Amazon Prime Day 2025 – hitta hårdvarufynden med SweClockers

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag kundtjänsten är bedrövlig. Svårt att ens hitta hur man kommer i kontakt med en riktig människa. Oseriösa tredjepartshandlare som skickar skräp från Kina som inte fungerar, tog flera timmar att få hjälp med återbetalningen. Handlar bara på Amazon om det är något som verkligen inte finns någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viller2:

Personligen tycker jag kundtjänsten är bedrövlig. Svårt att ens hitta hur man kommer i kontakt med en riktig människa. Oseriösa tredjepartshandlare som skickar skräp från Kina som inte fungerar, tog flera timmar att få hjälp med återbetalningen. Handlar bara på Amazon om det är något som verkligen inte finns någon annanstans.

Läser du inte recensioner innan på produkter du köpt ?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Slavdrivar-företag som Amazon ska INTE lyftas fram!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Finns dom här artiklarna kvar som skrevs här ihop med typ LO om jag minns rätt när Amazon skulle lanseras som berättade hur dåligt allt var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Haha glömmer aldrig hur mycket man smutskasta Amazon här på Sweclockers och hur det ALDRIG kommer lyckas i Sverige för deras hemsida suger och allt vad det var.

Och det som sas då var sant. Dessbättre har de helt lyckats ändra på hemsidan, och med det följde succén. Hade de inte ändrat på hemsidan hade de aldrig lyckats.

Personligen handlar jag en hel del därifrån, för de andra drakarna på marknaden är ändå utländska. Undantaget är rena datorprylar, där är det uteslutande Inet som gäller.

Permalänk
Medlem

Älskar Amazons fria frakt hem dagen efter. ALLTID. Kommer säkert komma dagen där det kommer bli någon försening men av mina kanske 100 prylar så har alla kommit på utsatt tid och alla som har leverans dagen efter har kommit. Tom dagen före julafton kl 23:30. Det är värt mycket för mig och jag var bara positiva köp från Amazon. Spännande med primedagar.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Älskar Amazons fria frakt hem dagen efter. ALLTID. Kommer säkert komma dagen där det kommer bli någon försening men av mina kanske 100 prylar så har alla kommit på utsatt tid och alla som har leverans dagen efter har kommit. Tom dagen före julafton kl 23:30. Det är värt mycket för mig och jag var bara positiva köp från Amazon. Spännande med primedagar.

Bor du granne med Amazons lager här i Sverige? Så snabbt går det aldrig när jag beställer därifrån. Förseningar blev det på tre av mina fyra senaste beställningar, vilket börjar få mig att lessna på dem.

Sådan har vi sådana här saker Amazon också:
https://www.amazon.se/-/en/QWEOWW9523/dp/B0FCBYYK5K/
Saker till vansinnigt höga priser (varav denna råkade ha konstiga AI-genererade produktbilder); Varför finns det så många sådana alldeles för dyra produkter på Amazon? Vem köper dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Extremt sällan jag ser att jag ens kan få en leverans dagen efter av Amazon.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Bor du granne med Amazons lager här i Sverige? Så snabbt går det aldrig när jag beställer därifrån. Förseningar blev det på tre av mina fyra senaste beställningar, vilket börjar få mig att lessna på dem.

Saker till vansinnigt höga priser (varav denna råkade ha konstiga AI-genererade produktbilder); Varför finns det så många sådana alldeles för dyra produkter på Amazon? Vem köper dem?

Märkligt nog samma för mig när jag bodde såväl i GBG såväl som i Kungsbacka. Flera gånger beställt runt 22 och fått leverans dagen efter. Förstår ärligt talat inte hur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Slavdrivar-företag som Amazon ska INTE lyftas fram!

Tur för dig att det snart jobbar fler robotar än människor på Amazons lager! https://www.youtube.com/watch?v=ypVq-wVBeZQ

Permalänk
Medlem

Amazon Prime slashes Ryzen 9 9950X to $434 and Ryzen 5 9600X to $165 - VideoCardz.com

AMD Zen5 with a massive price cut just days before Amazon Prime Days...

https://videocardz.com/newz/amazon-prime-slashes-ryzen-9-9950...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Bor några mil söder om Stockholm och kan få en hel del grejer från Amazon samma dag jag beställer, förutsatt att beställningen görs innan kl 10:30 eller nåt däromkring på förmiddagen. Kommer fram till dörren med Airmee nån gång efter kl18 samma dag. Har flera gånger beställt hårddiskar, datortillbehör, kablar och andra prylar på det sättet.

Gäller såklart fulfilled by Amazon grejer, som egentligen kan vara vad som helst de har i lager här i Sverige, typ Västerås eller vart deras lager nu sitter... Dagen-efter leverans gäller på det mesta övriga. Sällan jag köper nåt på Amazon där jag behöver vänta längre än till nästa dag. Om det är försening så beror det bara på att Airmee bilen gått vilse och inte hunnit med leveransen.

