dan Case A3 | Ryzen 7 9800X3D | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Snyggt. Nämndes även i Gamer Nexus reviewn, men inte mer än så.

Finns även lite mer information här, https://lian-li.com/product/a3-matx/#Compatibility. Visar en uppsjö av konfigurationsmöjligheter och specar även mått för dem.

Hamnar närmare och närmare köpknappen

Jag har tryckt på köpknappen, fredag nästa vecka dyker det upp ifrån Inet

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Jag har tryckt på köpknappen, fredag nästa vecka dyker det upp ifrån Inet

Lyxigt!!! Tror jag behöver ta mig en bärs eller två så jag lättare motiverar utgiften för mig själv

Visa signatur

Speldata: Lian Li/Dan Case A3 | Ryzen 7 9800X3D | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG

Permalänk
Medlem

Jag har detta chassi i Valnöts utförande. Jag kör dock med ett Thermaltake Toughpower SFX 1000 Platinum. Är väldigt nöjd hittills men jag tror det kan bli lite småtrångt med enorma grafikkort och fullstora PSUer.
Lite lurigt med kabeldragning är det också, i den bästa av världar hade de gjort chassit 1cm djupare bakom moderjortsplåten så att det gick att gömma och dra igenom kablarna där.
Nu är det buntband som gäller om man vill få en skaplig kabeldragning.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Jag har detta chassi i Valnöts utförande. Jag kör dock med ett Thermaltake Toughpower SFX 1000 Platinum. Är väldigt nöjd hittills men jag tror det kan bli lite småtrångt med enorma grafikkort och fullstora PSUer.
Lite lurigt med kabeldragning är det också, i den bästa av världar hade de gjort chassit 1cm djupare bakom moderjortsplåten så att det gick att gömma och dra igenom kablarna där.
Nu är det buntband som gäller om man vill få en skaplig kabeldragning.

Kul att läsa om någon som har chassit!
Ja, det hade vart trevligt med några millimeter till på baksidan av chassit. Ska trycka in ett Asus ROG 5080 Astral, men kommer köra med en SFX PSU, så borde inte bli för trångt med en så lite PSU, blir ju inte mycket kablar heller, 24-pin för moderkort, 8-pin för CPU och har beställt en Corsair 12VHPWR för att skippa adaptern. Så hoppas kunna få till kabeldragningen bra!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Skrivet av stoffeboffe:

Lyxigt!!! Tror jag behöver ta mig en bärs eller två så jag lättare motiverar utgiften för mig själv

Jag tryckte på köpknappen i förra veckan för nya riggen, men segt att leveransen chassit blivit så försenad. Antar det är så för dig också?

Jag vill bygga i helgen så blir nog att ta det med svart front för att vid ett senare tillfälle köpa valnötsfronten separat.

Förresten, grattis till vinsten på gpun. Ingen dålig vinst

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag tryckte på köpknappen i förra veckan för nya riggen, men segt att leveransen chassit blivit så försenad. Antar det är så för dig också?

Jag vill bygga i helgen så blir nog att ta det med svart front för att vid ett senare tillfälle köpa valnötsfronten separat.

Förresten, grattis till vinsten på gpun. Ingen dålig vinst

Gött gött Ja, fick försening på försening så köpte det svarta så fort det kom in i lager hos Inet. Blir nog att köpa till en träfront tror jag men den svarta fronten har växt på en mer och mer!

Tycker du gör rätt i att ta det med svart front för att slippa att vänta vad har du för resterande komponenter som ska in i chassit?

Tack så mycket! Nej, det var en trevlig överraskning att vinna den tävlingen

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Gött gött Ja, fick försening på försening så köpte det svarta så fort det kom in i lager hos Inet. Blir nog att köpa till en träfront tror jag men den svarta fronten har växt på en mer och mer!

Tycker du gör rätt i att ta det med svart front för att slippa att vänta vad har du för resterande komponenter som ska in i chassit?

