Civilization VI med alla expansioner gratis hos Epic 

Permalänk
Melding Plague

Civilization VI med alla expansioner gratis hos Epic 

Epic Games drar igång sin stora sommarrea och bjuder på tidsslukande strategispel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan efter att ha spelat 2467h på steam säga att det är ett otroligt bra spel.

Permalänk
Medlem

Tackar tackar.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Civ har inte varit intressant sen V: brave new world

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att Civ6 är det bästa i serien även om det blivit lite sönderspelat genom åren.
Passa på ni som inte spelat det tidigare!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Nej tack, vill inte installera Epic's spyware på mina datorer.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alexraptor:

Nej tack, vill inte installera Epic's spyware på mina datorer.

Skit i't då.
Kör Rare istället.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Civ har inte varit intressant sen V: brave new world

Alltså vilken kanonexpansion det var. Civ V är min absoluta favorit.

Permalänk
Medlem

Det här är en repris gåva? eller hur...

Hade den redan i biblioteket.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

De har gett bort grundspelet tidigare, nu är det inkl alla expansioner.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

För sent nu, men Steam hade spelet för typ 3 euro på sommarrean nyss för den som inte vill ha epic...
Den kanske dyker upp där igen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Gratis är gott. Startade upp Epic endast för denna deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hohba01:

Kan bara instämma! Har enbart 900ish timmar men claiamde det på Epic också utifall att 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Har inte ens spelat det så lika bra att passa på att fixa det då

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Du kan ta expansionen om du inte har den redan bara bläddra ner på tillägg...

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem

Snygg "catch" den hade jag missat annars

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

@Enviro:

Citat:

Epic Games Store bjuder just nu på en riktig tungviktare. Fram till den 24 juli går det att hämta hela Sid Meier’s Civilization VI: Platinum Edition gratis, inklusive båda expansionerna Rise and Fall och Gathering Storm samt alla tillhörande DLC-paket. Totalt handlar det om ett paket som normalt kostar runt 800 kronor.

Det är inte alla tillhörande DLC-paket, för det så får man skaffa Anthology-utgåvan. Platinum-utgåvan saknar några av dem.

----

(Epic vill ju att man skall ta fram plånboken och kanske köpa en DLC eller två till spelen de ger bort gratis, har man väl köpt något så ökar chansen att man väljer att köpa spel på Epic istället för Steam. Vilket är varför DLC:er oftast inte ingår i det som ges bort.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hohba01:

"helt okej" (8000 hours played at time of review)

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem

Älskade strategispel när jag var i tonåren. Vet inte hur många timmar jag lagt på civ.
Men i mina äldre dar har jag förlorat all kärlek till dom. Tycker inte det är roligt mer med strategi

Permalänk
Medlem

Väldigt snällt! Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Märk att det bara är Windows-versionen som verkar vara gratis.

Skrivet av Durkadur:

Alltså vilken kanonexpansion det var. Civ V är min absoluta favorit.

BNW är expansionen som räddade Civ V, och möjligen hela serien. Civ V var det i särklass sämsta spelet i serien när det släpptes, för det var långt ifrån klart. Det tog till jul tills det ens var spelbart (dvs, tre månader) och då var fortfarande multiplayer heltrasigt och balansen var helt uppåt väggarna. Jag tycker inte att Civ V blev lika bra som IV (eller VI, eller II) men det blev helt OK, och det hade en del lyckade idéer.

Skrivet av filbunke:

@Enviro:
Det är inte alla tillhörande DLC-paket, för det så får man skaffa Anthology-utgåvan. Platinum-utgåvan saknar några av dem.

Japp. Steam had Anthology med 95% rabatt för ett tag sen, vilket blir billigare än detta om man vill ha den, och då ingick Mac-versionen också. Kommer säkert med motsvarande rea snart igen.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Verkar bara finnas till Windows? Väck mig om den kommer gratis till Mac eller Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hohba01:

Grundspelet är väldigt bra. Expansionerna gör spelet sämre, i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

På vilket sätt?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Har yet to att spela ett Civ spel
Nån av er hjälp mig. Vad leta jag efter hur starta jag?

(har inte heller kollat på en Pirates of the Caribbean film)

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Jag tycker tvärtom. Civ 6 blev tyckte jag bättre för varje expansion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Håller inte med. Den första expansionen Rise & Fall är lite meh, men den andra Gathering Storm är ett stort steg framåt - fast av ett skäl som de inte marknadsför. Det största felet med Civ VI är den stenkorkade mekaniken för ”Warmongering”, och den fixar de äntligen med Rise & Fall. Den nya mekaniken ”Grievances” är inte helt 100, men den går att spela med i alla fall.

(Tips till Civ-utvecklarna: Vi är inte dumma. Vi ser när ni kopierar en funktion från ett annat strategispel rakt av. Vi bryr oss inte speciellt, men ni måste begripa hur den funktionen fungerar om ni skall kopiera den. Warmongering är en direkt kopia av Aggressive Expansion (BadBoy) från EU4, fast ni helt klart inte har fattat hur den funktionen fungerar och vad den skall åstadkomma.)

De två sista paketen är inte expansioner, utan två stycken season pass (Frontier Pass och Leader Pass). De påverkar inte bas-spelet, utan lägger bara till flera ledare och ett par special-lägen att spela i.

(För övrigt innehåller Gathering Storm hela Rise & Fall utom de ledare som följde med det paketet, så man får egentligen hela spelet genom att köpa bas-spelet plus Gathering Storm.)

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Har yet to att spela ett Civ spel
Nån av er hjälp mig. Vad leta jag efter hur starta jag?

(har inte heller kollat på en Pirates of the Caribbean film)

Tja, det här paketet är väl en god start. Prova att börja med att spela Rom, det är alltid en ganska enkel civilisation att spela. Följ den inbyggda guiden (tutorial), den är rätt bra numer.

I korthet börjar man med en bosättare på stenåldern och skall utveckla en civilisation för att sedan antingen erövra alla andra eller skicka ett rymdskepp till Alpha Centauri (eller ett par andra korkade sätt att vinna som inte är kul och som man helst skall stänga av).

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Men vafan, jag tankade ner, och nu när jag ska välja ledare så finns inte alla med?
Tänkte ta Vietnam men nähä, finns inte?

Missar jag något? Det ska väl vara ALLA DLC med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Men vafan, jag tankade ner, och nu när jag ska välja ledare så finns inte alla med?
Tänkte ta Vietnam men nähä, finns inte?

Missar jag något? Det ska väl vara ALLA DLC med?

Som Filbunke skrev här ovanför (ca kl 16 idag)

Skrivet av filbunke:

@Enviro:

----

(Epic vill ju att man skall ta fram plånboken och kanske köpa en DLC eller två till spelen de ger bort gratis, har man väl köpt något så ökar chansen att man väljer att köpa spel på Epic istället för Steam. Vilket är varför DLC:er oftast inte ingår i det som ges bort.)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.