Säg vad du vill om Amazon, men ingen annan butik slår deras leveranser såvida du inte bor ute i skogen.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Skrivet av jnsson:

Inte alls. Bor utanför Karlskrona så jag antar det är en ganska bra resa. Ingen aning var detta lagret ligger men antar runt nån av dom 3 största städerna.. Dom packar ju tydligen på natten så beställer man innan 23-00 så får man det dagen efter. Väldigt trevlig service. Va väldigt skeptisk till Amazon först men som sagt, än så länge har jag bara positiva erfarenheter.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Bor några mil söder om Stockholm och kan få en hel del grejer från Amazon samma dag jag beställer, förutsatt att beställningen görs innan kl 10:30 eller nåt däromkring på förmiddagen. Kommer fram till dörren med Airmee nån gång efter kl18 samma dag. Har flera gånger beställt hårddiskar, datortillbehör, kablar och andra prylar på det sättet.

Gäller såklart fulfilled by Amazon grejer, som egentligen kan vara vad som helst de har i lager här i Sverige, typ Västerås eller vart deras lager nu sitter... Dagen-efter leverans gäller på det mesta övriga. Sällan jag köper nåt på Amazon där jag behöver vänta längre än till nästa dag. Om det är försening så beror det bara på att Airmee bilen gått vilse och inte hunnit med leveransen.

Säg vad du vill om Amazon, men ingen annan butik slår deras leveranser såvida du inte bor ute i skogen.

Skrivet av megaman01:

Inte alls. Bor utanför Karlskrona så jag antar det är en ganska bra resa. Ingen aning var detta lagret ligger men antar runt nån av dom 3 största städerna.. Dom packar ju tydligen på natten så beställer man innan 23-00 så får man det dagen efter. Väldigt trevlig service. Va väldigt skeptisk till Amazon först men som sagt, än så länge har jag bara positiva erfarenheter.

Amazon har bara ett lager i Sverige och det ligger i Eskilstuna. Jag har fått några få leveranser därifrån men min absolut majoritet av mina beställningar har inte kommit ifrån det svenska lagret

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Förra årets Prime Day så tog de helt sonika bort sidan där en avslutar Prime, så jag kom bara till en blank sida oavsett vilken enhet jag provade med. Dvs det var omöjligt att avsluta inom 30 dagar. Kolla på Reddit, fler råkade ut för det.

Ett jävla ruffel och bågföretag. Banditer och lurendrejare är de.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk

Har någon verkligen fyndat på de där dagarna?

Jag har köpt mängder av prylar på Amazon, men aldrig gjort några dunderaffärer på Prime day. Antingen är det utgående modell av varan X eller kinaskräp som har de största "rabatterna".

Som Primekund vill jag också ge en känga till att leverans dagen efter verkar vara ett minne blott. Sen lanseringen har de stretchat mer och mer på leveranstiden. Kanske beror på att sakerna jag köper alltid befinner sig i de tyska eller franska lagren - men tycker det är trist. Är ingen person som gråter över koldioxid utan vill ha saker snabbt.

Sweclockers handlar väl för övrigt om hårdvara och det fattar jag inte att nån orkar köpa på Amazon. Är ju ett känt problem med skojare som lägger tillbaka trasiga prylar i kartongerna, och än så länge klarar inte Amazons robotar att öppna lådorna och kontrollera skicket.

Permalänk
Medlem

Jag tänker titta efter SSD eftersom jag tycker att jag gjort "dunderaffärer" på Amazon tidigare:

Men en del av dessa var under Black Friday och inte Prime Day.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Läser du inte recensioner innan på produkter du köpt ?

Nej, eftersom det inte fanns några. Hos seriösa butiker spelar det ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Märkligt nog samma för mig när jag bodde såväl i GBG såväl som i Kungsbacka. Flera gånger beställt runt 22 och fått leverans dagen efter. Förstår ärligt talat inte hur.

Går fort för mig i Stockholm också. Tom i skärgården får man ofta varor dagen efter på lokala postkontoret, på en ö, senast förra veckan.

Rekordet är leverans efter 5-6 timmar, bara hänt en gång och jag fattar inte hur det gick till. Beställde efter lunch och vid ca 17 kom grejerna.

Permalänk
Medlem

Ja Amazons leveranstider är ganska svårslagna. Beställde sent i lördags och igår omkring klockan 17 fanns paketet utan min dörr.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

Beställt mycket därifrån, primärt för sortimentet.
Hade jag bott på någon större ort med större lokalt utbud så hade nog flera av sakerna köpts så istället.
Att köpa rengöringsmedel och andra standardsaker för hushållet, som finns i varje butik, känns bara löjligt.

Har fungerat bra över lag med beställningar, har det varit något problem så har det lösts snabbt och smidigt. Det är mer än en gång som något saknats vid beställningen, i några fall har kartongen varit skadad och någon liten sak har mest troligt fallit ur där. Har antingen fått skickat på nytt eller pengarna tillbaka.

Leveranstiderna brukar vara runt 1v hit till mig långt upp i norr, är snabbare från t ex Inet. Sannolikt för att det jag beställer skickas från något annat land och inte finns i Sverige.
Normalt sett tar beställningar hit runt 3-4 dagar, kan ev få på två om det är från Dustin och man prickar precis rätt tid att beställa.

