Netflix tror min dator inte tillhör hushållet, hjälp
Hej,
Jag har problem med att använda Netflix på min stationära dator här hemma, får upp meddelandet att enheten inte är kopplad till hushållet "Your device isn't part of the netflix household for this account".
Netflix fungerar utan problem på min mobil, på TV:n i vardagsrummet, på farsans laptop osv men inte på min stationära dator. Jag vet att det har fungerat tidigare, typ när jag kollade på Arcane säsong 2 i höstas.
Vet ej om detta spelar någon roll men datorn är inkopplad via ethernet.
Saker jag kollat:
Min mobil (som det funkar på) och datorn har samma
Gateway Address
IPv4 address
och extern ip address (whatsmyip.org)
Saker jag testat:
Testat Netflix i webbläsaren och windows appen.
Testat på Microsoft Edge, google chrome och firefox.
Loggat ut gamla sessioner från netflix och loggat in igen.
Kollat så ingen proxy är påslagen.
Rensat cookies/cache/data för netflix.com i webbläsaren, sedan startat om webbläsaren och kört netflix igen.
Det intressanta med den sistnämnde är att första gången jag gjorde detta för 3 dagar sen så kom jag in på netflix kontot efteråt i någon minut och kunde skrolla upp och ner i menyn (blev aldrig utskickad). Men satte aldrig igång nån serie för att kolla på. Och idag när jag faktiskt tänkte kolla på en serie så fick jag direkt felmeddelandet. Då gick jag för att rensa cookies/cache/data men denna gången kommer felmeddelandet upp direkt och jag kom inte vidare till nån meny.
På TV:n har jag klickat på "Hantera Netflix-hushåll" som jag läst på nätet att man kan göra, men kommer inte vidare i den menyn utan när jag klickar står det bara att TV kontot är anslutet men detta hjälper ju inget med min dator.
Någon som varit med om liknande eller har tips? Om det spelar någon roll har vi Netflix via Telia abonnemang.
Tacksam för hjälp!