Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Fick tag på ett Ducky One 3 för under 900kr, men det sitter röda mx cherry på de. Gillar taktila. Kan det vara värt att köpa White lotus switchar för att byta ut alla cherry MX, eller borde jag börja om och köpa ett barebone?

Är du nöjd annars? Att köpa rätt switchar kostar 500+ så då är frågan om du hittar en med rätt switchar för samma pris?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Är du nöjd annars? Att köpa rätt switchar kostar 500+ så då är frågan om du hittar en med rätt switchar för samma pris?

Risken är det blir villhöver för hela slanten. Sen kom jag på att jag har ett gammalt tangentbord med bruna mx, som jag gillar, men det glappar. Frågan är om man ska gå loss med lödkolven och lösa loss de bruna för att stoppa in i Ducky One 3. Finns det någon teori eller bestpractise för olika switchar. Jag kanske kan leva med cherry mx röda på numpaden och piltangenterna. Det jag stör mig mest är bokstäverna och då behöver man typ 25+ nya switchar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Risken är det blir villhöver för hela slanten. Sen kom jag på att jag har ett gammalt tangentbord med bruna mx, som jag gillar, men det glappar. Frågan är om man ska gå loss med lödkolven och lösa loss de bruna för att stoppa in i Ducky One 3. Finns det någon teori eller bestpractise för olika switchar. Jag kanske kan leva med cherry mx röda på numpaden och piltangenterna. Det jag stör mig mest är bokstäverna och då behöver man typ 25+ nya switchar.

Det går bra att löda av, se bara till att de blir så rena som möjligt. Och det är inte alls ovanligt att man har olika brytare på Alphas och Modifiers.
Sedan finns det ju en uppsjö med brytare att köpa löst som aldrig kommer finnas att köpa direkt på en bräda