Netflix tror min dator inte tillhör hushållet, hjälp

Permalänk
Medlem

Netflix tror min dator inte tillhör hushållet, hjälp

Hej,

Jag har problem med att använda Netflix på min stationära dator här hemma, får upp meddelandet att enheten inte är kopplad till hushållet "Your device isn't part of the netflix household for this account".

Netflix fungerar utan problem på min mobil, på TV:n i vardagsrummet, på farsans laptop osv men inte på min stationära dator. Jag vet att det har fungerat tidigare, typ när jag kollade på Arcane säsong 2 i höstas.

Vet ej om detta spelar någon roll men datorn är inkopplad via ethernet.

Saker jag kollat:
Min mobil (som det funkar på) och datorn har samma
Gateway Address
IPv4 address
och extern ip address (whatsmyip.org)

Saker jag testat:
Testat Netflix i webbläsaren och windows appen.
Testat på Microsoft Edge, google chrome och firefox.
Loggat ut gamla sessioner från netflix och loggat in igen.
Kollat så ingen proxy är påslagen.
Rensat cookies/cache/data för netflix.com i webbläsaren, sedan startat om webbläsaren och kört netflix igen.

Det intressanta med den sistnämnde är att första gången jag gjorde detta för 3 dagar sen så kom jag in på netflix kontot efteråt i någon minut och kunde skrolla upp och ner i menyn (blev aldrig utskickad). Men satte aldrig igång nån serie för att kolla på. Och idag när jag faktiskt tänkte kolla på en serie så fick jag direkt felmeddelandet. Då gick jag för att rensa cookies/cache/data men denna gången kommer felmeddelandet upp direkt och jag kom inte vidare till nån meny.

På TV:n har jag klickat på "Hantera Netflix-hushåll" som jag läst på nätet att man kan göra, men kommer inte vidare i den menyn utan när jag klickar står det bara att TV kontot är anslutet men detta hjälper ju inget med min dator.

Någon som varit med om liknande eller har tips? Om det spelar någon roll har vi Netflix via Telia abonnemang.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Kan det finns någon spärr på hur många enheter som får vara ansluta samtidigt?

https://help.netflix.com/sv/node/29

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kan det finns någon spärr på hur många enheter som får vara ansluta samtidigt?

https://help.netflix.com/sv/node/29

Det är ju Netflix, låter jättetroligt.

Uthyrartjänster eller abbonnemangstjänster Känns ju "interchangeable", men hanterar man sin privatekonomi lika oavhängigt scenario?
Njä.

Visa signatur

Gapar ofta efter galen fågel i fel tunna.

Permalänk
Medlem

Enligt google så skall inte antalet inloggningar spela någon roll (något jag tänkte på först) men däremot är abonnemangsformen avgörande:

Basic Plan: Allows one stream at a time. Standard Plan: Allows two streams at a time. Premium Plan: Allows four streams at a time.

Det skall dock inte vara något problem med att titta på t.ex. mobilen, avsluta den och fortsätta titta på samma program på TVn.
Så problemet på din dator (Vilken Windows kör du?) är nog lokalt. Har du kontaktat Netflix,, de borde väl kunna felsöka från andra hållet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grubas:

Saker jag kollat:
Min mobil (som det funkar på) och datorn har samma
Gateway Address
IPv4 address
och extern ip address (whatsmyip.org)

Om två enheter har samma (RFC 1918) IPv4-adress (på samma LAN) så är något fel. Men jag tror att du helt enkelt missuppfattat. Då är frågan vad mer du missuppfattat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Om två enheter har samma (RFC 1918) IPv4-adress (på samma LAN) så är något fel. Men jag tror att du helt enkelt missuppfattat. Då är frågan vad mer du missuppfattat.

Nja inte exakt samma IPv4-adress, men dom 3 första delarna är samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grubas:

Nja inte exakt samma IPv4-adress, men dom 3 första delarna är samma

Är datorn kopplad via samma router som övriga enheter eller är den kopplad direkt mot nätet eller annan varians mot övrig utrustning?

Vad är de 3 första delarna i ip?

Permalänk
Medlem

Du kör inte någon VPN-tjänst eller liknande på datorn den klagar på?

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q