Men gäller det någon större/dyrare sak där priserna är liknande, inte minst elektronik, så blir det definitivt någon svensk återförsäljare.

När det gäller Prime har det inte varit aktuellt att skaffa det. Inte värt 69 kr/mån för att få lite snabbare leverans bara, nyttjar ändå inte de andra delarna där.
Under Prime Days är det så många olika saker att det blir svårt att hitta något, dessutom inte heller så bra rabatter.

Var med i CDON+ när det begav sig, inte minst i början när det var billigt. Man fick ju både fraktfritt (som inte var lika vanligt då som nu) och rabattkoder, som gjorde att man sparade in årskostnaden på bara någon beställning.

Permalänk
Medlem

Tror ni robotdammsugaren Dreame x50 Ultra kan tänkas att gå ned mkt i pris? Köpte ju nyligen på inet under en annan rea för 12 590kr, kan det bli billigare än så? Ser att de bara har de säljer den svarta varianten på hemsidan tho....

Permalänk
Medlem

Verkligen inget att klaga på när det gäller leveranstid eller kundtjänst, blivit många beställningar nu.

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Ja Amazons leveranstider är ganska svårslagna. Beställde sent i lördags och igår omkring klockan 17 fanns paketet utan min dörr.

Ja frågan är om det är värt snabba leveranser då... om man blir utan sin dörr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Tack, då är jag inte ensam. Jag skrev tidigare i år i en annat tråd om att leveranstiderna blivit sämre, för mig i alla fall. Tidigare, typ innan förra hösten så fick jag alltid dagen efter om det stod dagen efter på beställningen. Men sen i höstas så blev det färre och färre varor som nämndes att de skulle levereras dagen efter av någon anledning, trots att jag hade prime. Jag verkade vara den enda som drabbats av det av svaren jag inte fick.

Kanske tyckte Amazon jag beställde för ofta och ville bromsa ner beställningarna eller nåt? Nåja, de lyckades kan jag säga, förnyade inte prime

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackentorsk:

Ja frågan är om det är värt snabba leveranser då... om man blir utan sin dörr.

Hihi

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av viller2:

Nej, eftersom det inte fanns några. Hos seriösa butiker spelar det ingen roll.

Ja då är det tyvärr en chansning man gör. Jag har som regel att aldrig köpa nåt dyrt från dom, dyraste jag köpt var nog en luftrenare för 1000kr då dom hade bra pris och den har fått många recensioner.

Ska jag handla hårdvara så är det typ Inet som gäller för dyrare köp.

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker Amazon är väldigt bra! Mest för att köpa udda saker. Tex vinklad HDMI-kabel med hög prestanda till ett bra pris osv. Även att de säljer tillbehör till Nintendo Switch tex "billigt" så man skippar importera från USA (tex Satisfye).

Tycker hatet mot Amazon här påminner mycket mot hatet mot nVidia, men sen köper man deras produkter ändå haha

Skulle Amazons REA ha Switch 2 för halva priset tex, så skulle de som klagar handla ändå.

Permalänk
Medlem

Det bästa är när storföretag kommer och slår ut alla småföretag. Sen kan inte någon vanlig människa starta något nytt inom den branschen, den är helt låst. Jag hoppas det blir så inom alla branscher! Fuck människor!

Fördelen är att när storföretaget väl har monopol kan de pressa priserna ännu mer genom att försämra villkoren och lönerna för alla anställda. Kunderna kommer ändå alltid välja dem för att de har lägst pris. Och alla låtsas på fikarasten att de bryr sig om hur dåligt anställda behandlas på ett annat företag, sedan går de hem och beställer därifrån.

Förr eller senare kommer alla ha skitjobb med en lön man inte kan klara sig på. Om vi har tur så händer det riktigt snart!

/s

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Det bästa är när storföretag kommer och slår ut alla småföretag. Sen kan inte någon vanlig människa starta något nytt inom den branschen, den är helt låst. Jag hoppas det blir så inom alla branscher! Fuck människor!

Fördelen är att när storföretaget väl har monopol kan de pressa priserna ännu mer genom att försämra villkoren och lönerna för alla anställda. Kunderna kommer ändå alltid välja dem för att de har lägst pris. Och alla låtsas på fikarasten att de bryr sig om hur dåligt anställda behandlas på ett annat företag, sedan går de hem och beställer därifrån.

Förr eller senare kommer alla ha skitjobb med en lön man inte kan klara sig på. Om vi har tur så händer det riktigt snart!

/s

Alla som jobbar på Amazons lager i Eskilstuna har kollektivavtal.
De som jobbar på Inet har det inte.

Försöker du säga att de som inte har kollektivavtal har det sämre, eller hur små ska företagen vara?
I så fall kan vi ju lägga ner facken och ta bort alla kollektivavtal direkt?

OnT så håller jag utkik efter en ca 2kWh Powerstation, samt en SSD om priset är rätt.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5