Fullt fungerande tidvis defekt Nighthawk R7800

Permalänk

Fullt fungerande tidvis defekt Nighthawk R7800

Skänker vår gamla router som varit fullt fungerande i flera år tills den nyligen började starta om med random intervall. Kan hända tre gånger på en kväll eller inte alls på flera sagar, verkar vara som att flera med just amma router har liknande problem. Fixa det med någon firmware rollback eller annat trix som jag inte har tid för så har du en vettig router!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdipower:

Skänker vår gamla router som varit fullt fungerande i flera år tills den nyligen började starta om med random intervall. Kan hända tre gånger på en kväll eller inte alls på flera sagar, verkar vara som att flera med just amma router har liknande problem. Fixa det med någon firmware rollback eller annat trix som jag inte har tid för så har du en vettig router!

Läs hela annonsen här

Det är en wifi-5 router, vi har WIFI-7 nu. om det inte ens finns nya uppdatering till den så rekommenderar jag inte att man har en sån här för vanligt användande.
Står på företagets sida
*This product is End of Service — no additional firmware updates planned*.

Angående att den går ner sporadiskt kan om man har tur bero på att strömovandlaren är på väg att ge upp. Känns igen på att den blir väldigt varm, det kan man känna med handen på den. Den stänger av sig för att skydda. Om det nu är det problemet.

Brukar vara nån standardvolt som man redan har till någon annan pryl i hemmet så då kan man kolla om den passar och testa. Kolla först om det är DC eller AC volt.

man vet om det är DC om det står ett plus eller minus på den där mittenpinnen. Vill routern ha 12V så kan man köra till o med en på 9V (med mer wat så klart) 9V ett kort tag bara för att testa och se om den fungerar och att det var det felet. I så fall köp en som klarar mer wat än originalet.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk

Annonsen är avslutad