Ah du gjorde också så. Låter bra att det inte är katastrof iaf då. Fått igång allt redan? Knepigt med kabeldragningen?

Uppgraderar min i7 10700KF till en AM5 platta med Ryzen 7 9800X3D, peerless assasing 120, 32gb ram och m.2 ssd. Behåller mitt Radeon 7800XT för nu resterande komponenter är tillräckligt dyra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Ah du gjorde också så. Låter bra att det inte är katastrof iaf då. Fått igång allt redan? Knepigt med kabeldragningen?

Uppgraderar min i7 10700KF till en AM5 platta med Ryzen 7 9800X3D, peerless assasing 120, 32gb ram och m.2 ssd. Behåller mitt Radeon 7800XT för nu resterande komponenter är tillräckligt dyra

Nej, det är inte katastrof. Fronten känns lite billig att hålla i men ser inte billig ut när den är monterad.

Jajamän, allt är igång! Bygga i ordning allt under helgen, när grafikkortet kom så satte jag in det bara Kabeldragning var ingen pers utan smidig med ett SFX nätaggregat som inte har så långa kablar.

Ingen dålig uppgradering! Ett 7800 XT är ett bra grafikkort så det gör du rätt i att behålla. Exakt, det är rätt så dyrt med allting idag tyvärr..
En sådan processor står på min inköpslista också

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Nej, det är inte katastrof. Fronten känns lite billig att hålla i men ser inte billig ut när den är monterad.

Jajamän, allt är igång! Bygga i ordning allt under helgen, när grafikkortet kom så satte jag in det bara Kabeldragning var ingen pers utan smidig med ett SFX nätaggregat som inte har så långa kablar.

Ingen dålig uppgradering! Ett 7800 XT är ett bra grafikkort så det gör du rätt i att behålla. Exakt, det är rätt så dyrt med allting idag tyvärr..
En sådan processor står på min inköpslista också

Låter riktigt bra!

Ah, du gick med en sfx psu, då förstår jag att det är var en fröjd. Jag skall brottas med att få in ett fullstort corsair rm850x shift. Tror inte det blir samma glada tillrop som för dig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Låter riktigt bra!

Ah, du gick med en sfx psu, då förstår jag att det är var en fröjd. Jag skall brottas med att få in ett fullstort corsair rm850x shift. Tror inte det blir samma glada tillrop som för dig

Ja, valde att ha kvar mitt SFX nätaggregat från mitt mITX bygge. Men kommer uppgradera till det nya Corsair SF1000 med stöd för ATX 3.1 o.s.v.

Det kan bli en liten utmaning, men den kabel dragningen borde kunna bli bra för kontakterna kommer peka uppåt mot taket av chassit för du kommer montera det som jag har monterat mitt SFX nätaggregat antar jag så det borde gå att gömma undan en del kablar.

Såg en som hade gjort på det här viset, genom att modifierat nätaggregats-hållaren.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Ja, valde att ha kvar mitt SFX nätaggregat från mitt mITX bygge. Men kommer uppgradera till det nya Corsair SF1000 med stöd för ATX 3.1 o.s.v.

Det kan bli en liten utmaning, men den kabel dragningen borde kunna bli bra för kontakterna kommer peka uppåt mot taket av chassit för du kommer montera det som jag har monterat mitt SFX nätaggregat antar jag så det borde gå att gömma undan en del kablar.

Såg en som hade gjort på det här viset, genom att modifierat nätaggregats-hållaren.
<Uppladdad bildlänk>

Lät ju som ett riktigt bra alternativ de där. Vad har du för kylning och hur upplever du ljudnivån?

Jofasen, jag är inte så bekymrad, det löser sig. Om det syns lite kabel så är det inte hela världen för mig. Man ser ju ändå inte i lådan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Lät ju som ett riktigt bra alternativ de där. Vad har du för kylning och hur upplever du ljudnivån?

