Hittar inte det trådlösa nätverket ifrån min dator, hjälp?

Permalänk
Medlem

Det är enbart tillfälligt i 4 veckor.

Tcntad, vad är det jag inte provat av de som ni skrivit?

Hur gör jag det du sa nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njz:

Du har bl.a. inte testat att ändra till enbart 20MHz kanalbredd om vi ska gå efter ditt svar. Varför lita blint på vad dina vänner säger och inte bra testa och se om det hjälper?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njz:

Är det bara varit tillfälligt, så kan man väl tolerera en lång nätverkskabel liggande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Du har bl.a. inte testat att ändra till enbart 20MHz kanalbredd om vi ska gå efter ditt svar. Varför lita blint på vad dina vänner säger och inte bra testa och se om det hjälper?

Skrev väl ganska tydligt, första meningen i mitt tidigare svar att jag testet eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njz:

Skrev väl ganska tydligt, första meningen i mitt tidigare svar att jag testet eller?

Inte i ditt svar innan det, men bra att du testat nu då. Testade du att ändra lösen till något utan specialtecken?

Vad som också kan testas är som andra föreslagit; ta bort WPA helt, bara för att se om ditt wifi-kort hittar wifi:t om det inte har någon kryptering/nyckel alls för att ansluta till det.

Ok det funkar utan WPA, så kanske wifi-kortet saknar stöd för WPA2 alt klarar det inte AES kryptering. Då får du testa andra versioner. Men om det inte klarar WPA2 ö.h.t. så hade jag starkt rekommenderat att helt byta ut det då allt under WPA2 är väldigt enkelt att knäcka, och då kan man likväl nästan köra helt utan lösen på Wifi:t.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Har ju en nyare och bättre asus router där jag är
I vanliga fall där det funkar felfritt så konstigt att de inte går här tycker ja