Input-lag, audio popping och allmänt icke smooth
Hej sweclockers, jag dras till vansinne
Musen är inconsistent, ibland känns det som den är på is, ibland segar den ner. Omöjligt att t.ex flicka i typ CS. I CS är det väldigt märkbart som ni säkert kan förstå, men det är samma i windows osv också så det utesluter att det är CS det är fel på.
Konstig audio popping, har en ljudfil som demonstrerar det. Kan hända lite när som, inget mönster till det, oftast efter jag har klickat på någonting(tänker att CPU får jobba hårdare då och orsakar det idk?)
Känns som bilden på skärmen inte är "smooth" typ som att det är lägre fps/monitor hz än vad det egentligen är. Får även micro stutters då och då.
Testat alla obskura mjukvara-relaterade lösningar jag hittat på internet av folk med liknande problem, bytt ut varenda del i min PC, allt "obvious" med sladdar andra skärmar, möss, musmatta osv. Felsökt den hemma hos polare för att utesluta att det är något fel på elen i vårat hushåll. I desperation skickade jag även in den till Inet och bad dem felsöka den men fick tillbaka att de inte kunde finna några fel.
Har byggt datorn själv och är relativt kunnig kring datorer osv men detta problem har varit en mardröm för mig då ingenting tycks lösa det.
SPECS:
Acer 24" Predator XF240H 144Hz
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance (Har även 2x8 identiska till liggandes)
EVGA Supernova G2 1300W (Vet att det är skapligt overkill men den var billig)
Intel Core i5 9600K 3.7 GHz 9MB
MSI Z390-A PRO
ASUS GeForce RTX 2070 8GB ROG STRIX GAMING OC
Samsung 860 EVO 500GB
Samsung 850-Series EVO 250GB