Jofasen, jag är inte så bekymrad, det löser sig. Om det syns lite kabel så är det inte hela världen för mig. Man ser ju ändå inte i lådan

Jag kör en 360mm AIO-kylare. Ljudnivån är väldigt bra, har ställt ner så att pumpen endast körs på 25% och som max 60%, lika så med fläktarna och processorn ligger på max 60 grader. Dock har dom medföljande fläktarna från Corsair ett litet störande ljud, så fick beställt en Noctua NF-A12x25 PWM Chromax Black, har två sen innan så ska byta ut fläktarna.
Har min uppe på skrivbordet, så ljudnivån är viktig för mig.

Gött att höra! Nej, exakt det gör man inte så det har du helt rätt i

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Jag kör en 360mm AIO-kylare. Ljudnivån är väldigt bra, har ställt ner så att pumpen endast körs på 25% och som max 60%, lika så med fläktarna och processorn ligger på max 60 grader. Dock har dom medföljande fläktarna från Corsair ett litet störande ljud, så fick beställt en Noctua NF-A12x25 PWM Chromax Black, har två sen innan så ska byta ut fläktarna.
Har min uppe på skrivbordet, så ljudnivån är viktig för mig.

Gött att höra! Nej, exakt det gör man inte så det har du helt rätt i

Ah fan det låter ju riktigt bra ju. Rätt maffig kylare det, låter inte själva pumpen en del? Bara läst att det kan vara en störande grej.

Låter lovande då den kommer stå på på skrivbordet här också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Ah fan det låter ju riktigt bra ju. Rätt maffig kylare det, låter inte själva pumpen en del? Bara läst att det kan vara en störande grej.

Låter lovande då den kommer stå på på skrivbordet här också.

Själva pumpen låter inte mycket, inte ens på 100% låter den något nämnd värt utan där är det fläktarna som låter mer när man höjer varvtalen en del. Corsair har lyckats bra med pumpen, kör med denna AIO-kylaren Corsair Nautilus 360 RS men det kommer bli gött med Noctua fläktarna på.

Ja, eftersom du skulle köra med en luftkylare så borde du testa FanControl för att ställa in fläktkurvorna så du får en ljudnivå du är nöjd med

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Mitt bygge blev långt i från så cleant som ditt. Ditt är riktigt propert. Själv behöver jag spendera mer tid på få kabeldragningen till en rimlig nivå. För att få plats med PSU som är en shift-variant så fick jag köra med Feinen och frihand, det gick med tanke på de grejer jag hade hemma. Plåten var duktigt tjock så blev inte så snyggt som jag föreställde mig det, men lite färg där så

Överlag så tycker jag att lådan var trevlig att bygga i. Jag har faktiskt redan lagt en beställning på valnötsfronten då det hade varit trevligt med något som bryter av allt svart.

Sen tampas jag en del med tempsen, eller rättare sagt fläktljudet. I idle så får jag runt 40 grader på cpun och datorn är knäpptyst. Men så fort det kommer lite last på den, som tex att ladda ner ett spel från steam, så går tempsen upp och fläktarna börjar låta. I spel så ligger cpun på mellan 55-65 grader och 20 minuter in i ett stresstest så nådde den typ 75-77 grader. Spontant känns det inte som ett problem med temperatur, utan mer fläktarna. Har försökt med att styra fläktkurvorna men har inte riktigt haft tiden eller tålamodet att göra något vettigt av det.

Sen är mina chassifläktar Inets egna så de väsnas säkerligen en del, där finns det säkert att göra. Kanske även framöver byta ut fläktarna i cpulylaren. Skall även kolla lite mer reviews på lådan för att se vilken setup som rekommenderas. Kanske även titta på undervolta cpun.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

FYI - Inet har fått in över 50st i valnöt nu: https://www.inet.se/produkt/6906540/lian-li-a3-matx-svart-val...

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Mitt bygge blev långt i från så cleant som ditt. Ditt är riktigt propert. Själv behöver jag spendera mer tid på få kabeldragningen till en rimlig nivå. För att få plats med PSU som är en shift-variant så fick jag köra med Feinen och frihand, det gick med tanke på de grejer jag hade hemma. Plåten var duktigt tjock så blev inte så snyggt som jag föreställde mig det, men lite färg där så

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Överlag så tycker jag att lådan var trevlig att bygga i. Jag har faktiskt redan lagt en beställning på valnötsfronten då det hade varit trevligt med något som bryter av allt svart.

Sen tampas jag en del med tempsen, eller rättare sagt fläktljudet. I idle så får jag runt 40 grader på cpun och datorn är knäpptyst. Men så fort det kommer lite last på den, som tex att ladda ner ett spel från steam, så går tempsen upp och fläktarna börjar låta. I spel så ligger cpun på mellan 55-65 grader och 20 minuter in i ett stresstest så nådde den typ 75-77 grader. Spontant känns det inte som ett problem med temperatur, utan mer fläktarna. Har försökt med att styra fläktkurvorna men har inte riktigt haft tiden eller tålamodet att göra något vettigt av det.

Sen är mina chassifläktar Inets egna så de väsnas säkerligen en del, där finns det säkert att göra. Kanske även framöver byta ut fläktarna i cpulylaren. Skall även kolla lite mer reviews på lådan för att se vilken setup som rekommenderas. Kanske även titta på undervolta cpun.

Det blev bra när du kapade upp där, men som du säger lite färg så kommer det se kanon ut! Kabeldragning är svårt, tycker du har gjort ett bra jobb med dina förutsättningar eftersom dina kablar är betydligt längre än mina SFX-kablar

Har du fått din valnötsfront? Har också lagt en beställning nu faktiskt på en valnötsfront. Funderade på att beställa om hela chassit med valnötsfront men orkar inte plocka ur allt och montera allt i den andra för att sedan returnera mitt hel svarta chassi, känns smidigare att bara beställa fronten.

Har du fått någon ordning på fläktarna och tempen? Hade jag vart du hade nog två fläktar i botten gjort sig bra för att få ner tempen lite. Gamers Nexus har en bra recension gällande kylning för Lian Li A3, vad som ger bra/dåliga temps.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av andreasa64:

Det blev bra när du kapade upp där, men som du säger lite färg så kommer det se kanon ut! Kabeldragning är svårt, tycker du har gjort ett bra jobb med dina förutsättningar eftersom dina kablar är betydligt längre än mina SFX-kablar

Har du fått din valnötsfront? Har också lagt en beställning nu faktiskt på en valnötsfront. Funderade på att beställa om hela chassit med valnötsfront men orkar inte plocka ur allt och montera allt i den andra för att sedan returnera mitt hel svarta chassi, känns smidigare att bara beställa fronten.

Har du fått någon ordning på fläktarna och tempen? Hade jag vart du hade nog två fläktar i botten gjort sig bra för att få ner tempen lite. Gamers Nexus har en bra recension gällande kylning för Lian Li A3, vad som ger bra/dåliga temps.

Det blev ett väldigt lyft med valnötsfronten måste jag säga. Fick till och med en "approve-stämpel" från min sambo Den är meshad med dammfilter så kommer nu in luft där också. Blev ju lite dyrare med att köpa fronten separat, men kan man inte vänta så kan man inte.

Har inte orkat ta tag i tempsen och luftflödet ordentligt än. Det du nämner om Gamer Nexus och de tankarna tror jag också på som första steg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som har detta chassi, skulle ni säga att sff psu är att föredra eller spelar det ingen roll?

Finns det någon bra luftkylare som passar tillsammans med en 9800x3d?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Ni som har detta chassi, skulle ni säga att sff psu är att föredra eller spelar det ingen roll?

Kör SFX-PSU och skulle nog säga att det är att föredra p.g.a de kortare kablarna som följer med ett SFX-PSU. Samt att montera det med ATX-adaptern i fronten på SSD-monteringsplattan.

Thermalright Peerless Assassin 120 om du vill ha en riktigt bra budget kylare eller Noctua NH-D15, NH-D15 G2, NH-U12A om du vill ha premium.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av carlbanan:

Funkade bra med vanligt PSU, dock är en modell utan shift enklare att montera utan att behöva göra åverkan. Se min bild ovanför. En vanlig gpu ger dig lite färre positioner att använda dig av, men inget större bekymmer tycker jag. Sen är ju kablarna sjukt långa och de är ganska svåra att gömma snyggt, om man bryr sig om sådant.

Kör själv med en 9800x3d med en Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart ARG och det funkar hur bra som helst. CPUn ligger på under 70c i spel (Delta Force).

Det finns ett men dock. Då lådan är meshad så hörs fläktljud ganska mycket och just de fläktarna tycker jag låter mer än vad de borde göra. Tycker de låter mer än de fem arctiv chassifläktar som sitter i min låda nu. Allt beror på hur ljudkänslig du är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Funkade bra med vanligt PSU, dock är en modell utan shift enklare att montera utan att behöva göra åverkan. Se min bild ovanför. En vanlig gpu ger dig lite färre positioner att använda dig av, men inget större bekymmer tycker jag.

Kör själv med en 9800x3d med en Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart ARG och det funkar hur bra som helst. CPUn ligger på under 70c i spel (Delta Force).

Det finns ett men dock. Då lådan är meshad så hörs fläktljud ganska mycket och just de fläktarna tycker jag låter mer än vad de borde göra. Tycker de låter mer än de fem arctiv chassifläktar som sitter i min låda nu. Allt beror på hur ljudkänslig du är.

Har du så att cpu fläktarna blåser ut varmluft bakåt ( mot chassi fläkten) eller tvärtom?

Permalänk
Skrivet av carlbanan:

Har du så att cpu fläktarna blåser ut varmluft bakåt ( mot chassi fläkten) eller tvärtom?

Cpu-fläktarna blåser bakåt i chassit, där sitter en chassifläkt som också blåser utåt.

Sen två chassifläktar i botten som tar in luft underifrån och två i toppen som blåser uppåt.

Visa signatur

Permalänk

Värt att veta om denna låda, beställer man den med valnötsfront så är den meshad. Vanlig svart framsida är inte meshad.

Visa signatur

Permalänk

Jahapp. Nu har man tabbat sig igen!

Har precis fått hem mitt A3 och håller på att flytta över alla komponenter från gamla chassit till det nya.

Jag hade planen att montera 3 stycken fläktar under mitt Asus Prime 9070XT, med förhoppningen att ett luftflöde från ett gäng tysta Noctua fläktar ska minska behovet för grafikkortets egna fläktar att jobba lika hårt, och därav ge mig en tystare maskin.

Det jag missat dock är att mitt ASUS moderkort tillskillnad från andra tillverkare satt PCIe porten en slot längre ner. Nu är det precis för lite avstånd för att få plats med Noctuas 25mm tjocka fläktar. *Sätt in svordom här*

Så, mina frågeställningar, ni som använder A3 chassit,

1. Har ni fläktar under grafikkortet eller kör ni utan? Har ni möjligtvis testat både med och utan och uppfattat nån skillnad i ljudnivå/temperatur?

2. Om ni liksom jag har för lite utrymme för 25mm tjocka fläktar, vad har ni valt för fläktar som alternativ? Överväger Noctuas 15mm eller Arctic p12 slim.

Kör luftkylning på CPUn, men jag hade oavsett tänkt vända luftflödet i maskinen och köra intake i bak och utblås i taket så att inte CPUn ska suga in den varma luften från GPUn inne i chassit. Så intake fläktar i botten på chassit är ingen direkt nödvändighet för att få färsk luft till CPUn.

Och bonusfråga när vi ändå är igång, om jag sätter fläktar i botten med en RPM begränsning (för att hålla ljudnivåerna lägre), kan detta i sin tur skada luftflödet in i GPUn? Tror GPU-fläktarna snurrar med runt 3500rpm om jag manuellt sätter dem på max, så antar att dom suger in luften med högre hastighet än det chassifläktarna levererar?

Tack på förhand!